728 x 90

شروع دادگاه استیناف دژخیم حمید نوری در سوئد و انعکاس خبرگزاریهای بین‌المللی

تظاهرات ایرانیان آزاده و بستگان شهیدان قتل‌عام در مقابل دادگاه تجدید نظردژخیم حمید نوری در استکهلم
تظاهرات ایرانیان آزاده و بستگان شهیدان قتل‌عام در مقابل دادگاه تجدید نظردژخیم حمید نوری در استکهلم

خبرگزاریهای بین‌المللی آسوشیتدپرس، بارونز و خبرگزاری فرانسه شروع دادگاه استیناف دژخیم حمید نوری در سوئد را انعکاس دادند.

آسوشیتدپرس روز چهارشنبه ۲۱دی نوشت: دادگاه تجدید نظر سوئد در مورد جنایات جنگی رژیم ایران در دهه۱۹۸۰ آغاز می‌شود.
دادگاه تجدیدنظر یک شهروند ایرانی که توسط دادگاه سوئد به‌دلیل ارتکاب جنایات جنگی و قتل در جریان جنگ ایران و عراق در دهه۱۹۸۰ به حبس ابد محکوم شده بود، از چهارشنبه در استکهلم آغاز شد.
حمید نوری به‌دلیل شرکت در جنایات شدید تیر و مرداد ۱۳۶۷ در حالی که به‌عنوان دستیار معاون دادستان در زندان گوهردشت در حومه شهر کرج کار می‌کرد به حبس ابد محکوم شد.
روز چهارشنبه، با وجود بارش شدید باران، تعدادی از مخالفان رژیم ایران در مقابل دادگاه تجدیدنظر در حومه استکهلم تظاهرات کردند، این دادگاه قرار است در اواخر سال جاری حکم خود را صادر کند.

خبرگزاری فرانسه روز چهارشنبه ۲۱دی ۱۴۰۱ در گزارشی نوشت: درخواست تجدیدنظر برای یک مقام سابق رژیم ایران که در سوئد محکوم شده است.
یکی از مقامات سابق زندان ایران که در سوئد به‌دلیل جرایم ارتکابی در جریان پاکسازی مخالفان در سال۱۹۸۸ به حبس ابد محکوم شده بود، روز چهارشنبه با شروع دادگاه تجدیدنظر او دوباره در دادگاه حاضر شد.
این پرونده به کشتن حداقل ۵۰۰۰زندانی در سراسر ایران مربوط می‌شود که گفته می‌شود به دستور خمینی، ولی‌فقیه رژیم ایران، برای انتقام از گروه مخالف تبعیدی مجاهدین خلق ایران (ام.ئی.کی) انجام شد.

 

واشنگتن پست به نقل از خبرگزای آسوشیتدپرس در همین رابطه نوشت: دادگاه تجدید نظر سوئد در مورد جنایات جنگی ایران در دهه ۱۹۸۰ آغاز شد
استکهلم — دادگاه تجدیدنظر یک شهروند ایرانی که توسط دادگاه سوئد به جرم ارتکاب جنایات جنگی و قتل در جریان جنگ ایران و عراق در دهه۱۹۸۰ به حبس ابد محکوم شده بود، از چهارشنبه در استکهلم آغاز شد.
حمید نوری به دلیل شرکت در جنایات شدید تیر و مرداد ۱۳۶۷ در حین کار به عنوان دستیار معاون دادستان در زندان گوهردشت در خارج از شهر کرج به حبس ابد محکوم شد.
نوری در طول محاکمه سال گذشته تخلفات خود را انکار کرد و رژیم ایران دادگاه را «نمایش» بر اساس انگیزه‌های سیاسی خواند.

سایت بارونز در همین رابطه نوشت:
دادگاه درخواست تجدید نظر یک مقام سابق ایران که در سوئد محکوم شده است آغاز می‌شود.
یکی از مقامات سابق زندان ایران که در سوئد به‌دلیل جرایم ارتکابی در جریان پاکسازی مخالفان در سال۱۹۸۸ به حبس ابد محکوم شده بود، روز چهارشنبه با شروع دادگاه تجدیدنظر او دوباره در دادگاه حاضر شد.
این پرونده به کشتن حداقل ۵۰۰۰ زندانی در سراسر ایران مربوط می‌شود که گفته می‌شود به دستور خمینی، ولی‌فقیه ایران، برای انتقام از حملات گروه مخالف تبعیدی مجاهدین خلق ایران انجام شد.
حمید نوری ۶۱ساله در ژوئیه ۲۰۲۲ توسط دادگاه منطقه‌ای استکهلم به "جنایت سنگین علیه قوانین بین‌المللی"و"قتل" محکوم شد.
این دادگاه دریافت که نوری در زمان وقوع وقایع در یکی از زندانهای نزدیک تهران دستیار دادستان بوده و «زندانیان را بازیابی کرده، به کمیته آورده و تا محل اعدام اسکورت کرده است... .

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2df1dbfa-5233-4995-9253-715e429fc225"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات