728 x 90

شصت‌وچهارمین روز حمله روسیه به اوکراین - عدم موفقیت حملات روسیه

توپخانه سنگین اوکراین در حال شلیک
توپخانه سنگین اوکراین در حال شلیک

آخرین تحولات اوکراین

ستاد مشترک نیروهای مسلح اوکراین: سخنگوی ستاد مشترک نیروهای مسلح اوکراین در گزارش سه‌شنبه شب خود گفت: در شصت و سومین روز جنگ روسیه علیه اوکراین نیروهای اشغالگر، شهرهای خارکیف، درگاچی و پرودیانکا را زیر موشک‌باران و بمباران سنگین خود قرار دادند. در محور ایزیوم-باروینکوف تلاش نیروهای روسیه برای نفوذ به منطقه نوا دیمیتریوکا، با به‌جای گذاشتن خسارات فراوان، ناکام ماند. در منطقه دونتسک نیروهای دشمن با توپ‌باران مواضع ارتش ما تلاش کردند جبهه ما را در منطقه کوراخوفوگو در هم بشکنند. اما این تلاش به شکست انجامید.
ستاد نیروها مسلح اوکراین هم‌چنین آمار تلفات روسیه را تا روز هفتم اردیبهشت به اینصورت اعلام کرد:
- پرسنل و کادرهای نظامی ۲۲۴۰۰نفر
- تانک ۹۳۹دستگاه
- نفربر زرهی ۲۳۴۲دستگاه
- سامانه‌های توپخانه ۴۲۱مورد
- سامانه‌های آتشباری چندگانه ۱۴۹مورد
- سامانه‌های دفاع ضدهوایی ۷۱مورد
- هواپیما ۱۸۵فروند
- هلیکوپتر ۱۵۵فروند
- پهپادهای جنگی ۲۰۷فروند
- ناوگان دریایی ۸فروند

 

حملات موشکی روسیه علیه اوکراین

حملات موشکی روسیه علیه اوکراین


وزارت دفاع آمریکا - سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز چهارشنبه در کنفرانس خبری خود به خبرنگاران گفت: تجهیزات و تسلیحات ارسال شده برای اوکراین تأثیرات خود را در میدان نبرد آشکار کرده است. این امکانات در جبهه‌های نبرد در منطقه دونباس که محل اصلی تمرکز روسیه است در حال ایجاد تغییراتی است. این مقام وزارت دفاع آمریکا هم‌چنین گفت بیش از نیمی از توپهای هویتزر ساخت آمریکا اکنون در اوکراین هستند و اولین سری سربازان اوکراینی در مورد نحوه استفاده از این سیستم آموزش دیده‌اند. وی افزود: ما می‌دانیم آنها هر روز مهمات بسیاری از انواع کالیبرها را مصرف می‌کنند. ما نیز هر چه در توان داریم انجام می‌دهیم تا تضمین کنیم آنها قادر به ادامه جنگ باشند. وی هم‌چنین با اشاره به کمکهای آمریکا و دیگر کشورها به اوکراین گفت: کمکهای ما به‌خاطر این است که می‌دانیم هر اتفاقی الآن بیافتد و سرنوشت هر چه باشد، چشم‌انداز امنیتی اروپا تغییر کرده است. نمی‌گویم در حال تغییر است یا تغییر خواهد کرد. تأکید می‌کنم: بر اساس آنچه که پوتین انجام داده، اوضاع تغییر کرده است... . حمله روسیه به اوکراین فضای استراتژیک را تغییر داده است. ما داریم بررسی می‌کنیم که وضعیت در ماههای آینده به چه شکل خواهد بود.

امدادگران در حال انجام عملیات بازیابی اضطراری در شهر اوختیرکا هستند

امدادگران در حال انجام عملیات بازیابی اضطراری در شهر اوختیرکا هستند

 


بلومبرگ - بلومبرگ هشتم اردیبهشت در گزارشی از جنگ اوکراین نوشت: وقوع انفجارهای مهیب در خاک روسیه از جمله مناطقی دور از مرز با اوکراین ممکن است نشانگر این باشد که اوکراین اکنون جنگ را به جبهه داخلی روسیه می‌برد. آمریکا برخی از محدودیتها را برای تبادل اطلاعات با اوکراین برای مقابله با حمله مجدد نظامی روسیه در شرق و جنوب لغو کرده است. بنا به گفته بلومبرگ هدف از چنین اشتراک اطلاعاتی گسترده‌ای، کمک به اوکراین برای بازپس‌گیری و دفاع از اراضی و مناطقی است که در معرض تهدید قرار دارند.

استرالیا 6 فروند هویتزر M777 و مهمات به اوکراین خواهد فرستاد

استرالیا ۶فروند هویتزر M777 و مهمات به اوکراین خواهد فرستاد

 


وزارت دفاع انگلستان- وزارت دفاع انگلستان روز چهارشنبه در آخرین ارزیابی نظامی خود از جنگ اوکراین گفت: روسیه نتوانسته است به‌طور مؤثر نیروی هوایی اوکراین را نابود یا پدافند هوایی این کشور را سرکوب کند. داراییهای هوایی روسیه هم‌چنان در معرض خطر نیروهای اوکراین قرار دارند. وزارت دفاع انگلستان هم‌چنین افزود: فعالیت‌های هوایی روسیه عمدتاً در جنوب و شرق اوکراین متمرکز است. روسیه دسترسی هوایی بسیار محدودی به شمال و غرب اوکراین دارد و اقدامات تهاجمی را محدود به حملات عمقی با سلاحهای غیرمتحرک و ایستاده می‌کند. در ماریوپل، اکثر حملات هوایی روسیه به‌صورت کور و با استفاده از بمبهای سقوط آزاد هدایت نشده انجام می‌شود. این تسلیحات توانایی روسیه را برای هدفمندی مؤثر در انجام حملات کاهش می‌دهد و متقابلاً خطر تلفات غیرنظامیان را افزایش می‌دهد.

تلگرام زلنسکی - زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین در پیام چهارشنبه شب خود به مردم اوکراین گفت: امروز اتحادیه اروپا در حال اتخاذ تصمیم مهمی است. کمیسیون اروپا موافقت کرده است حق گمرگ و تعرفه‌های گمرکی را به مدت یک‌سال برای اوکراین حذف کند. من امروز جزییات آنرا با اورزلا فوندر لاین در میان گذاشتم.
زلنسکی ضمن قدردانی از این اقدام اتحادیه اروپا گفت: این تصمیم ما را قادر می‌سازد فعالیت‌های اقتصادی را در اوکراین به جریان بیاندازیم و تولیدات ملی‌مان را تا آنجا که می‌توانیم افزایش دهیم. این خود یک عامل ضد بحران است. صادرات اوکراین به ثبات بازار جهانی کمک خواهد کرد. از این رو آزاد شدن صادرات اوکراین، نه تنها به نفع ما، بلکه به نفع کل اروپاست. گامی برای مبارزه با بی‌ثباتی که روسیه می‌خواهد در بازار جهانی ایجاد کند. زلنسکی در ادامه ضمن محکوم کردن قطع جریان گاز لهستان و بلغارستان توسط روسیه گفت: عمل روسیه مؤید این حقیقت است که هیچکس در اروپا نمی‌تواند همکاریهای اقتصادی نرمالی با روسیه داشته باشد. روسیه نه تنها از گاز، بلکه از تجارت نیز به‌عنوان یک سلاح استفاده می‌کند.

مراسم تجلیل از سی و ششمین سالگرد فاجعه چرنوبیل توسط وزارت امور داخلی اوکراین برگزار شد

مراسم تجلیل از سی و ششمین سالگرد فاجعه چرنوبیل توسط وزارت امور داخلی اوکراین برگزار شد



توئیتر نخست‌وزیر لهستان - در پی قطع صدور گاز به لهستان توسط روسیه، روز چهارشنبه نخست‌وزیر لهستان در یک پیام توئیتری گفت: از امروز ما به‌هیچوجه به روسیه وابسته نیستیم. انبارهای ما هم‌چنان پر هستند و ما هر روز آنها را تا صددرصد پر نگه می‌داریم. امروز ۷۸درصد از شمال، جنوب غرب و هم‌چنین تولید داخلی است.

رویترز - روز چهارشنبه ۷اردیبهشت لیز تراس، وزیر خارجه انگلستان در سخنرانی در مـَنشـِن هاوس لندن ضمن تأکید بر ضرورت شتاب بخشیدن به ارسال کمکهای تسلیحاتی به اوکراین، از جمله گفت: «اوکراین باید کاتالیزوری برای ایجاد تغییرات گسترده‌تر به‌منظور جلوگیری از تجاوزهای بین‌المللی باشد»... وی افزود: رویکرد ما برای چنین هدفی بر سه حوزه استوار خواهد بود: قدرت نظامی، امنیت اقتصادی و اتحادهای جهانی عمیق‌تر. و ارمغان درازمدت ما دوره جدیدی از صلح، امنیت و رفاه خواهد بود. متحدان ما باید با افزایش تحریم‌ها هر چه بیشتر روسیه را ایزوله کنند، از جمله با قطع واردات نفت وگاز، یکبار برای همیشه.
لیز تراس با تأکید بر این‌که نباید نسبت به سرنوشت اوکراین بی‌تفاوت بود گفت: ما باید برای جنگی طولانی آماده باشیم و حمایت خود از اوکراین را دو چندان کنیم. جنگ اوکراین جنگ ماست و پیروزی آن برای همه ما یک ضرورت استراتژیک است. سلاحهای سنگین، تانک، هواپیما، باید هر آنچه در موجودی داریم بیاوریم و تولیداتمان را افزایش دهیم.

 

 

 

 

 

شلیک توپخانه توسط نیروهای اوکراین

شلیک توپخانه توسط نیروهای اوکراین

 

دبیرکل سازمان ملل متحد وارد اوکراین شد

دبیرکل سازمان ملل شامگاه چهارشنبه وارد کی‌یف، پایتخت اوکراین شد تا با رهبران این کشور دربارۀ پایان دادن به جنگ گفتگو کند.

این سفر پس از دیدار او با ولادیمیر پوتین و سرگیی لاوروف در روسیه انجام می‌شود. آنتونیو گوترز در جریان گفتگو با مقامات روسیه نیز خواستار انجام تحقیقات مستقل درباره اتهامات جنایات جنگی مطرح شده از سوی کی‌یف شد.

وی هنگام ورود به اوکراین گفت که سازمان ملل «به تلاش‌ها برای تقویت حمایت‌های بشردوستانه و تضمین تخلیه غیرنظامیان از مناطق درگیری ادامه خواهد داد». وی افزود: «این جنگ هر چه زودتر پایان یابد بهتر است؛ به‌خاطر اوکراین، روسیه و جهان».

 

درخواست کمک نظامیان اوکراینی در ماریوپول

فرمانده تیپ ۳۶ تفنگداران دریایی ارتش اوکراین که هم‌اکنون در ماریوپول است، درخواست جدیدی برای کمک منتشر کرد و گفت که در مجتمع متالورژی آزوفستال حدود ۶۰۰ سرباز مجروح و صدها غیرنظامی همراه او هستند.

 

حمله روسیه به اوکراین - 0

حمله روسیه به اوکراین - 1

حمله روسیه به اوکراین - 2

حمله روسیه به اوکراین - 3

حمله روسیه به اوکراین - 4

حمله روسیه به اوکراین - 5

حمله روسیه به اوکراین - 6

حمله روسیه به اوکراین - 7

حمله روسیه به اوکراین - 8

حمله روسیه به اوکراین - 9

حمله روسیه به اوکراین - 10

حمله روسیه به اوکراین - 11

حمله روسیه به اوکراین - 12

حمله روسیه به اوکراین - 13

حمله روسیه به اوکراین - 14

حمله روسیه به اوکراین - 15
 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/08b72ad6-3a77-4361-9d8a-78ba37be122b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات