728 x 90

شرکت اطلاعات انرژی و ردیابی نفتکش ها: رژیم ایران گاز مایع را به‌طور قاچاق به چین می‌فرو شد

کشتی نفتکش
کشتی نفتکش

کپلر، شرکت اطلاعات انرژی و ردیابی نفتکش‌ها فاش کرد رژیم ایران به‌طور قاچاق گاز مایع به چینمی‌فرو شد. این شرکت جزییاتی از این معاملات قاچاق را منتشر کرده است.

نفتکش «گس اینفینیتی» که از ترس تحریم‌های آمریکا نام خود را اخیراً به «اکو استار» تغییر داده، هم‌اکنون با ارسال سیگنالی که نشان می‌دهد مقصد این کشتی اندونزی است، احتمالاً سعی در گم کردن رد و مسیر خود دارد.

نفتکش «اکو استار» با ۴۸هزار تن محموله گاز مایع «ال پی جی» هم‌اکنون در نزدیکی بندر دیکسون مالزی است و دو نفتکش عظیم چینی که هر دو محموله گاز مایع دارند نیز در همین حوالی لنگر انداخته‌اند.

کپلر می‌گوید نام این نفتکشها که هر دو چینی هستند «تاور رایز» و «سی دولفین» است.. «سی دولفین» متعلق به شرکت کشتی‎ رانی «کونلون» است که اخیراً آمریکا آن را به‌خاطر کمک به رژیم ایران برای دور زدن تحریم‌های نفتی تحریم کرد.

شرکت «کونلون» چین در جزایر ویرجین انگلستان ثبت شده است.

داده‌های شرکتهای دریانوردی مانند «وسل ترکینگ» نشان می‌دهد که نفتکش «اکو استار» هم‌اکنون با پرچم «بلیز» (کشوری در آمریکای مرکزی)، نفتکش «تاور رایز» با پرچم پاناما (کشوری در آمریکای مرکزی) و نفتکش «سی دولفین» با پرچم «لیبریا» (کشوری در غرب آفریقا) حرکت می‌کنند و هر سه در نزدیکی بندر دیکسون هستند.

کپلر می‌گوید سنگاپور از زمان اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران، خرید گاز مایع از رژیم ایران را متوقف کرده و بسیار بعید است محموله نفتکش رژیم برای این کشور باشد.

این شرکت می‌گوید به احتمال زیاد محموله نفتکش «اکو استار» به یکی از دو نفتکش چینی تخلیه شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b0178be4-9d1e-4136-b69a-1c26dc2bc081"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات