728 x 90

شورای اتحادیه اروپا نهمین بسته تحریمی علیه نقض حقوق‌بشر در ایران را تصویب کرد

اتحادیه اروپا
اتحادیه اروپا

شورای اتحادیه اروپا روز ۵تیرماه نهمین بسته تحریمی علیه رژیم ایران به‌دلیل نقض حقوق‌بشر را تصویب کرد.
در بیانیه مطبوعاتی شورای اتحادیه اروپا آمده است: شورا هفت نفر را به‌دلیل نقض جدی حقوق‌بشر هدف قرار می‌دهد.
شورا امروز تصمیم گرفت نهمین بسته تدابیر محدودکننده را علیه ۷نفر دیگر که مسئول نقض جدی حقوق‌بشر در ایران هستند، اعمال کند.
لیست جدید شامل دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان و معاون قاضی دادگاه کیفری استان اصفهان است که مسئول محاکمه معترضان صالح میرهشمی، مجید کاظمی و سعید یعقوبی هستند که متعاقباً در اردیبهشت ۱۳۹۲ اعدام شدند.
تحریم‌ها هم‌چنین فرمانده نیروهای سپاه پاسداران در استان اصفهان را هدف قرار می‌دهد
که بر اقدامات سپاه و سایر نیروهای امنیتی در واکنش به اعتراضات ضددولتی نظارت می‌کرد.
این شورا هم‌چنین نام فرماندار و رئیس شورای تأمین رضوانشهر در استان گیلان را که دستور آتش گشودن به سوی معترضان را صادر کردند که در اعتراضات سراسری سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ منجر به کشته‌ها و مجروحیت‌های متعدد از جمله از کودکان شد و هم‌چنین فرماندهان انتظامی شهرستان رضوانشهر در استان گیلان که دستورات را اجرا کردند لیست‌گذاری کرد.
در نهایت، فرماندار آمل مسئول کشته شدن حداقل دو جوان معترض ایرانی و فرمانده سپاه امام حسین (ع) کرج را به‌دلیل بازداشت و قتل محمدرضا قربانی و بازداشت و تجاوز به آرمیتا عباسی توسط نیروهای امنیتی کرج شد را لیست‌گذاری کرد.
اقدامات محدودکننده اکنون در مجموع برای ۲۲۳فرد و ۳۷نهاد اعمال می‌شود. آنها شامل مسدود کردن دارایی‌ها، ممنوعیت سفر به اتحادیه اروپا و ممنوعیت در دسترس قرار دادن وجوه یا منابع اقتصادی در اختیار افراد فهرست شده هستند. ممنوعیت صادرات تجهیزاتی که ممکن است برای سرکوب داخلی و تجهیزاتی برای نظارت بر مخابرات مورد استفاده قرار گیرد به ایران نیز وجود دارد... .

تلگرام چندثانیه حکومتی اسامی نفرات تحریم شده رژیم را منتشر کرده است.

سید محمد موسویان دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان، سید علی زارع نوری مشاور دادگاه کیفری استان اصفهان، سید نادر صفوی میرمحله فرماندار شهرستان رضوان‌شهر در استان گیلان، سید خلیل صفوی فرمانده نیروی انتظامی رضوانشهر، سید عباس حسینی فرماندار آمل (استان مازندران) و مجتبی فدا فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان، رشید کبودوندی فرمانده سپاه امام حسین (ع) کرج استان البرز، به بهانه مسائل حقوق‌بشری تحریم شده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3f4ab44d-71fa-4daf-a580-a95e14b5303d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات