728 x 90

شرکت بیمه دی.ان.ک نروژ: حمله به ۴نفتکش در آبهای امارات توسط سپاه پاسداران صورت گرفته است

حمله به ۴نفتکش در آبهای امارات
حمله به ۴نفتکش در آبهای امارات

گزارش یک شرکت بیمه نروژی در مورد عملیات خرابکارانه یکشنبه گذشته بر روی ۴نفتکش در  سواحل امارات در خلیج‌فارس نتیجه گرفته است با احتمال بالا سپاه پاسداران عامل این حمله بوده است.

این شرکت بیمه نروژی با نام «بنیاد بیمه دوجانبه تهدیدات جنگی» که با عبارت مخفف «دی.ان.ک» شناخته می‌شود در گزارش محرمانه خود که خبرگزاری رویتر یک نسخه از آن را دیده است نتیجه گرفته است حمله به این نفتکشها به وسیله پهپادهای زیرآبی بدون سرنشین که هر کدامشان بین ۳۰تا ۵۰کیلو مواد قوی منفجره حمل می‌کردند انجام شده است. این پهپادها توسط قایقی در نزدیکی هدایت می‌شده‌اند.

شرکت بیمه نروژی «دی.ان.ک» بنا بر شواهد زیر سپاه پاسداران رژیم ایران را عامل این حمله دانسته است:

  • سپاه پاسداران پیش از این به شبه‌نظامیان حوثی در یمن قایقهای انفجاری سطحی که توسط چی پی اس هدایت می شدند تحویل داده است.
  • ترکشهای به جا مانده در کشتی نروژی که مورد حمله واقع شد، مشابه ترکشهای به جا مانده از انفجارهای مشابه قبلی در آبهای یمن است اگر ‌چه آن انفجارها توسط قایقهای سطحی انجام شده است و انفجار اخیر توسط پهپادهای زیرآبی صورت گرفته است.
  • این حقیقت که رژیم ایران و مشخصاً سپاه پاسداران طی هفته‌های اخیر تهدید کرده است که از نیروی نظامی استفاده خواهد کرد. در برابر دشمنی که به‌لحاظ نظامی قویتر است سپاه پاسداران به احتمال بسیار زیاد شیوه‌های نامتقارن را استفاده می‌کند که امکان تکذیب را به آنها می‌دهد.

شرکت بیمه دی.ان.ک نتیجه گرفته است به احتمال قوی هدف از این حملات ارسال این پیام به آمریکا و متحدانش بوده است که رژیم ایران برای ایجاد اخلال در رفت و آمدهای دریایی در منطقه نیاز به بستن تنگه هرمز ندارد. این شرکت همچنین نتیجه می‌گیرد محتمل است رژیم ایران به حملات مشابه کوچک علیه کشتی‌های تجاری در آینده ادامه دهد.

پیش از این دو منبع در دولت آمریکا گفته بودند مقامات آمریکایی معتقدند این حملات به دستور پاسداران و توسط شبه‌نظامیان حوثی انجام شده است.

حمله به ۴نفتکش در آبهای امارات

حمله به ۴نفتکش در آبهای امارات

حمله به ۴نفتکش در آبهای امارات

حمله به ۴نفتکش در آبهای امارات

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cc64cd2e-f4f1-47b2-89aa-40e30027f600"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات