728 x 90

شرط رژیم برای دستیابی به توافق نهایی، بسته شدن موضوعات پادمانی / سه کشور اروپایی: رژیم «خواسته‌های غیرواقعی» مطرح نکند

هتل کوبورگ در وین محل مذاکرات اتمی
هتل کوبورگ در وین محل مذاکرات اتمی

محمد جمشیدی، معاون سیاسی رئیسی جلاد روز شنبه ۱۵مرداد در واکنش به بیانیه سه کشور اروپایی عضو برجام که روز گذشته از رژیم ایران خواستند «خواسته‌های غیرواقعی خارج از محدوده برجام یا برنامه جامع اقدام مشترک مطرح نکند» در صفحه شخصی خود در توئیتر، نوشت: «در تمامی گفتگو های تلفنی آیت‌الله رئیسی با رؤسای جمهور فرانسه، روسیه و چین، موضع قاطع ایشان این بود که فقط زمانی که ادعاهای پادمانی حل و فصل و بسته شود، توافق نهایی قابل دست یافتن است».

 

لارنس نورمن ـ خبرنگار وال‌استریت ژورنال در اروپا روز گذشته در یک رشته توئیت درباره خواستهای کشورهای اروپایی از رژیم آخوندی نوشت: موضوعات پادمان جدای از برجام است و ایران بایستی آن را بپذیرد.

به من گفته شده که این هفته هیچ بحثی بین آژانس و ایران در وین صورت نگرفته است. و این‌که در این مرحله برنامه‌ریزی نشده است.

مفهوم این امر این است که ایران باید بررسی پادمان را بپذیرد و اگر بخواهد در روزهای آینده توافقی را امضا کند، سرنوشت آن یک موضوع جداگانه غیر از برجام است.

 

خبرگزاری فرانسه روز جمعه ۱۴مرداد در دومین روز از سرگیری مذاکرات وین نوشت: اروپایی‌ها از ایران می‌خواهند در مذاکرات هسته‌یی «خواسته‌های غیرواقعی» مطرح نکند.

انگلستان، فرانسه و آلمان از رژیم ایران خواستند در گفتگوها برای نجات توافق ۲۰۱۵ با هدف مهار جاه‌طلبیهای هسته‌یی تهران «خواسته‌های غیرواقعی» مطرح نکند.

مقامات قدرتهای جهانی و ایران برای اولین بار از ماه مارس در پایتخت اتریش ملاقات کردند، زمانی که مذاکرات - که در سال۲۰۲۱ برای پیوستن مجدد ایالات متحده در توافق آغاز شد - متوقف شد.

این سه کشور - معروف به گروه - E۳ در بیانیه‌یی گفتند: «مذاکرات امروز در وین نشان‌دهنده دور جدیدی از مذاکرات نیست. اینها بحثهای فنی هستند».

«متن روی میز است. بازگشایی مذاکرات در کار نخواهد بود. ایران اکنون باید تصمیم بگیرد که توافق را در حالی که هنوز امکانپذیر است، منعقد کند. در این بیانیه آمده است: ما از ایران می‌خواهیم که خواسته‌های غیرواقعی خارج از محدوده برجام یا برنامه جامع اقدام مشترک مطرح نکند»... 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/92d02258-8bb5-469d-a94b-c10b597d6312"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات