728 x 90

شورش در تیپ یک زندان تهران بزرگ و قطع تماس زندانیان

زندان فشافویه
زندان فشافویه

روز جمعه ۸فروردین‌ماه۹۹، زندانیان در تیپ یک زندان تهران بزرگ دست به‌شورش زدند. این شورش به‌دلیل شیوع کرونا و مرگ تعدادی از زندانیان و ابتلای تعدادی دیگر صورت گرفته است.

در پی این شورش نیروهای گارد و یگان ویژه به‌بندها حمله کرده و وسایل زندانیان را به‌بهانه بازرسی بیرون ریختند. هم‌چنین تمامی تماسهای زندانیان با خانواده‌هایشان قطع شده و به‌شدت تحت فشار گرفته‌اند.

تمامی نگهبانان و نیروهای زندان در آماده‌باش هستند. هم‌چنین به پادگانهای نزدیک به این زندان نیز برای مقابله با شورش، آماده‌باش داده شده است.

 

شایان ذکر است که به‌دلیل شیوع کرونا و ابتلاء شماری از زندانیان در زندانهای ایران، زندانیان در معرض تهدید جدی جانی قرار دارند. از زمان شیوع کرونا در زندانهای ایران تاکنون ۶زندانی مبتلا به ویروس کرونا در زندان تهران بزرگ جان خود را از دست داده‌اند.

 

در حال حاضر وضعیت بندها به‌لحاظ بهداشتی بسیار اسفبار است. تجمع زندانیان در اتاق‌ها فشرده و زیاد است. بسیاری از زندانیان تخت برای خوابیدن ندارند و روی زمین آلوده می‌خوابند.

 

به‌رغم شیوع کرونا در زندان‌ تهران بزرگ (فشافویه) عوامل و مسئولان این زندان تاکنون در رابطه با شیوع ویروس کرونا سکوت کرده و هیچ گزارشی از وضعیت زندانیان سیاسی و عادی نمی‌دهند. به این ترتیب جان شمار زیادی از زندانیان در زندان تهران بزرگ در خطر است.

 

پیش از این نیز ۴۵ تن از زندانیان سیاسی زندان تهران بزرگ در اعتراض به زنده به گور شدن در زندانی که در آن کرونا شیوع پیدا کرده و تعدادی نیز از این بیماری جانباخته‌اند، اقدام به اعتصاب غذا کرده بودند.

 

شایان ذکر است که در ۱۰ روز گذشته زندانیان ۵زندان پارسیلون خرم‌آباد، الیگودرز، تبریز، سقز و همدان برای حفاظت از جان خویش دست به شورش زده‌اند و تعدادی از آنها فرار کرده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a4670491-fe37-4f7f-afdd-0725c45ac36f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات