728 x 90

کمیته برگزاری تظاهرات انقلاب اکتبر عراق: وظیفه دفاع از خود در مقابل شبه نظامیان کلاه آبی + فیلم و عکس

کمیته برگزاری تظاهرات انقلاب اکتبر: وظیفه دفاع از خود در مقابل شبه نظامیان کلاه آبی
کمیته برگزاری تظاهرات انقلاب اکتبر: وظیفه دفاع از خود در مقابل شبه نظامیان کلاه آبی

این خبر تکمیل می‌شود.

 

کمیته برگزاری تظاهرات انقلاب اکتبر در بیانیه ۱۸۳ خود با عنوان (وظیفه دفاع از خود در مقابل شبه‌نظامیان کلاه آبی) نوشتند:

از شروع انقلاب پربرکت در اول اکتبر ۲۰۱۹، انقلابیون روی مسالمت‌آمیز بودن انقلاب مردمی‌شان که چشم جهان را خیره کرده بود، پافشاری می‌کردند و روی این موضوع، کمیته برگزاری تظاهرات انقلاب اکتبر، در تمامی بیانیه‌ها و اظهارنظرهای مطبوعاتی تأکید می‌کرد. اما ایادی رژیم ایران از صلح‌جویی انقلابیون سوء‌استفاده کردند و با آنها برخوردهای وحشیانه با بکارگیری قهر مفرط و گلوله‌های جنگی، کردند که منجر به‌شهادت و مجروح شدن هزاران نفر از جوانان قیام‌کننده در جلوی چشمان و همدستی دولت منطقه سبز ِ فاسد شد.

الان می‌بینیم، تروریستهای کلاه آبی که در واقع اینها همان نیروهای ضدشورش و شبه‌نظامیان بی‌شرمی هستند که با تمامی امکانات در تلاش برای پراکنده کردن تظاهرات و پایان دادن به تحصن‌ها با استفاده از چماق و باتون هستند تا دستورالعمل‌های اربابان خود در ایران را اجرا کنند، این اعمال منجر به جراحت تعدادی از انقلابیون طی چند روز گذشته شده است.

از این رو این کمیته به این تروریست‌ها هشدار می‌دهد، در صورت استمرار این حملات به انقلابیون با این شیوه‌های وحشیانه؛ جوانان قیام‌کننده ناچار خواهند شد برای حق دفاع از خود که یک حق قانونی است اقدام به حمل چماق و چوب و شلنگ آب برای دفاع از خود و حفاظت از سلامتی‌شان کنند که این امر به‌منظور پیشگیری از حملات وحشی و غیرقابل توجیه آنها است.

انقلابیون قهرمان ؛ ای کسانی که سینه‌های خود را در مقابل گلوله‌ها سپر کرده اید، از شما می‌خواهیم که در مقابل تلاشهای این باند کثیف، نه تنها شکسته و خمیده نشوید بلکه باید ملتزم به ماکزیمم هوشیاری و احتیاط و دوری از برخورد با این باندهای مزدور باشید چرا که آنها هدفی جز اجرای دستورات خارج از مرز برای خنجر زدن از پشت و خیانت ندارند و چنان‌چه این حملات و تجاوزات آنها ادامه پیدا کند باید شما به هر وسیله‌ای که مناسب می‌بینید از خودتان دفاع کنید و در شرایط فعلی شلنگ آب را به سمت صورتهایشان بگیرید و درصورتی‌که برگشتند ما هم برمی گردیم.

شکوه و جاودانگی از آنِ شهدای انقلاب اکتبر.. برای مجروحان شفای عاجل؛ و برای ناپدید شدگان اجباری آزادی از زندانهای شبه‌نظامیان را خواستاریم.

 

 

قیام‌کنندگان عراقی در ناصریه، بصره، بغداد، بابل، نجف و دیوانیه علیه معرفی نخست‌وزیری محمد علاوی توسط دست‌نشاندگان ولی‌فقیه ارتجاع تظاهرات و تحصن کردند.

در بابل جوانان قیام‌کننده نیروهای بسیجی وابسته به‌مقتدی صدر را که قصد اشغال میدان تحصن این شهر را داشتند بیرون راندند و کنترل آنرا در دست گرفتند. هزاران تن از مردم بابل در حمایت از انقلابیون به‌میدان تحصن در این شهر شتافتند.

دو تظاهر کننده با شلیک مستقیم این مزدوران مجروح شدند.

 

ایادی مقتدی صدر به‌ میدانهای قیام و تحصن در شهرهای نجف و کربلا نیز حمله کردند که با مقاومت جوانان و قیام‌کنندگان عراقی مواجه شدند.

در نجف این نیروهای مزدور با گلوله جنگی به‌روی تظاهرکنندگان آتش گشودند.

قیام‌کنندگان عراقی عکسهای مقتدی صدر را در نجف تخریب کردند و در شبکه‌های اجتماعی به‌طور گسترده مقتدی صدر را خائن و دزد انقلاب و مزدور و دم و دنبالچه رژیم ایران توصیف کردند.

 

در ناصریه قیام‌کنندگان مزدوران بسیجی مقتدی صدر را که قصد پاره کردن پلاکاردی را داشتند از میدان حبوبی بیرون راندند. در ناصریه که اکنون به‌ کانون قیام عراق تبدیل شده است، جوانان شورشی بر ادامه تظاهرات و تحصن و شدت بخشیدن به‌ قیام تا برآورده شدن همه اهداف انقلاب تأکید کردند.

وحوش بسیجی مقتدی صدر در سوق الشیوخ در استان ذی‌قار به‌ دانشجویان تظاهر کننده حمله کرده و آنها را مورد ضرب ‌و شتم قرار دادند.

جوانان قیام‌کننده در دیوانیه تظاهرات دانشجویی بزرگی را برگزار کردند.

 

حسن الموسوی از روحانیان نجف اشرف در مصاحبه با الحدث گفت: ‌مقتدی صدر آخرین برگی است که رژیم ایران در عراق با آن بازی می‌کند.

قیام‌کنندگان عراقی در میدانهای تحصن در بصره، ناصریه، بابل، نجف و واسط در نامه‌های که با خون خود امضا کرده‌اند متعهد شدند که تا آخرین قطره خون به‌ انقلاب ادامه خواهند داد.

 

در این سوگندنامه‌ها نوشته شده است:

ما امضا کنندگان متعهد می‌شویم که خونمان و خون شهدایمان تا آخرین قطره خون به‌ انقلابمان ادامه خواهیم داد. به‌خون شهدا وفاداریم و به‌یاری مظلومین علیه ظالمان استواریم.

خداوند بر آن‌چه که می‌گوییم گواه و شاهد است.

 

کمیته برگزاری تظاهرات انقلاب اکتبر عراق در بیانیه شماره ۱۸۲خود اعلام کرد:‌ نه و هزار نه به‌ محمد توفیق علاوی و نه و هزار نه به‌ کاندیدای حاکمان قم و تهران و دم و دنبالچه‌های شریر آنان در منطقه سبز

در این بیانیه از همه فرزندان مقاوم عراق خواسته شده در روز جمعه ۷فوریه۲۰۲۰برای مردود دانستن محکوم فراری و فاسد محمد توفیق علاوی برای منصب نخست وزیری، در میدان تحریر در بغداد و همه میدانهای کرامت در استانهای ذی‌قار بصره نجف کربلا میسان المثنی واسط القادسیه و بابل تظاهرات میلیونی برپا کنند.

بیانیه می‌افزاید: قیام‌کنندگان در مناسبتهای مختلف اعلام کرده‌اند هر کاندیدایی که از دل رژیم فرقه‌گرای فاسد و غرق در مزدوری رژیم ایران در آید مردود می‌دانند.کاندیدا کردن این فاسد محکوم فقط توهین به‌ شعور و احساس میلیونها عراقی بزرگوار و فرزندان غیور آنهاست.

پس به‌میدانهای عزت و کرامت در روز جمعه آینده بشتابید با شعار: نه و هزار نه به‌ محمد توفیق علاوی و نه و هزار نه به‌ کاندیدای حاکمان قم و تهران و دم و دنبالچه‌های شریر آنان در منطقه سبز

 

کمیته برگزاری تظاهرات انقلاب اکتبر عراق در بیانیه شماره ۱۸۱خود نیز با اشاره به‌ جنایت ایادی مقتدی صدر که خود را کلاه آبی می‌نامند اعلام کردند: عناصری از کلاه آبیها با دستوراتی که از قم به‌آنها صادر شده بود به‌میدان تحریر حمله کردند تا به‌زور و تهدید سلاح سرد به‌ تخلیه متحصنان در مطعم ترکی(ساختمان موسوم به‌ کوه احد) بپردازند. در یک مورد نیز یکی از متحصنان بی‌گناه از طبقه چهارم این ساختمان پرتاب کردند که درجا کشته شد. علاوه بر این تعدادی را با ضربات چاقو مجروح نمودند و گروهی از آنها تعدادی از فعالان را دستگیر کردند.

کمیته برگزاری تظاهرات انقلاب اکتبر تمامی این اعمال را محکوم می‌کند. این اعمال اساساً تفاوتی با جنایات طرف سوم یعنی شبه‌نظامیان جنایتکار وفادار به‌رژیم ایران ندارد. کسانی‌که دهها هزار نفر از تظاهرکنندگان را کشته و مجروح کرده‌اند. نقابها از چهره و واقعیت مزدوری و وابستگان رژیم ایران و دم و دنبالچه‌های آن کنار رفته و متحصنان، تن به‌باج نخواهند داد. اراده حق بر باطل پیروز خواهد شد. این کمیته یک بار دیگر تأکید می‌کند که انقلابین میدان تحریر و تمامی میدانهای آزادی و کرامت کاندیداتوری محمد توفیق علاوی رد کرده و به‌ او توصیه می‌کنند که فوراً عقب‌نشینی کند چرا که وجود او نه تنها مشکلی را حل نخواهد کرد بلکه آنرا پیچیده‌تر خواهد کرد.

 

درگیری تن به تن بین نیروهای مقتدی صدر و نیروهای دولتی با قیام  کنندگان در نجف و بابل

اسکای نیوز گزارش داد: بعد از اینکه تظاهرکنندگان بسیاری از راهها را در استان نجف بستند همچنان وضعیت در این استان متشنج است. متعاقبا نیروهای مزدور مقتدی صدر تلاش کردند که به همراه نیروهای امنیتی این راهها را بازگشایی کنند. تظاهرکنندگان مقاومت کرده و درگیریها اوج گرفت و نیروهای مقتدی صدر به همراه نیروهای امنیتی بمنظور متفرق کردن تظاهرکنندگان و باز کردن راهها به شلیک هوایی روی آوردند. سپس تظاهرکنندگان به محلهای دیگری از استان نجف رفتند و راهها را بسته و لاستیکهایی را آتش زدند. در آنجا نیز هواداران جریان صدر به همراه نیروهای امنیتی حضور پیدا کردند و تلاش کردند که راهها را باز کنند. همچنین در استان بابل همین صحنه تکرار شد و بعد از اینکه در شهر حله تظاهرکنندگان شعارهایی علیه توافق انجام شده بین مقتدی صدر و هادی عامری که نتیجه آن مامور نمودن محمد توفیق علاوی به نخست وزیری بود سر دادند، درگیری تن به تن بین تظاهرکنندگان و هواداران جریان صدر در گرفت.

 

تظاهرات در واسط علیه انتصاب محمد توفیق علاوی 

 

حمله وحوش مقتدی صدر به نیروهای مردمی و قیام کنندگان در بابل

شلیک نیروهای مقتدی صدر به قیام کنندگان در نزدیکی بیمارستان در نجف

میدان تحریر بغداد - شعار تظاهرات کنندگان  علیه محمد توفیق علاوی

 

در پی حمله نیروهای وابسته به رژیم ایران و مقتدی صدر به معترضان عراقی در برخی شهرهای عراق، فرمانده پلیس شهر بابل به تظاهرات کنندگان گفت: وظیفه نیروهای امنیتی است که از معترضان محافظت کنند و نیروهای هیچ حزبی حق ندارند وارد میادین شوند.

 

در نجف نیروهای مقتدی صدر با چماق به جوانانی که مسیرها را بسته بودند حمله کردند.

شلیک و درگیری نیروهای مقتدی صدر با قیام کنندگان در بابل

تلویزیون اسکای نیوز عربی - اسناد سری به‌دست آمده نشان می‌دهند محمد علاوی در همآهنگی با نیروهای تحت حمایت ایران کار می‌کند.

شلیک هواداران مقتدی صدر به‌سوی تظاهرکنندگان در نجف

  • خبرنگار اسکای نیوز در عراق گزارش داد با ادامه نا آرامیها و اعتراضات علیه مأمور کردن محمد علاوی به‌ تشکیل دولت، هواداران مقتدی صدر در نجف به‌سوی معترضان شلیک کردند. رهبر جریان صدر از هواداران خود خواسته‌ بود، جهت باز کردن راههایی که ماههاست به‌دلیل تحصن‌ها و اعتراضها بسته است به‌ نیروهای امنیتی کمک کنند.
  • اسکای نیوز: در شهر حله به‌دلیل استفاده نیروهای مقتدی صدر از گلوله جنگی برای متفرق کردن تظاهرکنندگان عراقی تعدادی از معترضان مجروح شدند.
  • در بغداد نیروهای مقتدی صدر با حضور خود جلوی دانشگاه میسان، مانع خروج دانشجویان برای تظاهرات و اعتصاب شدند. 
  • در دیوانیه دانش آموزان و دانشجویان اداره آموزش و پرورش و انجمن معلمین را بستند.
  • جمعیت هزاران نفره از مردم و  جوانان واسط علیه مقتدی صدر و نیروها و احزاب شبه‌نظامی تظاهرات کردند.
  • نیروهای مقتدی صدر در نجف با تظاهرات کنندگان که مسیرها را بسته بودند درگیر شدند و به‌ آنها شلیک کردند.
  • قیام‌کنندگان در ناصریه در خیابانها نیروهای صدر را کنار زدند.
  • در میدان تظاهرات بابل نیروهای مقتدی صدر با تظاهرات کنندگان درگیر شدند.
  • نیروهای مقتدی صدر در ذی‌قار به‌زور سلاح مانع تجمع و اعتصاب دانش‌آموزان در مقابل آموزش و پرورش شدند.
  • قیام‌کنندگان در حله استان بابل بعد از تهدیدات نیروهای مقتدی صدر، به‌صورت گسترده در محل برگزاری تظاهرات تجمع کردند.
  • در میدان تحریر بغداد نیروهای مقتدی صدر بنرهایی که قیام‌کنندگان علیه توفیق علاوی نصب کرده بودند را جمع کردند.
  • نیروهای مقتدی صدر که مسلح هم هستند وارد میدان حبوبی برای  درگیری با تظاهرات کنندگان شدند.

درگیری نیروهای مقتدی صدر با جوانان انقلابی در نجف -۱۴بهمن

درگیری نیروهای مقتدی صدر با جوانان انقلابی در نجف -۱۴بهمن

درگیری نیروهای مقتدی صدر با جوانان انقلابی در نجف -۱۴بهمن

درگیری نیروهای مقتدی صدر با جوانان انقلابی در نجف -۱۴بهمن

درگیری نیروهای مقتدی صدر با جوانان انقلابی در نجف -۱۴بهمن

درگیری نیروهای مقتدی صدر با جوانان انقلابی در نجف -۱۴بهمن

بغداد - نیروهای مقتدی صدر مقابل دانشگاه میساه -۱۴بهمن

بغداد - نیروهای مقتدی صدر مقابل دانشگاه میساه -۱۴بهمن

 

شهرهای عراق هم‌چنان شاهد تظاهرات گسترده قیام‌کنندگان علیه معرفی محمد علاوی برای پست نخست‌وزیری است. تظاهر کنندگان در نجف و ناصریه اغلب جاده‌ها را بستند.

قیام‌کنندگان در نجف تصاویر مقتدی صدر را تخریب کردند.

بر اساس بیانیه برگزاری تظاهرات انقلاب اکتبر، بکر حاتم الیاسری توسط نیروهای مقتدی صدر زمان اشغال مطعم الترکی کشته شد.

یکی از قیام کنندگان در میدان تظاهرات بصره توسط نیروهای مقتدی صدر مجروح شد.
شب گذشته در میدان تحریر تظاهرات قیام‌کنندگان علیه معرفی محمد علاوی ادامه داشت.

در میدانهای ناصریه، کربلا و دیوانیه حمله وحوش مقتدی صدر توسط قیام کنندگان خنثی شد.

در میدانهای تظاهرات در شهرهای عراق(بغداد، نجف، کربلا، ناصریه و واسط) قیام کنندگان با خون خود با دیگر قیام کنندگان و مردم عراق پیمان بستند که قیام تا آخر ادامه دارد و دمی از پای نمی نشینند.

پیمان خون برای استمرار مبارزه تا پیروزی توسط میدانهای قیام در عراق -۱۳بهمن

پیمان خون برای استمرار مبارزه تا پیروزی توسط میدانهای قیام در عراق -۱۳بهمن

پیمان خون برای استمرار مبارزه تا پیروزی توسط میدانهای قیام در عراق -۱۳بهمن

پیمان خون برای استمرار مبارزه تا پیروزی توسط میدانهای قیام در عراق -۱۳بهمن

پیمان خون برای استمرار مبارزه تا پیروزی توسط میدانهای قیام در عراق -۱۳بهمن

پیمان خون برای استمرار مبارزه تا پیروزی توسط میدانهای قیام در عراق -۱۳بهمن

پیمان خون برای استمرار مبارزه تا پیروزی توسط میدانهای قیام در عراق -۱۳بهمن

پیمان خون برای استمرار مبارزه تا پیروزی توسط میدانهای قیام در عراق -۱۳بهمن

پیمان خون برای استمرار مبارزه تا پیروزی توسط میدانهای قیام در عراق -۱۳بهمن

پیمان خون برای استمرار مبارزه تا پیروزی توسط میدانهای قیام در عراق -۱۳بهمن

 

الحره طی مطلبی درباره اوضاع عراق نوشت:

جامعه عراق اظهارات صدر مبنی بر این‌که نخست‌وزیر تعیین شده متناسب با گزینه‌های تظاهرات کنندگان است را رد کرد و خاطرنشان کرد که علاوی محصول توافق های سیاسی بین نیروهای سیاسی وابسته به‌ایران است و اضافه کرد که جلسات قم در ایران وی را تحمیل کرده است.

به گزارش رسانه‌های محلی، گزارشهایی از ملاقات در ایران بین مقتدی صدر رهبر جنبش صدر با رهبر ائتلاف الفتح هادی العامری طی هفته‌های گذشته رسیده است، در این ملاقات که با حمایت ایران برگزار شد موضوع تعیین کاندیدای نخست‌وزیری و موضوعات دیگر مورد بحث قرار گرفت.

روز یکشنبه، مقتدی صدر از هواداران خود خواست تا برای بازگشایی مدارس و خیابان‌ها با نیروهای امنیتی همکاری کنند، این برخلاف کاری است که معترضان در سراسر عراق انجام می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، معترضان پیام مقتدی صدر و حمایت او از علاوی را خیانت دانستند و در میدان الطیران در مرکز بغداد شعار دادند " توسط مردم رد شد، آنطور که دلت می‌خواهد توُییت نکن " و دیگری " انقلاب جوانان، هیچ‌کس آن را رهبری نکرد".

 

کمیته برگزاری تظاهرات اکتبر عراق در بیانیه ۱۸۱خود تحت عنوان مردودیت موارد نقض خائنانه در مورد مطعم ترکی (کوه اُحد) نوشتند.

عناصری از کلاه آبی ها با دستوراتی که از قم به‌آنها صادر شده بود،به میدان تحریر حمله کردند تا به‌ زور و تهدید سلاح سرد به‌ تخلیه متحصنان صلجو در مطعم ترکی بپردازند، در یک مورد شلیک به‌ یکی از متحصنان بی‌گناه از طبقه چهارم که در جا کشته شد ثبت شده است علاوه بر این تعدادی را با ضربات چاقو زدند و گروهی از آنها تعدادی از فعالان را دستگیر کرده و باباتون کسانی که پلاکاردها را نصب کرده بودند و یا شعار در رد کاندیدای فراکسیونهای سیاسی فاسد، محمد توفیق علاوی که محکوم به‌سرقت اموال دولت شده، را مورد ضرب ‌و شتم قرار دادند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/78aae98f-16b9-4570-b223-ce36f4db94f5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات