728 x 90

شرکت وزیر خارجه انگلستان در اجلاس لهستان علیه رژیم ایران

جرمی هانت وزیر خارجه انگلستان
جرمی هانت وزیر خارجه انگلستان

وزیر خارجه انگلستان موافقت کرد که در اجلاس لهستان که برای بررسی جنگ‌افروزی رژیم آخوندی تشکیل می‌شود، شرکت کند. وی اولین وزیر خارجه است که رسماًً موافقت خود را با شرکت در این اجلاس اعلام کرده است.

 

گاردین روز جمعه ۵بهمن ۹۷ با اعلام این خبر افزود: جرمی‌ هانت موافقت کرده است که در اجلاس بحث انگیز سازمان داده شده توسط آمریکا در ورشو شرکت کند و در اساس به‌عنوان یک متحد برای مقابله با تجاوز رژیم ایران ثبت نام کرد اما تنها به این شرط که وزیر خارجه آمریکا میزبان جلسه‌یی در مورد یمن در حاشیه این اجلاس باشد.

 

وزیران خارجه آمریکا و انگلستان روز پنجشنبه ۴بهمن ۹۷ در مورد مقابله با رفتار شریرانه رژیم ایران گفتگو کردند.

رابرت پالادینو از سخنگویان وزارت‌خارجه آمریکا گفت:‌ «وزیر خارجه مایک پمپئو با جرمی‌ هانت وزیر خارجه انگلستان ملاقات کرد تا در مورد اولویتهای کلیدی جهانی گفتگو کند از جمله: مقابله با رفتار شریرانه رژیم ایران».

 

همچنین خالد بن احمد وزیر خارجه بحرین روز پنجشنبه ۴بهمن ۹۷ اعلام کرد در کنفرانس وزرای خارجه جهان در مورد خاورمیانه، از تروریسم چند جانبه رژیم ایران صحبت خواهد کرد.

 

وی طی پیامی گفت: «ماه آینده جهان برای گفتگو حول چالشهایی که امنیت و ثبات خاورمیانه با آن روبه‌روست در ورشو گرد خواهند آمد و من در حالی که به آنچه دیگران می‌گویند خوب گوش خواهم کرد در رابطه با تروریسم چند وجهی رژیم ایران که هر روز با آن مواجه هستیم، صحبت خواهم کرد.».

 

لازم به ذکر است که آمریکا و لهستان بیانیه مشترکی پیرامون برپایی اجلاسی در لهستان برای ارتقای یک آینده صلح و امنیت در خاورمیانه با تمرکز بر مقابله با دخالتهای حکومت آخوندی انتشار دادند.

در این بیانیه به تاریخ ۲۱دیماه۹۷ آمده است: ما خشنودیم که آمریکا و جمهوری لهستان به‌طور مشترک میزبان اجلاس وزیران برای ارتقای آینده صلح و امنیت در خاورمیانه در ورشو هستیم که در ۱۳و ۱۴فوریه (۲۴و ۲۵بهمن) برگزار می‌شود. ما در ایجاد یک خاورمیانه صلح‌آمیز و باثبات‌تر منافع مشترک داریم. این اجلاس وزیران مجمعی از کشورهایی خواهد بود که نسبت به بی‌ثباتی در این منطقه نگرانند و ارزیابیها و ایده‌های خود برای یک راه به جلو ارائه می‌کنند.

بیانیه مشترک آمریکا و لهستان می‌افزاید: این اجلاس به طیفی از مسائل شامل تروریسم و افراط‌گرایی، توسعه موشکی و تکثیر و امنیت و تجارت دریانوردی و تهدیدات گروه‌های دست‌نشانده رژیم ایران در سراسر این منطقه می‌پردازد.

 

با اعلام تشکیل اجلاس لهستان جواد ظریف گفت: دولت لهستان نمی‌تواند این ننگ را پاک کند: در حالی که ایران لهستانی‌ها را در جنگ جهانی دوم نجات داد این کشور اکنون میزبان سیرک مذبوحانه ایران‌ستیزان شده است.

 

به گزارش رویترز روز جمعه ۲۱دیماه مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا گفت که آمریکا در نظر دارد میزبان اجلاس جهانی با تمرکز روی خاورمیانه و مشخصاً رژیم ایران در ماه آینده در لهستان باشد.

پمپئو که با فاکس‌ نیوز مصاحبه می‌کرد، گفت این گردهمایی از ۱۳تا ۱۴فوریه در لهستان خواهد بود که با «تمرکز روی ثبات و صلح و آزادی خاورمیانه و امنیت در این منطقه خواهد بود که شامل عنصر مهم اطمینان از عدم نفوذ بی‌ثبات کننده ایران می‌باشد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/89bf903e-08fe-44de-be28-d48b01fe532d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات