728 x 90

سیل در کرمان؛ قطعی آب و برق دهها روستا

سیل در کرمان
سیل در کرمان

در استان کرمان سیل خسارات فراوانی به هموطنانمان وارد آمد. تعدادی از راههای ارتباطی منطقه، واحدهای مسکونی و مزارع و باغهای کشاورزی تخریب شدند. هم‌چنین خساراتی به زیرساختها و تأسیسات شهری وارد شده است. بر اثر بی‌کفایتی و بی‌عملی کارگزاران رژیم سیل در کرمان موجب خسارات دهها میلیاردی به راههای روستایی و ویرانی منازل و از بین رفتن احشام و باغات و کشاورزی شد.

 

روزنامه حکومتی جام جم روز شنبه ۳۰فروردین ۹۹ در گزارشی از سیل کرمان؛ با اشاره به گوشه‌یی از خسارات مردم این منطقه خبر از مسدود شدن مسیر ۲۵روستا و قطع برق و آب اهالی آن داد.

در استان کرمان تعدادی از راههای ارتباطی منطقه، واحدهای مسکونی و مزارع و باغهای کشاورزی تخریب شدند. هم‌چنین خساراتی به زیرساختها و تأسیسات شهری وارد شده است.

 

محور ‌ شهداد ـ نهبندان ‌مسدود است. ۲۵راه ارتباطی روستایی قطع شده است. برق نیز در بسیاری مناطق قطع است. بخشی از باغات و نخیلات این منطقه تخریب شدند.

سیل در شهداد صدها نفر را در محاصره قرار داده و خسارتهایی به‌جای گذاشته است. در اثر وقوع سیل ۲۰تا ۸۰درصد به مزارع مردم در منطقه شهداد خسارت وارد آمده است.

 

روزنامه حکومتی ایلنا نیز در همین روز به‌نقل از مجید سعیدی؛ مدیر کل مدیریت بحران رژیم در استان کرمان نوشت: «سیل در شهدا و گلباف کرمان به بخش کشاورزی، دامی، باغ‌ها و مزارع، راه‌ها، تأسیسات آب و برق و واحدهای مسکونی خسارت وارده کرده است».

خبرگزاری حکومتی ایسنا نیز به‌نقل از احسان عراقی‌زاده معاون راهداری رژیم در استان کرمان خبر از خسارت ۲۷میلیاردی به راهها و ابنیه‌های فنی شمال استان کرمان داد.

 

از سویی دیگر علی بابایی؛ فرماندار رژیم در کرمان نیز بر اساس گزارش روزنامه حکومتی جام جم در روز شنبه اعتراف کرد: «تاکنون سیل به ۸۰۰هکتار از مزارع و باغات بخش شهداد بین ۲۰تا ۸۰درصد خسارت وارد کرده است و به بخش کشاورزی شهداد ۱۸میلیارد تومان خسارت وارد کرده است.»

این در حالی است که بر اساس همین گزارش به‌گفته مدیر کل مدیریت بحران رژیم در استان خراسان رضوی سیل هفته گذشته در این استان باعث جان باختن سه نفر و مفقود شدن دو هموطن دیگر شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/47c9a8a5-5c3e-4c36-b447-ea0e43fa78af"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات