728 x 90

شرکت اس کا دارنده بزرگترین پالایشگاه کره جنوبی خرید میعانات گازی از رژیم ایران را متوقف کرد

توقف خرید میعانات گازی از رژیم ایران توسط شرکت اس کا کره جنوبی
توقف خرید میعانات گازی از رژیم ایران توسط شرکت اس کا کره جنوبی

شرکت اس.کا دارنده بزرگترین پالایشگاه نفت کره جنوبی و سازنده محصولات پتروشیمی اعلام کرد در حال جایگزین سازی میعانات گازی ایران با نفتی است که از سایر کشورها خریداری می‌کند.

مدیر عامل شرکت اس.کا در یک کنفرانس خبری اعلام کرد «سهم میعانات گازی رژیم ایران که قبلاً زیاد بود اکنون با نفت خامی که از روسیه، قزاقستان و قطر خریداری می‌کنیم جایگزین شده است».

خبرگزاری رویترز ضمن اعلام این خبر گفت: این جایگزینی در حالی صورت می‌گیرد که کره جنوبی و سایر خریداران نفت ایران به‌دنبال تمدید نشدن معافیتهای هشت کشور از تحریم‌های آمریکا در اردیبهشت ماه گذشته، خرید نفت از ایران را متوقف کرده‌اند.

رویتر پیش از این در گزارشی اعلام کرده بود که صدور نفت رژیم ایران در ماه مه میلادی به زیر ۵۰۰هزار بشکه در روز رسیده است و رژیم ایران ناچار است نفت تولید شده خود که به فروش نمی‌رسد را انبار کند. رویترز نوشته بود: ربا زیرساختها و ناوگان دریایی که به‌دلیل انزوای جهانی فرسوده باقی مانده‌اند، رژیم ایران ناچار است نفت به فروش نرفته خود را انبار کند.

 

همچنین العربیه گزارش داد کره جنوبی خرید نفت از رژیم آخوندی را به صفر رساند. العربیه نوشت: آمار منتشر شده توسط گمرک کره جنوبی نشان می‌دهد که خرید نفت و میعانات گازی از رژیم ایران در دو ماه سپتامبر و اکتبر کاملا متوقف شده و به صفر رسیده است. این اقدام کره جنوبی دو ماه پیش از اجرایی شدن تحریم‌های آمریکا علیه رژیم آخوندی و برای نخستین بار طی شش سال گذشته انجام می‌شود.

بر اساس همین گزارش، کره جنوبی نفت مورد نیاز خود را که تاکنون از ایران وارد می‌کرد، از کشورهای هم‌چون روسیه،قطر و قزاقستان تأمین می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f8bc2ba6-eb45-40cf-ad61-af3f8e23bf05"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات