728 x 90

شروین حاجی‌پور خواننده ترانه مشهور «برای» اعلام کرد باید برای اجرای حکمش خود را به زندان معرفی کند

شروین حاجی‌پور
شروین حاجی‌پور

شروین حاجی‌پور، خواننده ترانه مشهور «برای» در جریان اعتراضها و قیام ۱۴۰۱، اعلام کرد که باید چند روز دیگر برای اجرای حکمش؛ ۳سال و ۸ماه حبس، برای تولید این ترانه خود را به زندان معرفی کند.

شروین در ویدیویی که در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد، با اشاره به این‌که ابلاغیه‌ای برای معرفی‌اش به زندان به دستش رسیده است، گفت که اتهامش «تحریک مردم برای کشتار و جنگ» بوده و این پرسش را مطرح کرد که «کدام مصرع شعر، مردم را تحریک به کشتار کرده است».
او با اعلام این‌که امیدوار بود که حکم زندانش در دادگاه تجدیدنظر شکسته شود ولی این اتفاق نیفتاده است افزود که در حال تلاش برای اعاده دادرسی و انجام سایر مراحل قانونی ممکن برای نرفتن به زندان هستیم.
شروین خاطرنشان کرد: «اتهام من تحریک مردم برای کشتار و جنگ است، کدام بند این شعر شما را تحریک می‌کند که یک نفر را بکشید؟»

ابلاغ این حکم ناعادلانه در شرایطی صورت گرفته که، روز مراسم تحلیف مسعود پزشکیان در مجلس برگزار شد. پزشکیان در این مراسم خود را مدافع حقوق شهروندی ایرانیان اعلام کرده بود.

کینه‌کشی و انتقام‌جویی از این هنرمند در حالی است که حتی طبق قوانین همین رژیم نیز او مرتکب هیچ جرمی نشده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e987cb12-ade8-4b4b-b75e-f1f21680a949"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات