728 x 90

شانزدهمین روز اعتصاب کارگران و کارکنان تأسیسات نفت و گاز و پتروشیمی در ۲۳شهر و ۱۲ استان

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

شانزدهمین روز اعتصاب کارگران و کارکنان تأسیسات نفت و گاز و پتروشیمی در ۲۳شهر و ۱۲ استان،

اعتصابات و اعتراضهای کارگران نیشکر هفت‌تپه، هپکوی اراک و راه‌آهن

تجمع اعتراضی معلمان قراردادی و حق‌التدریسی در مقابل مجلس ارتجاع

امروز یکشنبه ۲۶مرداد۹۹ اعتصاب کارگران پالایشگاههای نفت و گاز و پتروشیمی و نیروگاهها در ۲۳شهر از ۱۲ استان در شانزدهمین روز ادامه یافت. کارگزاران حکومتی و کارفرمایان و پیمانکارانی که عموماً وابسته به سپاه و دیگر ارگانهای حکومتی هستند، در وحشت از ادامه و گسترش اعتصاب تلاش می‌کنند با وعده و وعید، کارگران را به بازگشت به کار، ترغیب کنند و اعتصاب سراسری را به شکست بکشانند. اما کارگران با حفظ اتحاد و یکپارچگی خود بر تحقق همه خواسته‌هایشان، پافشاری می‌کنند.

کارگران علاوه بر پرداخت حقوق معوقه خود خواستار پرداخت منظم و به موقع دستمزدها، پرداخت حق بیمه و سایر مزایای کاری، توقف اخراج کارگران، کاهش ساعات کاری، ارائه تسهیلات بانکی، تشکیل سندیکای کارگری و تشکیل هیأت نظارت‌کننده حقوقی هستند.

از طرف دیگر امروز، کارگران مجتمع صنعتی نیشکر هفت‌تپه، شصت و سومین روز اعتصابشان را با تجمع در شهر شوش ادامه دادند و کارگران هپکو اراک به اعتراضات خود ادامه دادند. کارگران هپکو اعلام کردند تا پرداخت حقوقهای معوقه خود و از سرگیری چرخ تولید به اعتراض خود ادامه خواهند داد. اعتصاب و اعتراض کارگران راه‌آهن نیز که از روز ۲۳مرداد شروع شده است در تهران و مشهد و نیشابور و برخی دیگر از مناطق خراسان برای چندمین روز متوالی، ادامه یافت.

در یک تحول دیگر، امروز شمار زیادی از معلمان قراردادی و حق‌التدریسی و معلمان نهضت سوادآموزی از تهران و مناطق مختلف کشور مانند قزوین، البرز، قم، خراسان رضوی و خوزستان در مقابل مجلس ارتجاع تجمع کردند. معلمان از تهران، و برخی استانهای دیگر در این تجمع شرکت داشتند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۶مرداد ۱۳۹۹ (۱۶ اوت ۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7ce289a9-3740-40d9-a785-3302093524a1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات