728 x 90

شاخص بورس و بن‌بست اقتصادی

روز شنبه ۶شهریور شاخص کل بورس تهران شاهد یک رشد غافلگیرکننده ۴هزار و ۶۶۹واحدی شد، آن هم پس از یک دوره روند ریزشی شاخص بورس که از سال قبل آغاز شده و تا قطعی شدن آمدن رئیسی جلاد ادامه داشت. علت گرم شدن دوباره بازار بورس تهران چیست؟

نگاهی به تابلوی فروش سهام نشان می‌دهد سهامداران حقیقی که عموماً خرده سرمایه‌داران و سرمایه‌داران متوسط هستند در حال فروش سهام خود و نقد کردن سرمایه‌هایشان در بازار بورس و خروج از آن هستند. امری که بازار بورس را داغ و در گام بعد سرد و دچار سقوط شدید می‌کند. طبعاً خریدار اصلی سهام بورس، سهامداران حقوقی یا همان ابر کمپانی‌هایی هستند که اساساً متعلق به بیت خامنه‌ای، ستاد اجرایی فرمان خمینی ملعون، هلدینگ‌های سپاه و آستان قدس هستند.

ناظران بورس تهران علت خروج «حقیقی» را مشخص شدن ترکیب کابینه رئیسی می‌دانند که رسماً اعلام کرده نه برجام و نه اف.ای.تی. اف اولویت اولش نیستند و در نتیجه چشم‌انداز هیچ گشایشی برای سرمایه‌گذاری مولد وجود ندارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/451f9197-aa7e-4d50-858b-33fe87f2c866"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات