728 x 90

شرق‌الاوسط: پس از حملات هوایی در سوریه، پاسداران و شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران مواضع خود را تغییر می‌دهند

حملات هوایی به شبه نظامیان رژیم ایران در سوریه - عکس از آرشیو
حملات هوایی به شبه نظامیان رژیم ایران در سوریه - عکس از آرشیو

روزنامه شرق‌الاوسط لندن روز ۲۸دی نوشت: «به‌دنبال حملات هوایی هفته گذشته به مقرات رژیم ایران در دیرالزور و حومه، پاسداران و شبه‌نظامیان وابسته به رژیم، پرچمها و علائم خود را از سایتها و پایگاههای نظامی و مقرات خود در مناطق وسیعی از شرق سوریه پایین آورده و پرچمهای رژیم اسد را جایگزین کردند. این اقدامات در حالی صورت می‌گیرد که از هدف‌گیری و حملات احتمالی نگرانی وجود دارد».

شرق‌الاوسط افزود: «منابعی در شهرهای المیادین و آلبوکمال در حومه شرقی دیرالزور گفتند که سپاه پاسداران رژیم ایران مهمات و سلاحهای سنگین از جمله موشک را از طریق سردخانه‌ها و کامیونهای دارای پلاک سوریه با هدف استتار و شناسایی نشدن آنها جابه‌جا کردند.

طبق این گزارش، این اقدامات بخشی از تغییر موقعیت چند روز پس از سنگین‌ترین حملات اسراییل در شرق سوریه است.

منابع آگاه با اشاره به تحرکات «مشکوک» پاسداران رژیم ایران و متحدان آنها فاش کردند که نیروهای رژیم ایران و شبه نظامیان وابسته، هم‌چنان به تغییر مواضع خود در این منطقه جغرافیایی از سرزمینهای سوریه، در امتداد مرزهای عراق ادامه می‌دهند.

آنها افزودند که پاسداران رژیم و متحدان آنها پس از حملات خشونت‌بار چهارشنبه گذشته به مقر خود در دیرالزور و حومه استان، تجهیزات نظامی را منتقل کرده و باز استقرار خود را شدت بخشیده‌اند.

این منابع اعلام کردند که یک محموله سلاح از میان «محله الحویقه» در مرکز دیرالزور، به کلوپ شبانه «الاصدقاء» یا آنچه قبلاً به نام «پارک کرامیش» شناخته می‌شد، در میان تدابیر امنیتی شدید، منتقل شده است.

طبق گزارش مرکز مطالعاتی «جسور»، سپاه پاسداران رژیم ایران در ۱۲۵مکان در سراسر سوریه مستقر شده و نیروهای آن در بیش از ۱۰استان تقسیم شده‌اند. استان درعا (جنوب) که دارای ۳۷پست نظامی است در صدر قرار دارد و پس از آن پایتخت، دمشق و حومه آن با ۲۲سایت، سپس شهر حلب در شمال که ۱۵نقطه و ستاد نظامی وابسته به سپاه در آن وجود دارد.

در استان دیرالزور، حدود ۱۳مقر اصلی رژیم ایران وجود دارد که بزرگ‌ترین آنها در شهرهای المیادین و آلبوکمال است.

شرق الاوسط نوشت: رژیم ایران پس از روسیه، یکی از بزرگترین نیروهای نظامی حمایت کننده از رژیم حاکم در سوریه از زمان آغاز تظاهرات ضد رژیم در بهار ۲۰۱۱ بوده است.

فعالان محلی، «دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه» و «مرکز جسور» اطلاعاتی را منتشر کردند مبنی بر این‌که بیشتر پاسداران و مزدوران رژیم در سوریه در صف «سپاه پاسداران» کار می‌کنند و در جنوب دمشق، حومه جنوبی حلب، حومه شرقی حمص و حومه شرقی دیرالزور مستقر شده‌اند.

پایگاه موسوم به امام علی در نزدیکی آلبوکمال از بزرگترین مقرهای نظامی رژیم ایران است. این پایگاه در حوالی گذرگاه قائم عراق واقع شده است.

بیشتر بدانید:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e526c126-0bc3-4110-ae21-762a1a60ee82"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات