728 x 90

شورای امنیت تجاوزات شبه‌نظامیان حوثی به خاک عربستان را محکوم کرد

اجلاس شورای امنیت ملل متحد - عکس از آرشیو
اجلاس شورای امنیت ملل متحد - عکس از آرشیو

شورای امنیت سازمان ملل متحد، تجاوزات شبه‌نظامیان حوثی وابسته به رژیم ایران به خاک عربستان را محکوم کرد.
العربیه روز پنجشنبه ۲۸اسفند نوشت: اعضای شورای امنیت بر ضرورت پایان به تنش‌آفرینی حوثیهای وابسته به رژیم ایران تأکید کرده و به کارگیری کودکان در نبردهای مارب را محکوم کردند.
در ادامه این بیانیه خاطرنشان شده است که تنش‌آفرینی نظامی در استان مارب یمن، عاملی تهدیدکننده برای یک میلیون آواره یمنی است و خواهان برقراری آتش‌بس و همکاری بدون پیش‌شرط با فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن شدند.


شورای امنیت سازمان ملل، هم‌چنین با ابراز نگرانی از وخیم‌تر شدن اوضاع اقتصادی، انسانی، بر اهمیت تسهیل کمکهای بشردوستانه و حرکت کشتی‌های سوخت‌رسان به بندر حدیده تأکید کرده و خواستار پاسخگویی در مورد نقض حقوق‌بشر و نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه شدند.
شایان ذکر است که شبه‌نظامیان حوثی، پیشنهاد راه‌حل ارائه شده از سوی تیم لوندرکینگ نماینده آمریکا در یمن را رد کرده و آن را غیرقابل قبول دانسته و تأکید کردند که آمریکا طرحی کم اهمیت‌تر از طرح مارتین گریفیتس نماینده سازمان ملل، ارائه داده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1e8df9ac-90e0-453d-8bb5-cba9390976ab"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات