728 x 90

شبکه آنلاین آموزش در حاکمیت آخوندی راهی برای چپاول بیشتر مردم؛ سردرگمی و آوارگی دانش‌آموزان در کوه و بیابان

شبکه آنلاین آموزش در رژیم  آخوندی - سردرگمی و آوارگی دانش‌آموزان در کوه و بیابان
شبکه آنلاین آموزش در رژیم آخوندی - سردرگمی و آوارگی دانش‌آموزان در کوه و بیابان

سیاست‌های مجرمانه حکومت پلید آخوندها در کرونای ولایت ابعاد ضدمردمی و تبهکارانه خودش را در تمامی زمینه‌ها جان و زندگی هموطنانمان را هدف گرفته است.

از پنهان‌کاری درباره گسترش ویروس و انتقال آن از چین به ایران و خودداری از مقابله و قرنطینه اولیه تا اختصاص ندادن کمترین بودجه‌یی از ثروت غارت شده برای معالجه و تأمین سلامت و امکانات برای پرستاران و پزشکان و کادر درمانی و عملکرد مجرمانه رژیم در تهیه واکسن که در این ایام خشم و اعتراض عمومی را برانگیخته است.

عملکرد این رژیم در رابطه با تأمین شبکه آموزش آنلاین برای دانش‌آموزان در شرایط همه‌گیری کرونا نیز وجه دیگری از کارنامه سراپا جرم و جنایت رژیم در کرونای ولایت است.

رژیم تبهکار آخوندها که همه امکانات ارتباطی را برای جاسوسی و صدور ارتجاع و تروریسم به کار می‌گیرد، نسبت مشکل ارتباطی دانش‌آموزان برای آموزش آنلاین در دوران شیوع کرونا به کلی بی‌تفاوت است و رسماً اعلام کرده که ۴میلیون از دانش‌آموزان به‌خاطر نداشتن موبایل از آموزش محرومند و علاوه بر این در بسیاری از مناطق کشور دانش‌آموزان و دانشجویان برای وصل به شبکه آموزش بایستی خود را به ارتفاعات رسانده تا بتوانند به این شبکه وصل شوند و تاکنون به ‌دلیل فشار طاقت‌فرسایی عدم امکان آموزش، شماری از دانش‌آموزان میهنمان به طرز دلخراشی دست به خودکشی زده‌اند.

وضعیت آموزش به حدی وخیم است که معاون آموزش و پرورش رژیم روز پنجشنبه با وقاحت اعتراف کرد: «به‌شدت نگران سطح سواد این نسل هستیم». (سایت حکومتی بهار۵آذر۹۹)

دانش‌آموزان نیز که به‌شدت از وضعیت موجود ناراضی هستند در برخی از نقاط کشور با دست زدن به ابتکاراتی اعتراض خود را بارز کرده‌اند. از جمله دانش‌آموزان دختر و پسر ایذه‌ای در یک اقدام جمعی از طریق هماهنگی در فضای مجازی در اداره آموزش و پرورش این شهر تجمع کرده و به شیوه آموزش و پرورش در برگزاری جلسات امتحانی اعتراض کردند.

رژیم ضدمردمی آخوندی در شرایط گسترش بیماری کرونا به‌اصطلاح برای در امان ماندن دانش‌آموزان و برای ادامه تحصیل آنها یک شبکه آموزشی آنلاین راه انداخت که البته هدف اصلی‌اش مانند همه اقداماتش برای چپاول و غارت مردم ایران بود.

یک پدر: «از این ور پول مدرسه را ازمان گرفته‌اند. از این ور پول اینترنت را گرفته‌اند. یا بگو آقا درس قطع کنید. یا برای خانواده اینترنت را فعال کنید».

بچه‌ها: «بعضی از بچه‌ها دسترسی به اینترنت ندارند. چون بسته‌های اینترنت گرونتر هستند. الآن هر ۲۰۰مگابایت فکر کنم ۱۵هزار تومانی قیمت دارد».

پدر دانش‌آموز: «من یک کارمند دولتم. الآن پول از کجا بیارم . هر هفته باید یک بسته اینترنت بخرم. از کجا بیارم. ۱۸هزار تومان شما حساب کن.»

کارگزاران و رسانه‌های رژیم از جمله اعتراف می‌کنند که: «حدود چهار میلیون نفر از ۱۴میلیون و ۵۰۰هزار نفر دانش‌آموز، به آموزش آنلاین دسترسی نیافته‌اند».

مشاور وزیر آموزش و پرورش رژیم: «حدود ۲۰درصد از دانش‌آموزان اصلاً احراز هویت نشده‌اند و فعلاً به شبکه شاد نپیوسته‌اند که حدود ۳میلیون نفر هستند. هم‌چنین حدود ۱۵درصد از دانش‌آموزان که معادل ۲میلیون و ۱۴۷هزار و ۵۷۶نفر هستند، احراز هویت شده‌اند اما در شبکه غیرفعال هستند». (روزنامه حکومتی همدلی ۷آبان۹۹)

نماینده رژیم از اهواز، باوی، کارون و حمیدیه: «. . . بسیاری از دانش‌آموزان در حال حاضر هیچ‌گونه امکاناتی برای دسترسی به شبکه شاد ندارند، این موضوع به‌ویژه در مناطق محروم به وفور دیده می‌شود و این دانش‌آموزان برای آموزش مجازی نیاز مبرم به تبلت و گوشی تلفن هوشمند دارند». (سایت مجلس رژیم ۲۶شهریور۹۹)

«قیمت یک دستگاه تبلت دانش‌آموزی بیش از سه میلیون تومان است. قیمتی که به‌نظر می‌رسد خانواده‌های بی‌بضاعت با توجه به مشکلات مالی که حتی گاهی در تأمین مایحتاج خود درمانده شده‌اند نتوانند هزینه خرید یک تبلت دانش‌آموزی را هم تأمین کنند.

۴۰۰ هزار دانش‌آموز سیستان و بلوچستان به‌دلیل مشکلاتی هم‌چون نبود زیرساختهای اینترنت، نداشتن گوشی هوشمند و تبلت به آموزش مجازی دسترسی ندارند». (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۳شهریور۹۹)

زاهدی عضو کمیسیون آموزش مجلس رژیم: «۳۰درصد دانش‌آموزان در بعضی از مناطق محروم استان کرمان دسترسی به شبکه شاد ندارند و نیاز است تبلت برای آنها اختصاص داده شود». (سایت مجلس رژیم ۶آبان۹۹)

رئیس آموزش و پرورش عشایری استان چهارمحال و بختیاری، گفت: «هم اکنون ۹۰درصد دانش‌آموزان آموزش و پرورش عشایری استان به‌دلیل مشکل نداشتن گوشی تلفن هوشمند، تبلت و اینترنت پرسرعت، به شبکه شاد دسترسی ندارند».

با وجود هشدارها درباره خطرات شیوع کرونا در محلهای سربسته و آموزش حضوری، به‌دلیل همین محرومیتها «بیش از ۹۲درصد دانش‌آموزان عشایری استان» مجبورند که در کلاس درس حاضر شوند و حضوری آموزش ببینند. (سایت حکومتی ایران ۲۸ مهر۹۹)

دسترسی نداشتن دانش‌آموزان به تلفن همراه و تبلت به‌دلیل فقر و محرومیت خانواده‌ها تبعات جانگدازی از جمله خودکشی چند نوجوان در بوشهر و ارومیه را نیز به‌دنبال داشت. بنا به اظهارات یک عضو مجلس آخوندی به‌دلیل فقر سه و نیم میلیون دانش‌آموز به تبلت و تلفن همراه دسترسی ندارند و به‌گفته کارشناسان رژیم، از چرخه آموزش در دوران شیوع ویروس کرونا خارج خواهند شد.

رسانه‌های رژیم هم‌چنین از کرایه تبلت و تلفن هوشمند توسط دانش‌آموزان بی‌بضاعت تا ساعتی ۱۵۰۰۰ هزار تومان برای درس خواندن خبر می‌دهند. (سایت خبر فوری رژیم ۲۵آبان۹۹)

در این شرایط نماینده رژیم از سبزوار در مجلس آخوندی به وجه دیگری از وضعیت دانش‌آموزان در آموزش آنلاین اشاره می‌کند و می‌گوید: «آموزش مجازی یکی از خدمات دولت الکترونیک است که در سایه کرونا کمبودها و ضعفهای آن بسیار نمایان شد تا جایی که شاهد سر به کوه و دشت گذاشتن دانش‌آموزان برای یادگیری آنلاین بوده‌ایم. یک شبکه تلویزیونی رژیم در این باره گزارش داد: دانش‌آموزان در سایه نبود اینترنت سر به کوه و دشت گذاشتند. تشکیل کلاس آنلاین بی‌دردسر برای دانش‌آموزان یک رویا است». (شبکه حکومتی باران ۲۰آذر۹۹)

مجری: «تحصیل دانشجویان بر قله کوه، دانشجویانی که برای آموزشهای غیرحضوری دانشگاه‌شان مجبورند کوه‌پیمایی کنند تا اینترنت را در نوک قله دریافت کنند».

. . . دانشجو: «خب توی پایین دست که وسط روستا ما اینترنت نداریم بعد کم کم آمدیم بالاتر دیدیم اینجا تنها نقطه‌ای است که ما اینترنت داریم».

دانشجو: «اینجا دیگه نوک کوه است دیگه آخرین جایی است که ببین همه روستامون زیر همین کوه هستند الآن باز خوب است تو این هوا بارها شده باران باریده تو باران ما چه طوری تا اینجا برسیم خیس آب هستیم».

دانشجو: «آره دیگه خطرات هم هستش تاریکی و سرپایینی و حیوانات وحشی بچه‌های اینجا واقعاً مستعد هستند و مستحق این هستند که یک امکانات برای تحصیل شان چی بشه دیگه».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/26199943-e2ad-4f06-b5ef-088cfbfbafba"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات