728 x 90

شمار قربانیان ویروس مرگبار کرونا در چین به‌بیش از ۳۰۰تن رسید

ویروس کرونا در چین
ویروس کرونا در چین

شمار قربانیان ویروس مرگبار کرونا در چین به‌بیش از ۳۰۰تن رسید.
شمار مبتلایان به‌ویروس کرونا در چین و حدود ۳۰کشور دیگر جهان به‌بیش از ۱۴هزار و ۵۰۰تن افزایش یافت. حال برخی از آنها وخیم است.

 

خبرگزاری رویترز روز یکشنبه ۱۳ بهمن (دوم فوریه) خبر از مرگ یک شهروند چینی در فیلیپین داده است. این نخستین قربانی ویروس کرونا در خارج از مرزهای چین است. افزون بر آن، ابتلای دو نفر دیگر در فیلیپین به ویروس کرونا از سوی وزارت بهداشت این کشور تایید شده است.

۱۲۰ شهروند آلمانی از چین به فرانکفورت منتقل شدند. ۱۲۰ آلمانی بازگردانده شده از ووهان در ادامه به یک مرکز قرنطینه در ایالت راین‌لند فالتس منتقل می‌شوند و باید برای ۱۴ روز، تا زمان آشکار شدن علائم آلودگی ویروسی احتمالی در این مرکز تحت مراقبت باشند.

برخی کشورها کار انتقال شهروندان خود، از دست‌کم کانون این بحران در شهر ووهان را در دستور کار قرار داده‌اند.

در چین شماری از مبتلایان به ویروس کرونا که در بیمارستان بستری بودند پس از درمان ترخیص شدند. 

علایم آلودگی به‌این ویروس تب، سرفه و در موارد وخیم، نفس‌تنگی و ذات الریه است. این ویروس تاکنون به‌حدود ۲۰کشور جهان سرایت کرده اما محل اصلی انتشار ویروس شهر ووهان چین است و تاکنون همه قربانیان در چین بوده‌اند.

کارشناسان می‌گویند کرونا با توجه به‌سرعت تکثیر آن بسیار خطرناکتر از بیماری سارس است.

یک روز پس از اعلام وضعیت اضطراری بهداشتی از سوی سازمان جهانی بهداشت، آمریکن ایرلانز و خطوط هوایی دلتای آمریکا تمامی پروازهای خود به‌چین یا از چین به‌آمریکا را متوقف کردند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/38d79ac6-b6a6-4390-92be-47fcf8a0bade"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات