728 x 90

شکست طرح آخوندی و جشن پیروزی مردم عراق

هم‌زمان با کناره‌گیری محمد علاوی از کاندیداتوری نخست‌وزیری عراق که مورد حمایت باندهای وابسته به رژیم ایران بود، قیام‌کنندگان عراقی در میدان تحریر بغداد به جشن و شادی پرداختند.

جوانان پرشور عراقی در شعارهایشان می‌گفتند: «مردم سرنگونی رژیم را می‌خواهند و شما دیگر فرصتی ندارید؛ نه قیس خزعلی و نه هادی عامری؛ مردم سرنگونی این رژیم را می‌خواهند».

کمیته برگزاری تظاهرات انقلاب اکتبر عراق با صدور بیانیه‌یی با عنوان «انقلابیون اکتبر، محمد علاوی و حکومت فاسد او را واژگون کردند» با تبریک به قیام‌کنندگان عراقی این پیروزی را ثمره پایداری و ایستادگی آنها در مقابل همه توطئه‌ها دانست.

رژیم آخوندی نیز مأیوسانه خبر شکست طرح خامنه‌ای و مقتدی صدر را اعلام کرد.

شبکه خبر رژیم آخوندی ۱۲اسفند ۹۸: «مقتدی صدر رئیس جریان صدر عاملان و حامیان فساد را به همدستی در جلوگیری از تأیید کابینه علاوی متهم کرد».

یک فعال سیاسی عراق در مصاحبه با الحره گفت: «عقب‌نشینی علاوی از تشکیل دولت یکی از پیروزی‌هایی است که قیام ما به‌دست آورد و ارکان روند سیاسی را به‌لرزه درآورد همان‌طور که عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر سابق نیز اعتراف کرد که فعالیت‌های ما او را سرنگون نمود».

در بخش دیگری از بیانیهٔ انقلابیون عراق آمده است: «به ادامه انقلاب و قیام تا محقق شدن اهداف آن ادامه خواهیم داد تا قیمومیت رژیم ایران در عراق پایان یابد و تمامیت ارضی عراق به‌طور کامل به آن بازگردد».

سلسلهٔ شکست‌های رژیم در عراق و منطقه، پس از آه و نالهٔ خلأ سردژخیم سلیمانی و قیام شکوهمند مردم ایران از نشانه‌های روشن پایان زمستان آخوندی و طلیعهٔ بهاری دیگر در ایران و منطقه است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a4c19ad2-6052-4038-950e-56c018b14206"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات