728 x 90

قیام سراسری ، شماره ۱۳۳

شصت و یکمین شب قیام و سومین سالگرد قیام آبان ۹۸

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

قیام سراسری، شماره ۱۳۳

شصت و یکمین شب قیام و سومین سالگرد قیام آبان ۹۸

تظاهرات، درگیری با نیروهای دشمن و به آتش کشیدن مراکز و خودروهای نیروهای سرکوبگر و نمادهای حکومتی

سه‌شنبه شب ۲۴آبان، در آغاز سومین ماه قیام و در سالگرد قیام آبان۹۸، اعتراضات و تظاهرات و درگیری به‌طور گسترده‌یی تا نیمه‌شب ادامه پیدا کرد. در بسیاری شهرها مردم با روشن کردن آتش خیابان‌ها را بستند و با نیروهای دشمن درگیر شدند.

مناطق مختلف تهران از جمله صادقیه، جنت آباد، پونک، آریاشهر، شهرک غرب، خیابان جمهوری، خیابان سعدی، ولیعصر، تهرانسر، خیابان اشرفی، نازی‌آباد، سعادت آباد، بلوار فردوس و... . شاهد تظاهرات شبانه انبوه مردم با شعارهای «مرگ بر دیکتاتور»، «مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر»، «مرگ بر اصل ولایت فقیه»، «امسال سال خونه سیدعلی سرنگونه» بود.

مردم در شهرک غرب با سنگ های بزرگ خیابان را بسته و با مأموران دشمن در گیر شدند، در خیابان انقلاب شعار می‌دادند «مهسا حدیث سیاوش آتش جواب آتش» و «حسین حسین کجایی یزید شده سپاهی»، در میدان انقلاب، تهرانپارس و خیابان اردیبهشت موتور نیروهای سرکوبگر را آتش زدند، در بلوار مرزداران چهارراه آریافر دوربینهای مراقبتی را منهدم کردند و در خیابان اندیشه شهریار و ایستگاه متروی دولت آباد نیروهای سرکوبگر به سمت مردم شلیک کردند.

سایر شهرهای کشور از جمله مشهد، اراک، دورود، گلشهر و فردیس کرج، کامیاران، سنندج، مهاباد، بندرعباس، هفشجان شهر کرد، اصفهان، مرودشت، قائمشهر، شیراز، کرمان، فولاد شهر، شاهین شهر، بهبهان، بوکان، کرمانشاه، ساری، بابل، تبریز، قروه، برازجان، اهواز، دزفول، زنجان، شاهرود، ابهر، اقلید، آبدانان، ارومیه، گرگان، ایذه، سمیرم، آباده، لاهیجان، ماهشهر، رویدر هرمزگان، کنارک بلوچستان، جزیره کیش، بلغان از توابع لارستان فارس و... شاهد تظاهرات شبانه، روشن کردن آتش و درگیری مردم با مأموران بود.

در ایذه بین مردم و مأموران سرکوبگر دشمن در پارک صخره‌یی درگیری روی داد و جوانان آرم سپاه در میدان شهر را به آتش کشیدند. جوانان شورشگر در اراک خودروی نیروی انتظامی را آتش زدند. در درود مأموران دشمن در وحشت به فرمانداری شهر فرار کردند. در گلشهر کرج جوانان با بمبهای دستی آتش‌زا مأموران جنایتکار رژیم را فراری دادند. در کامیاران جوانان دلیر یک پایگاه بسیج سرکوبگر را تصرف کردند و با روشن کردن آتش جاده را بستند. در سنندج و سقز با روشن کردن آتش خیابان‌ها را به کنترل درآوردند. در بندرعباس مقابل بیمارستان کودکان بین تظاهر کنندگان و مأموران سرکوبگر درگیری شد. در مهاباد جوانان دلیر سه راهی مهم «ترشکان» را که جاده‌های ارومیه، مهاباد و میاندوآب را به هم وصل می‌کند تحت کنترل گرفتند. در هفشجان شهر کرد حوزه جهل و جنایت آخوندها را با کوکتل مورد تهاجم قرار دادند.

در اصفهان تظاهرات شبانه در نقاط مختلف از جمله در چهارباغ پائین، چهارباغ عباسی، خیابان موسوم به مطهری، ملک شهر جریان داشت و مردم با نیروهای دشمن درگیر شدند. مردم رشت در خیابان معلم و میدان مادر با مأموران جنایتکار درگیر شدند و بلوار دیلمان را بستند، نیروهای سرکوبگر در خیابان بیستون به سمت مردم تیراندازی کردند. در قائمشهر مردم در خیابان سنگر بندی کرده و با مأموران سرکوبگر درگیر شدند.

در شیراز خیابان پارامونت تا معالی‌آباد، قصرالدشت و چهارراه ملا صدرا به صحنه تظاهرات و درگیری تبدیل شد، در فرهنگ شهر شیراز مردم با آتش زدن لاستیک جاده را بستند و در عفیف‌آباد مأموران سرکوبگر به سمت مردم تیراندازی کردند.

در کرمان تظاهرات در خیابانهای شریعتی، آزادی، هزار و یک شب و چهارراه شمالی جنوبی جریان داشت و مأموران رژیم به جوانانی که قصد آتش زدن مجسمه دژخیم قاسم سلیمانی را داشتند شلیک کردند. مردم مشهد در احمدآباد و پیروزی تظاهرات گسترده‌یی به‌راه انداختند. در شهرکرد مردم در خیابان کاشانی و چهار راه استانداری تظاهرات نموده و مأموران دشمن به سمت آنها گاز اشک‌آور شلیک کردند. در فولادشهر مزدوران مسلح در وحشت از مردم بی‌هدف به اطراف شلیک می‌کردند.

در بهبهان مأموران به سمت مردم تیراندازی کردند و جوانان بنر بزرگ دژخیم قاسم سلیمانی را به آتش کشیدند. در بوکان مردم به سمت فرمانداری تظاهرات کردند. در کرمانشاه مردم در خیابان نوبهار و فردوسی تظاهرات کردند و با مأموران دشمن درگیر شدند. در بابل مردم با نیروهای سرکوبگر که به سمت مردم شلیک می‌کردند درگیر شدند. در ساری مردم در مقابل ساختمان شهرداری تظاهرات کرده و تصویر منحوس خمینی را پایین کشیدند.

خبرگزاری حکومتی مهر سه‌شنبه ۲۴آبان اعلام کرد یک سرهنگ پاسدار به‌نام رضا الماسی در بوکان در درگیری با مردم به هلاکت رسید.

خانم مریم رجوی گفت امروز ایران با بازاریان، کارگران، جوانان، زنان و دانشجویانش، به‌رغم آماده‌باش حداکثری دشمن در سومین سالروز قیام آبان بپا خاست! از صبح تا نیمه‌شب از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب، فریاد زدند «می‌جنگیم، می‌میریم، ایران را پس می‌گیریم» و «مهسا، حدیث، سیاوش، آتش جواب آتش». جهان اراده قاطع مردم برای سرنگونی این رژیم و استقرار جمهوری دمکراتیک، مبتنی بر آراء مردم و جدایی دین از دولت را به چشم دید. سرکوبگران یارای ایستادگی در برابر مردمی بپاخاسته را ندارند. جهان باید انقلاب دمکراتیک مردم ایران را به‌رسمیت بشناسد.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۵ آبان ۱۴۰۱ (۱۶ نوامبر ۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f2425db6-a36f-4daa-b5d3-df203ec764b0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات