728 x 90

شورش زندانیان در زندان مرکزی کرج با شعار مرگ بر خامنه‌ای و مرگ بر دیکتاتور + توئیت خانم مریم رجوی

زندان مرکزی کرج
زندان مرکزی کرج

توئیت خانم مریم رجوی

 

امروز شنبه ۲۶ آذرماه ۱۴۰۱، زندانیان زندان مرکزی کرج از سالن سه، در اعتراض به انتقال ۴زندانی محکوم به اعدام جهت اجرای حکم شعارهای مرگ بر خامنه‌ای و مرگ بر دیکتاتور سر دادند.
بنابر خبرهای رسیده، ۴زندانی محکوم به اعدام از سالنهای ۲ و ۳ و ۵ زندان مرکزی کرج جهت اجرای حکم اعدام و انتقال به انفرادی فراخوانده شدند.
در اعتراض به انتقال برای اعدام، زندانیان سالنهای ۲ و ۳ و ۵ به هواخوری رفته و شروع به سر دادن شعار مرگ بر خامنه‌ای، مرگ بر دیکتاتور کردند.
دو تن از زندانیان، از سالن ۲ این زندان جهت اجرای حکم اعدام منتقل شده‌اند.
خبرها حاکی از درگیری زندانیان با مأموران رژیم و زخمی شدن شماری از زندانیان است.

 

حدود ساعت ۵بعدازظهر امروز پس از این‌که زندانیان در ۴سالن زندان مرکزی کرج در اعتراض به انتقال دست‌کم ۴زندانی برای اجرای حکم اعدام شروع به دادن شعار مرگ بر خامنه‌ای و مرگ بر دیکتاتور کردند، تعدادی ماشین آتش‌نشانی، تعدادی نیروی گارد موتورسوار و تعدادی نیروی سرکوبگر با ماشین آمبولانس وارد زندان شدند.

به زندانیان شلیک شد. به‌طوری که صدای تیراندازی در بیرون از زندان قابل شنیدن بود. اخباری حاکی از شلیک به زندانیان و زخمی شدن یک نفر هست که هنوز تأیید نشده است.

از شروع درگیری تلفن زندان را قطع کرده‌اند.

خبر دیگری حاکی از شکستن درب سالنها توسط زندانیان و درگیری است.

تعداد زیادی نیروهای مسلح در جلوی زندان مستقر شده و به خانواده‌های زندانیان اجازه حضور برای پیگیری از وضعیت فرزندانشان داده نمی‌شود.

به‌اعتراف فاضلی هریکندی رئیس کل دادگستری استان البرز یک نفر تاکنون کشته شده است

ورودی زندان مرکزی کرج بعد از درگیری امروز بین زندانیان و نیروهای سرکوبگر خامنه‌ای

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fff01321-06c4-4e84-8190-cff66244d0e0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات