728 x 90

شورای حقوق‌بشر تصمیم به تشکیل کمیسیون تحقیق برای بررسی نقض حقوق‌بشر در مورد تجاوز روسیه به اوکراین می‌گیرد

نمایندگی اتحادیه اروپا در مقر سازمان ملل در ژنو
نمایندگی اتحادیه اروپا در مقر سازمان ملل در ژنو

یوروپین یونیون اکسترنال اکشن روز جمعه ۱۳ اسفند خبر از تشکیل کمیسیون تحقیق برای بررسی نقض حقوق‌بشر و قوانین بین‌المللی بشردوستانه ناشی از تجاوز روسیه به اوکراین داد.

در بیانیه مطبوعاتی نمایندگی اتحادیه اروپا در مقر سازمان ملل در ژنو آمده است: امروز، شورای حقوق‌بشر سازمان ملل متحد در یک رأی‌گیری تاریخی با یک نتیجه روشن رأی‌گیری تصمیم به ایجاد یک کمیسیون تحقیق گرفت که در مورد تمام موارد نقض حقوق‌بشر و بدرفتاری و نقض قوانین بشردوستانه بین‌المللی را در چارچوب تجاوزات فدراسیون روسیه به اوکراین تحقیق خواهد کرد. اتحادیه اروپا از تشکیل این کمیسیون به‌طور کامل حمایت می‌کند و امیدوار است که این کمیسیون در سریع‌ترین زمان ممکن عملیاتی شود.

سفیر لوته نادسن رئیس نمایندگی اتحادیه اروپا در سازمان ملل در ژنو می‌گوید: «موضع اتحادیه اروپا در حال حاضر به‌خوبی شناخته شده است. در این جنگ فقط یک متجاوز وجود دارد. متجاوز روسیه است. نه ناتو، نه اروپا، نه اوکراین. روسیه باید در قبال اقداماتش مورد حسابرسی قرار دهد.

رأی‌گیری امروز شورای حقوق‌بشر بازتاب پیامی بود که دو روز پیش در مجمع عمومی سازمان ملل دیدیم: روسیه، تجاوزات خود را متوقف کن. به جای جنگ به‌دنبال دیپلماسی باش. شما [روسیه] به‌خاطر اعمال‌تان مورد حسابرسی قرار خواهید گرفت.

ما از هیأت اوکراین به‌دلیل شیوه‌ای شفاف و حرفه‌یی که مشاوره‌ها در مورد پیش‌نویس این قطعنامه را رهبری کرده‌اند، تمجید می‌کنیم. همه آنها در شرایط بسیار سختی کار می‌کنند. ما فقط می‌توانیم فشاری را تصور کنیم که آنها باید تجربه کنند... .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/98cbd330-f6d7-4d3c-a89a-9c3cb5252225"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات