728 x 90

شمار قربانیان ویروس مرگبار کرونا به حدود ۱۹۰۰تن رسید

کرونا در چین
کرونا در چین

بنا‌ به اعلام کمیسیون بهداشت ملی چین شمار قربانیان ویروس مرگبار کرونا به حدود ۱۹۰۰تن رسید.

بر اساس این گزارش روز دوشنبه ۹۸تن بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان سپردند. شمار مبتلایان به این ویروس  به ۷۲هزار و ۵۰۰تن رسید.

 

مرکز کنترل و مقابله با شیوع بیماری‌های دولت چین، نخستین گزارش جامع خود بر پایه تحقیقات موردی از ۴۴ هزار بیمار مبتلا به کووید-۱۹ را منتشر کرد.

این نخستین بار است که مرکز کنترل بیماری‌ها در چین گزارشی با جزئیات از وضعیت ویروس کرونای تازه، پیامدهای و شیوع آن منتشر می‌کند.

این گزارش نشان می‌دهد هم شمار مبتلایان و هم شمار تلفات کمی کاهش پیدا کرده‌است که به‌نظر می‌رسد فعلا در راستای روند اندکی نزولی در روزهای گذشته است.

 

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در حاشیه اجلاس امنیتی مونیخ در آلمان گفت:‌ ویروس کرونای جدید خطری فوق‌العاده است که تمامی جهان را تهدید می‌کند.

 

روز یکشنبه پنجمین مرگ خارج از چین بر اثر ابتلا به بیماری کرونا گزارش شد. یک راننده در تایوان بر اثر ابتلا به این بیماری درگذشت.

در خارج از چین بیشترین شمار موارد ابتلا به کرونا، مربوط به یک کشتی تفریحی است که در آب‌های ژاپن در ساحل یوکوهاما قرار دارد. بیش از ۳۵۰مورد ابتلا به این ویروس در این کشتی ثبت شده است اما هیچ موردی از تلفات گزارش نشده است.

آمریکا شهروندان خود را از این کشتی خارج کرده است. به گزارش رسانه‌های آمریکایی تاکنون ۴۴مورد از ابتلا به کرونا در میان این افراد ثبت شده‌ است.

بنا‌ به اعلام سازمان جهانی بهداشت هنوز درمان مشخص و واکسنی برای ویروس جدید کرونا پیدا نشده‌ است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/39311b27-582a-4895-92d4-7cad61ef2215"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات