728 x 90

شیوع قارچ سیاه در تهران در فقدان داروی مؤثر

بیماری قارچ سیاه
بیماری قارچ سیاه

روزنامه حکومتی همدلی در مقاله‌ای به تاریخ چهارشنبه سوم شهریور خبر از گسترش بیماری قارچ سیاه در تهران داد.
این روزنامه به‌نقل از محمدرضا صالحی؛ متخصص بیماریهای عفونی نوشت: «در موج جدید شیوع کرونا در ایران، شیوع عفونت قارچ سیاه نیز افزایش یافته و اکنون بیش از ۱۰مبتلا به کرونا با عفونت قارچ سیاه در بیمارستان خمینی تهران بستری هستند».


همدلی در ادامه مقاله خود به‌نقل از صالحی ادامه می‌دهد: «شیوع قارچ سیاه در کشور در حالی است که به‌گفته متخصص بیماریهای عفونی بیمارستان خمینی تهران، «آمفوتریسین بی» که داروی مورد نیاز برای درمان این بیماری است، در کشور موجود نیست و نبود دارو موجب می‌شود بیماران مبتلا به قارچ سیاه دست کم بینایی خود را از دست بدهند».

این روزنامه حکومتی با اعتراف به وخامت وضعیت کرونا در ایران آخوندزده و «این‌که شیوع بیماری قارچ سیاه و شنیدن صدای پای سویه جدید کرونا به اسم لامبدا در حالی است که وضعیت و روند واکسیناسیون عمومی کشور هنوز راضی کننده نیست. فارغ از ناموفق بودن پروژه واکسن برکت، در اثربخشی واکسنهای وارداتی از جمله سینوفارم اما و اگرهای زیادی مطرح است» تبلیغات دروغین رژیم آخوندی در واردات واکسن تأیید کرده و به‌نقل از جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو رژیم می‌نویسد «اگر شنیدید ۲۰میلیون دوز واکسنی خاص از کووکس قابل ارائه است، شما با یک خالی‌بندی مواجه شده‌اید، جدی نگیرید».

 

توضیحاتی درباره بیماری قارچ سیاه از یورونیوز

چندین هزار تن از مبتلایان به کووید۱۹ در هند به یک عفونت قارچی تهاجمی و کشنده مبتلا شده‌اند که باعث شده بحران سلامت در این کشور پیچیده‌تر از گذشته شود.

بنا بر اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، این عفونت قارچی که موکورمیکوز نام دارد و به «قارچ سیاه» نیز معروف است به دلیل وجود نوعی از کپک در خاک و در نتیجه پوسیدگی مواد آلی مانند برگ‌ها پدیدار می‌شود.

افراد با تنفس هاگ این قارچ‌ها به این بیماری مبتلا می‌شوند. این قارچ‌ها ممکن است از مسیر دستگاههای رطوبت‌ساز یا مخازن اکسیژنی که حاوی آب کثیف هستند نیز در بیمارستان‌ها یا خانه‌ها پخش شوند.

این بیماری چقدر خطرناک است؟

از آنجا به این عفونت تهاجمی است، باید هرچه سریع‌تر از بین برود و بافت‌های مرده نیز برداشته شود. به همین دلیل گاه جراحان مجبور می‌شوند بینی، چشم یا حتی فک بیماران را بردارند تا جلوی رسیدن عفونت به مغز را بگیرند.

بنا بر یافته‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، نرخ متوسط مرگ و میر توسط این عفونت ۵۴ درصد است. به همین دلیل افرادی که آلوده می‌شوند ممکن است ظرف چند روز جان خود را از دست بدهند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7f0440a7-377d-409d-9540-1e7d0221e00d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات