728 x 90

شصت‌وهفتمین روز حمله روسیه به اوکراین - افزایش نیرو در دونباس

حمله جنگنده های اوکراین
حمله جنگنده های اوکراین

دیدار نانسی پلوسی از کی‌یف

توئیتر زلنسکی:  دیدار با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نانسی پلوسی در کی‌یف  - آمریکا در حمایت قوی اوکراین در مبارزه با تجاوز روسیه پیشرو بوده است. با تشکر از شما برای کمک به حفاظت از حاکمیت و تمامیت ارضی کشورمان!

 

هشدار افزایش سربازان روسیه

فاکس نیوز ۳۰آوریل: وزارت دفاع اوکراین درباره «نشانه‌های» افزایش تعداد سربازان روسیه هشدار داد.

یک مقام نظامی اوکراین روز شنبه هشدار داد که روسیه به تقویت نیروهای خود در شرق دونباس ادامه می‌دهد و اقدامات تهاجمی خود را تشدید می‌کند. سخنگوی وزارت دفاع اوکراین، سرهنگ سخنگوی وزارت دفاع اوکراین، گفت: 'از امروز، ما نشانه‌هایی را می‌بینیم که نشان می‌دهد روسیه نیروهای خود را در مناطق عملیاتی شرقی افزایش داده است. آنها تعداد واحدهای خود را افزایش می‌دهند و می‌خواهند تا آنجا که ممکن است خاک اوکراین را تصرف کنند. الکساندر موتوزیانیک به خبرنگاران گفت. در حال حاضر، هدف اصلی آنها به‌دست آوردن مرزهای دولتی استانهای لوهانسک و دونتسک و هم‌چنین استان خرسون است. 

یک مقام ارشد دفاعی آمریکا گفت که نمی‌تواند تعداد نیروهای روسی در شرق اوکراین را تأیید کند اما گفت که پنتاگون ارزیابی می‌کند که ۹۲گروه گردان عملیاتی تاکتیکی در کل کشور وجود دارد.

 

آخرین تحولات اوکراین

رویترز - خبرگزاریهای روسی به‌نقل از فرماندار منطقه بریانسک (در داخل روسیه) گزارش دادند که پدافند هوایی روسیه از ورود یک هواپیمای اوکراینی به منطقه بریانسک جلوگیری کرد و افزودند که در نتیجه گلوله‌باران بخش‌هایی از پایانه نفتی و مناطق مجاور آن مورد اصابت قرار گرفت.
رویترز - دفتر جانسون، نخست‌وزیر انگلیس به زلنسکی گفت که او بیش از هر زمان دیگری متعهد به تقویت اوکراین است.
رویترز - ساعت ۱۹۲۵ نیروهای مسلح روسیه اعلام کردند که ۱۷ تأسیسات نظامی اوکراین را روز شنبه با موشکهای دقیق مورد اصابت قرار دادند و هم‌چنین یک پست فرماندهی و یک انبار مورد استفاده برای ذخیره موشک و توپخانه را منهدم کردند. در یک پست آنلاین، وزارت دفاع هم‌چنین اعلام کرد که حملات نیروی هوایی در طول روز باعث کشته شدن بیش از ۲۰۰ سرباز اوکراینی و انهدام ۲۳ خودروی زرهی شد. در این پست هیچ اشاره‌یی به حمله به فرودگاه اودسا که به‌گفته فرماندار محلی توسط یک موشک روسی مورد اصابت قرار گرفته، باند فرودگاه را از کار انداخته است.
رویترز - ارتش اوکراین در یک به روز رسانی روزانه اعلام کرد روس‌ها در تلاش بودند تا مناطق لیمان در دونتسک و سیویرودونتسک و پوپاسنا در لوهانسک را تصرف کنند. در این بیانیه آمده است: «موفق نشدن - جنگ ادامه دارد».
رویترز - ارتش اوکراین گفت که هواپیماهای روسی به حملات خود به شهر محاصره شده ماریوپل، با تمرکز بر کارخانه فولاد آزوفستال که در آن سربازان و غیرنظامیان در آن پناه گرفته‌اند، ادامه داده‌اند.
رویترز - فرماندار منطقه کورسک غربی روسیه گفت که چندین گلوله به یک ایست بازرسی نزدیک مرز این کشور از جهت اوکراین شلیک شده است.
رویترز - سرگیی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفته است که لغو تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه بخشی از مذاکرات صلح با اوکراین است، اما میخایلو پودولیاک، مذاکره‌کننده ارشد اوکراینی این موضوع را رد کرد.
رویترز - پاریس اعلام کرد، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه طی تماس تلفنی با زلنسکی گفت فرانسه حمایت نظامی و بشردوستانه از اوکراین را افزایش خواهد داد.

 

مانور هواپیمای جنگنده اوکراین

مانور هواپیمای جنگنده اوکراین

 

هواپیمای روسی حریم هوایی سوئد را نقض کرد

به گزارش یورونیوز (۱۰اردیبهشت) یک هواگرد شناسایی روسیه روز جمعه برای مدت کوتاهی حریم هوایی سوئد را نقض کرد.
مقامات دفاعی سوئد در حالی نقض حریم هوایی خود را اعلام کردند که این کشور پس از حمله روسیه به اوکراین در نظر دارد به ائتلاف ناتو بپیوندد. وزیر دفاع سوئد در یک برنامه تلویزیونی گفت: «نقض حریم هوایی سوئد غیرقابل قبول است».
وی افزود: «این اقدام غیرحرفه‌یی با توجه به وضعیت عمومی امنیتی بسیار نامناسب است. حاکمیت سوئد باید همیشه محترم شمرده شود».

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d7bab450-0989-42ca-8486-991500b1ca5a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات