728 x 90

سی‌ امین روز اعتراض و اعتصاب کارگران گروه ملی فولاد اهواز - امروز ۱۸ آذر۹۷ + فیلم

کارگران فولاد اهواز، امروز یکشنبه ۱۸ آذر ۹۷، سی‌امین روز اعتصاب و بیست و دومین روز تجمع و تظاهرات خود را مقابل استانداری خوزستان در اهواز شروع کردند.

 

تظاهرات کارگران فولاد اهواز ورودی نادری مقابل بانک صادرات با دستان به‌هم فشرده و مشت  گره کرده

 

شعار نصر من الله و فتح القریب توسط کارگران فولاد اهواز

 

کارگران گروه ملی فولاد اهواز در سی‌امین روز اعتصاب - هنگام عبور از پل نادری

 

کارگران در مقابل  بانک ملی اهواز  شعار  می‌دهند: ام‌الفساد اهواز همینجاست همینجاست و هیهات مناالذله

تظاهرات کارگران فولاد با شعار.بازاری باغیرت حمایت حمایت

 تظاهرات کارگران فولاد با شعار دانشجو کارگر اتحاد اتحاد

تظاهرات کارگران فولاد باشعار کارگر میمیرد ذلت نمی پذیرد

تهران.تجمع اعتراضی دانشکده فنی شمسی پور تهران در همبستگی با کارگران فولاد اهواز

تهران.حمایت سندیکای کارگران شرکت واحد از اعتصاب کارگران فولاد و هفت‌تپه

تهران.حمایت سندیکای کارگران شرکت واحد از اعتصاب کارگران فولاد و هفت‌تپه

اهواز.تظاهرات کارگران فولاد ۱۸آذر

اهواز.تظاهرات کارگران فولاد ۱۸آذر

اهواز.تظاهرات کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ۱۸آذر ۹۷

اهواز.تظاهرات کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ۱۸آذر ۹۷

اهواز.تظاهرات کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ۱۸آذر ۹۷

روز شنبه ۱۷ آذر در تجمع جمعی از دانشجویان اهواز،‌ یکی از دانشجویان بیانیه شورای صنفی دانشجویان کشور در دانشگاه اهواز را قرائت کرده و با کارگران و معلمان و سایر اقشار تحت ستم اظهار همبستگی نمود.

کارگران فولاد اهواز روز گذشته اعلام کردند طی روزهای آینده اگر پاسخی نگیرند اقدامات سخت‌تری خواهند کرد و هیچ عقب‌نشینی در کار نخواهد بود.

 

 

صبح شنبه، کارگران فولاد اهواز تجمع و تظاهرات خود را در ۲۹امین روز آغار کردند. کارگران معترض ابتدا در مقابل استانداری رژیم تجمع کردند و سپس با عبور از پل نادری به‌سمت بانک ملی رفتند.
کارگران در مقابل بانک ملی شعار می‌دادند: ام‌الفساد اهواز همین جاست همین جاست
جمع زیادی از مردم و بازاریان، به تظاهرات کارگران پیوسته و از آنها حمایت کردند. کارگران سپس وارد محوطه بازار سرپوشیده شدند و به تظاهرات خود ادامه دادند.


کمیسیون کار شورای ملی مقاومت ایران با صدور اطلاعیه‌یی درباره مقابله کارگران فولاد اهواز با اقدامهای سرکوبگرانه و فریبکاری و تفرقه افکنی رژیم اعلام کرد:
در روز 15‌آذر «روابط عمومی کارخانه فولاد اهواز»‌ طی اطلاعیه‌یی با یک مشت وعده دروغین تلاش کرد در میان کارگران تفرقه بیندازد. اما کارگران هوشیار بلافاصله پس از برگزاری «مجمع عمومی»‌ خود در همین روز اعلام کردند گوش آنها از حرف پر است و این همان وعده‌های دروغی است که از روزهای اول از اداره کل کار خوزستان شنیده‌اند.
کارگران همچنین در اطلاعیه خود نوشتند تا رسیدن به همه اهدافشان به اعتراض و اعتصاب ادامه خواهند داد. از جمله بازگشت شرکت به بدنه اصلی دولت، راه‌اندازی تمام خطوط تولید و تهیه تجهیزات و قطعات مورد نیاز، حل مشکل بیمه کارگران و پرداخت مستمر و به موقع حقوقها.
از سوی دیگر در پی وعده‌های فریبکارانه حکومتی به کارگران برای شکستن اعتصاب، اداره بدنام اطلاعات در اهواز، شماری از کارگران را احضار و تهدید کرده که در صورت ادامه اعتصاب دستگیر خواهند شد. اطلاعات آخوندی در یک اقدام رذیلانهٔ دیگر، با فرستادن عناصر نفوذی به میان کارگران می‌خواهد شعارهای آنها را منحرف کرده و اعتراضها را به بیراهه بکشد.
کمیسیون کار شورای ملی مقاومت، از عموم کارگران، اصناف، فرهنگیان و کارمندان و کارکنان ستمزده میهن و جوانان به‌پا‌خاسته به‌ویژه در خوزستان درخواست می‌کند به یاری و حمایت از کارگران پیشتاز گروه ملی فولاد اهواز برخیزند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0ac6e395-392e-4a7d-8ef8-1e5f793985ed"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات