728 x 90

شلیک به‌دونالد ترامپ در جریان یک گردهمایی انتخاباتی در پنسیلوانیا

ترامپ پس از سوءقصد رو به جمعیت فریاد زد بجنگید، بجنگید
ترامپ پس از سوءقصد رو به جمعیت فریاد زد بجنگید، بجنگید

شلیک به‌دونالد ترامپ در جریان یک گردهمایی انتخاباتی در پنسیلوانیا

- دونالد ترامپ که مجروح شده بود توسط افراد حفاظت از محل خارج شد
- مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا: برای ترامپ دعا می‌کنیم
- ترامپ پس از انتقال از محل پیام داد: من حالم خوب است و تحت مراقبتهای پزشکی هستم
- ترامپ هدف ۸ گلوله قرار گرفت در تصاویر تلویزیون یک گوش او در حال خون‌ریزی دیده می‌شود
- ترامپ پس از شلیک با مشت گره کرده برخاست و خطاب به مردم گفت بجنگید، بجنگید...

(تصاویر صحنه)


- ترامپ موقع انتقال به آمبولانس نیز با مشت گره کرده شعار می‌داد
- مایک پنس گفت من و همسرم برای سلامتی ترامپ دعا می‌کنیم و از هر آمریکایی می‌خواهیم که این کار را بکند
- چاک شومر رئیس اکثریت دموکرات در سنا: خشونت سیاسی در کشور ما جایی ندارد
- دادستان پنسیلوانیا: هنوز ضارب شناسایی نشده است
- تشکر ترامپ از مأموران حفاظت و امنیت که سریعاً عکس‌العمل نشان دادند
- دادستان منطقهٔ بتلر در پنسیلوانیا: یکی از افراد حاضر در گردهمایی و فرد شلیک‌کننده کشته شدند
- بایدن طی سخنانی گفت: در آمریکا هیچ جایی برای خشونت نیست
- بایدن: ترامپ در وضعیت خوبی است و در نظر دارم با او صحبت کنم و در مورد این حادثه به‌طور کامل در جریان قرار گرفته‌ام
- بایدن: ترامپ در وضعیت خوبی است و در نظر دارم با او صحبت کنم و در مورد این حادثه به‌طور کامل در جریان قرار گرفته‌ام
- میچ مک کانل: به نظر می‌رسد ترامپ خوب است، خشونت در سیاست ایالات متحده هیچ جایی ندارد
- جفریز، رهبر دموکرات مجلس نمایندگان: افکار و دعاهای من با رئیس‌جمهور سابق ترامپ است
- سی.ان.ان: شلیک کننده روی سقف یکی از ساختمانهای نزدیک به گردهمایی بوده است
- نانسی پلوسی: خدا را شکر می‌کنم که ترامپ در امنیت است
- ترامپ از مرکز درمانی پنسیلوانیا: یک گلوله به‌قسمت بالایی گوشم اصابت کرد
- ترامپ: خون‌ریزی زیادی رخ داد، تا من متوجه شدم چه اتفاقی افتاده است
- ترامپ: تا این لحظه هیچ چیز از شلیک‌کننده که کشته شده مشخص نشده است
- وزیر امنیت داخلی آمریکا: همراه با مجریان قانون روی جزئیات این حادثه کار می‌کنیم
- ستاد انتخابات بایدن اعلام کرد کلیهٴ تبلیغات انتخاباتی را متوقف می‌کند
- سناتور ریک اسکات: آنچه اتفاق افتاد یک تلاش آشکار برای ترور ترامپ بود
- پسر ترامپ: پدرم هنوز در بیمارستان و تحت رسیدگی پزشکی است
- وزارت دفاع آمریکا: این روش درستی برای حل اختلافاتمان در آمریکا نیست و هیچ‌وقت نباید باشد
وزارت دفاع به‌طور کامل این اقدام را محکوم می‌کند
- آستین وزیر دفاع آمریکا: خوشحالم که گزارشها گویای این است که ترامپ سلامت است و من برایش دعا می‌کنم

 

رویترز۲۴تیرماه گزارش کرد: یک مقام کاخ‌سفید می‌گوید بایدن با ترامپ صحبت کرد
- به‌گفته یک مقام کاخ سفید، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز شنبه با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفتگو کرد. این مقام گفت، بایدن هم‌چنین با جاش شاپیرو، فرماندار پنسیلوانیا و باب دندوی، شهردار باتلر، صحبت کرد.

رویترزنوشت: ترامپ در یک گردهمایی تبلیغاتی به گوش راست او شلیک شد، تیرانداز کشته شد
باتلر، پنسیلوانیا - دونالد ترامپ در جریان یک راهپیمایی انتخاباتی روز شنبه از ناحیه گوش مورد اصابت گلوله قرار گرفت، خون نامزد جمهوری خواه ریاست‌جمهوری آمریکا بر روی صورت او ریخته شد و مأموران امنیتی را وادار کرد تا دور او را احاطه کنند قبل از این‌که او با مشت گره کرده خود که بلند کرده بود به نظر می‌رسید که کلمات بجنگید بجنگید را بزبان می‌آورد.
سرویس مخفی در بیانیه‌یی اعلام کرد که تیراندازو یک شرکت‌کننده در تجمع کشته شد و دو تماشاگر دیگر زخمی شدند. یک منبع به رویترز گفت که این حادثه به‌عنوان یک سوءقصد در حال بررسی است.
ترامپ ۷۸ ساله تازه سخنرانی خود را شروع کرده بود که صدای تیراندازی بلند شد. او با دست راستش گوش راستش را گرفت، سپس دستش را پایین آورد تا به آن نگاه کند قبل از این‌که مأموران سرویس مخفی ازدحام کرده و او را بپوشانند، پشت تریبون به زانو درآید. او حدود یک دقیقه بعد بیرون آمد، کلاه قرمز رنگش با نوشته آمریکا را مجدداً با عظمت می‌کنیم «Make America Great Again» افتاده بود و شنیده می‌شد که می‌گوید «صبر کن، صبر کن»، قبل از این‌که مأموران او را به داخل خودرو ببرند. پس از تیراندازی در باتلر، پنسیلوانیا، در حدود ۵۰ کیلومتری شمال پیتسبورگ، ترامپ در شبکه اجتماعی تروث سوشال خود گفت: 'با گلوله‌ای مورد اصابت قرار گرفتم که قسمت بالایی گوش راستم را سوراخ کرد. ' 'خون‌ریزی زیادی کرد. '
هویت و انگیزه تیرانداز بلافاصله مشخص نشد. جمهوری‌خواهان و دموکراتهای پیشرو به‌سرعت این خشونت ها را محکوم کردند.
مرکز انتخاباتی ترامپ گفت که او 'خوب است'. بلومبرگ گزارش داد که او از بیمارستان مرخص شده است.
این تیراندازی کمتر از چهار ماه قبل از انتخابات ۵ نوامبر رخ داد، زمانی که ترامپ با جو بایدن، رئیس‌جمهور دموکرات، رقابت مجدد انتخاباتی دارد. اکثر نظرسنجی‌ها از جمله رویترز/ایپسوس نشان می‌دهد که این دو در رقابتی نزدیک هستند.
بایدن در بیانیه‌یی گفت: «در آمریکا جایی برای این نوع خشونت وجود ندارد. ما باید به‌عنوان یک ملت متحد شویم تا آن را محکوم کنیم».
یک مقام کاخ‌سفید گفت، بایدن پس از تیراندازی با ترامپ صحبت کرد.
رونی جکسون نماینده جمهوری خواه ایالات متحده از تگزاس به فاکس نیوز گفت که برادر زاده‌اش در این تظاهرات زخمی شده است.
این تیراندازی سؤالات فوری را در مورد شکستهای امنیتی توسط سرویس مخفی ایجاد کرد که به رؤسای جمهور سابق از جمله ترامپ محافظت مادام العمر می‌دهد.
 
گزارش شهود: ران موس، یکی از حامیان ترامپ که در این تظاهرات حضور داشت، این هرج و مرج را توضیح داد: 'من حدود چهار تیر شنیدم و دیدم که جمعیت پایین می‌روند و سپس ترامپ نیز به‌سرعت از پا در آمد. سپس سرویس مخفی همه پریدند و به‌محض این‌که از او محافظت کردند. می‌توانستیم در یک ثانیه صحبت می‌کنیم، همه از او محافظت می‌کردند».

موس گفت پس از آن مردی را دید که در حال دویدن و تعقیب افسران با لباس نظامی بود. او گفت که صدای تیراندازی دیگری شنیده است، اما مطمئن نیست چه کسی آنها را شلیک کرده است. وی خاطرنشان کرد که در آن زمان تک تیراندازها روی پشت‌بام انباری در پشت صحنه مستقر شده بودند.
 

شلیک به دونالد ترامپ

شلیک به دونالد ترامپ

شلیک به دونالد ترامپ

شلیک به دونالد ترامپ

 

رویترز (۲۴تیرماه) گزارش کرد: رهبران جهان تیراندازی در گردهمایی ترامپ و خشونت سیاسی را محکوم کردند
رهبران مختلف جهان روز شنبه تیراندازی در راهپیمایی دونالد ترامپ در پنسیلوانیا را محکوم کردند که در آن رئیس‌جمهور سابق به گوش راست شلیک شد، در حالی که یک شرکت‌کننده در تجمع و تیرانداز کشته شدند.
- سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد آنتونیو گوترز این تیراندازی را محکوم کرد و آن را 'اقدامی خشونت‌آمیز سیاسی' خواند.
فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن گفت: ما باید در برابر هر نوع خشونتی که دموکراسی را به چالش می‌کشد، محکم بایستیم.
- آنتونی آلبانیز نخست‌وزیر استرالیا گفت این تیراندازی نگران‌کننده و مقابله‌جویانه بوده است و جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا گفت از این خبر اندوهگین شده و افزود خشونت سیاسی هیچگاه پذیرفته نیست و اظهارات مشابهی توسط رهبران تایلند و تایوان و نیوزیلند و فیلیپین عنوان شدند.
- ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان، که این هفته هنگام بازدید از ایالات متحده برای نشست ناتو با ترامپ دیدار کرد، گفت که برای رئیس‌جمهور سابق 'در این ساعات تاریک' التماس دعا داشته است.
- لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس‌جمهور برزیل، تیراندازی را غیرقابل قبول خواند و از دیگران نیز خواست تا آن را محکوم کنند. رهبر برزیل گفت: 'حمله علیه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق باید به‌شدت توسط همه مدافعان دموکراسی و گفتگو در سیاست رد شود. آنچه امروز دیدیم غیرقابل قبول است.
- نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند ترامپ را دوست خواند و برای او آرزوی بهبودی کرد و گفت: این حادثه را شدیداً محکوم می‌کند، خشونت در سیاست و دموکراسی جایی ندارد.

توئیت باراک اوباما: در دموکراسی ما مطلقاً جایی برای خشونت سیاسی وجود ندارد. اگر چه ما هنوز دقیقاً نمی‌دانیم چه اتفاقی افتاده است، اما همه ما باید از این‌که رئیس‌جمهور سابق ترامپ آسیب جدی ندیده خیالمان راحت باشد و از این لحظه استفاده کنیم تا دوباره خود را به مدنیت و احترام در سیاستمان متعهد کنیم. من و میشل برای او آرزوی بهبودی داریم.

توئیت ولودیمیر زلنسکی: از این‌که مطلع شدم که در گردهمایی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا تیراندازی شده است وحشت‌زده شدم. چنین خشونتی هیچ توجیهی ندارد و در هیچ کجای دنیا جایی ندارد. هرگز نباید خشونت غالب شود.

توئیت فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا: من عمیقاً از تیراندازی که در راهپیمایی انتخاباتی رئیس‌جمهور سابق ترامپ رخ داد، شوکه شده‌ام. برای دونالد ترامپ آرزوی بهبودی دارم و به خانواده قربانی بی‌گناه تسلیت می‌گویم. خشونت سیاسی در دموکراسی جایی ندارد.

سناتور ریک اسکات: من خواستار تحقیقات فوری و پاسخ به سوءقصد رئیس‌جمهور ترامپ هستم. تلاش برای ترور رئیس‌جمهور ترامپ و قتل یک آمریکایی بیگناه نیازمند پاسخ فوری وزارت امنیت داخلی (DHS) و سرویس مخفی ایالات متحده است. این‌که پرزیدنت ترامپ زنده و سرحال است، یک معجزه است...

سناتور تد کروز: خارق‌العاده است. خدا رئیس‌جمهور ترامپ را حفظ کند.

بلینکن وزیر خارجه آمریکا: من از تیراندازی در گردهمایی رئیس‌جمهور سابق ترامپ شوکه و ناراحت هستم و از این‌که او سالم است سپاسگزارم. همان‌طور که رئیس‌جمهور گفتند: در آمریکا جایی برای خشونت سیاسی وجود ندارد و همه ما باید آن را محکوم کنیم.

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه: 'بهبودی عاجل ترامپ را آرزو دارم. یک تماشاگر جان خود را از دست داد، چندین نفر مجروح شدند. این یک تراژدی برای دموکراسیهای ما است. فرانسه در شوک و خشم مردم آمریکا شریک است. '

صدراعظم آلمان اولاف شولز: "حمله به نامزد ریاست‌جمهوری ایالات متحده دونالد ترامپ نفرت‌انگیز است"

رویترز - وزارت‌خارجه پکن روز یکشنبه در بیانیه‌یی اعلام کرد که چین درباره تیراندازی به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در یک گردهمایی تبلیغاتی ابراز نگرانی کرده است. در این بیانیه آمده است: رئیس‌جمهور شی جین پینگ به رئیس‌جمهور سابق ترامپ تسلیت گفته است.

 

رویترز (۲۴ تیرماه) گزارش داد:
- یِنس استولتنبرگ دبیرکل ناتو: 'من از سوءقصد به ترور رئیس‌جمهور سابق ترامپ شوکه شده‌ام. برای او آرزوی بهبودی سریع دارم و افکار من با کسانی است که آسیب دیده‌اند. من این حمله را محکوم می‌کنم. خشونت سیاسی در دموکراسیهای ما جایی ندارد. متحدان ناتو برای دفاع از آزادی و ارزشهای ما ما در کنار هم می‌ایستند.
- عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر: ما با نگرانی حادثه خائنانه‌ای را دنبال می‌کنیم که رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ با آن روبه‌رو شده و مصر این را محکوم می‌کند. من آرزوی خود را برای بهبودی سریع رئیس‌جمهور ترامپ و ادامه مبارزات انتخاباتی ایالات متحده در صلح‌آمیز و سالم ابراز می‌کنم. محیطی که عاری از هر گونه ظاهراً تروریسم، خشونت یا نفرت باشد. '
- رئیس‌جمهور کره جنوبی: 'من از اقدام شنیع خشونت سیاسی وحشت‌زده هستم. برای ترامپ رئیس‌جمهور سابق آرزوی بهبودی سریع دارم. مردم کره در همبستگی با مردم آمریکا ایستاده‌اند. '
- جورجیا ملونی، نخست‌وزیر ایتالیا: 'من با نگرانی اخبار پنسیلوانیا را دنبال می‌کنم، جایی که چهل و پنجمین رئیس‌جمهور ایالات متحده دونالد ترامپ در جریان یک گردهمایی مورد اصابت گلوله قرار گرفت. با او همدردی و بهترین آرزوها را برای بهبودی سریع دارم، با این امید که ماههای آینده مبارزات انتخاباتی را شاهد باشیم. گفتگو و مسئولیت بر نفرت و خشونت پیروز می‌شود».
- دیک شوف نخست‌وزیر هلند: 'از حمله به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا شوکه شده است. خوشبختانه او تنها جراحتی جزیی داشته و اکنون سالم مانده است. خشونت سیاسی کاملاً غیرقابل قبول است. '
- آندرژ دودا، رئیس‌جمهور لهستان: حمله به رئیس‌جمهور دونالد ترامپ نه تنها برای آمریکا بلکه برای کل جهان آزاد و دموکراتیک لحظه‌ای تکان‌دهنده است. آقای رئیس‌جمهور ترامپ، همراه با عزیزان شما و همه افراد خیرخواه، از خداوند برای نجات جان شما سپاسگزارم. برای شما آرزوی بهبودی دارم، به این امید که مصدومیت شما شدید نباشد و به‌زودی قدرت کامل را به دست آورید».
- کریاکاس میتسوتاکیس، نخست‌وزیر یونان: 'از حمله به رئیس‌جمهور سابق ترامپ وحشت‌زده شده‌ایم. خشونت سیاسی در جوامع دموکراتیک ما غیرقابل قبول است. برای او آرزوی بهبودی کامل و سریع داریم. ما هم‌چنین با خانواده‌های اطرافیان که در این حمله جان خود را از دست دادند یا مجروح شدند، صمیمانه همدردی می‌کنیم. '
- اولف کریسترسون، نخست‌وزیر سوئد: 'سوئد حمله وحشتناک در پنسیلوانیا را محکوم می‌کند. افکار من به کسانی است که آسیب دیده‌اند و خانواده‌های آنها. سوئد پشت سر ایالات متحده ایستاده و برای دونالد ترامپ آرزوی بهبودی سریع دارد.'
- نخست‌وزیر نیوزیلند کریستوفر لوکسون: 'من از وقایع امروز در تجمع انتخاباتی دونالد ترامپ در پنسیلوانیا شوکه شده‌ام. افکار من با رئیس‌جمهور سابق، خانواده او و قربانیان این حمله است. هیچ کشوری نباید با چنین خشونت سیاسی روبه‌رو شود. '

 

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در شبکه اجتماعی تروث نوشت: مشتاقانه منتظر سخنرانی در کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان است. وی افزود: «در این لحظه، از هر زمان مهم‌تر است که متحد بمانیم و شخصیت واقعی خود به‌عنوان شهروندان آمریکایی را نشان دهیم و قوی و مصمم بمانیم». ترامپ گفت: «تنها خدا مانع وقوع اتفاقی غیرقابل تصور شد».
وی گفت: «برای بهبود مجروحان دعا می‌کنیم و یاد شهروندی را که به طرز وحشتناکی کشته شد، در قلبمان نگه می‌داریم. من واقعاً کشورمان را دوست دارم، شما را دوست دارم».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0020ca6e-f7e7-4db5-8cc9-c7c32e4d8990"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات