728 x 90

گسترش سیلابهای ویرانگر به ۱۴استان / خسارات گسترده سیل در پلدختر و معمولان و دیگر نقاط لرستان و ایلام +فیلم

سیل در لرستان
سیل در لرستان

این خبر تکمیل می‌شود.

 

  • گسترش سیلابهای ویرانگر به ۱۴استان کشور
  • خسارات گسترده سیل در پلدختر و معمولان و دیگر نقاط لرستان و ایلام که خرابی زیرساختهایشان در سیل فروردن ۹۸هنوز بازسازی نشده است
  • خانه بدوشی دوباره مردم لرستان در کمتر از یک‌سال ضرورت آمادگی و کمک‌رسانی مردمی

 

سیل در ۱۴استان کشور جریان دارد و بیشترین خسارات به استانهای لرستان و ایلام وارد شده است. بسیاری از ساکنان استان لرستان مجبور به ترک خانه‌هایشان شده‌اند.

وضعیت شهر نورآباد بحرانی است؛ شهر در محاصره سیل قرار گرفته و محلات عظیمی از شهر زیر آب رفته است. تنها در شهر نور آباد در یک مرحله ۲۰۰۰خانوار خانه‌های خود را ترک کرده‌اند.

راه ارتباطی بیش از ۴۰۰روستا در لرستان قطع است دهها پل تخریب شده، برق و آب روستاها قطع شده است. ۳۰روستا در لرستان با رانش زمین بر اثر سیل روبه‌رو بودند و خسارات زیادی متحمل شدند.

لوله گاز شهر معمولان بر اثر سیل تخریب شده و مردم این شهر از روز سه‌شنبه گاز ندارند.

 

بر اثر طغیان رودخانه «کشکان» و ورود سیلاب به سطح شهر پلدخترساکنان بخش غربی این شهرستان به همراه ۹روستای تابعه، منازل خود را ترک کرده‌اند.

۳۰کیلومتر از جاده پلدختر-خرم‌آباد زیر آب رفته و در چندین نقطه جاده، کوه ریزش کرده و جاده را آب برده است.

با وجود گذشت ۱۲ماه از سیل ویرانگر فروردین‌ماه، در حالی که هنوز بسیاری از زیرساختها بازسازی نشده و منازل مردم سیل‌زده تحویل داده نشده، مردم لرستان بار دیگر در کمتر از یک‌سال وضعیت بحرانی ناشی از سیل را در حاکمیت ضدمردمی آخوندها با آوارگی و خسارتهای زیاد، تجربه می‌کنند.

طغیان رودخانه‌های استان، آب‌گرفتگی منازل و معابر در شهرها، قطعی آب و برق و گاز، ریزش ساختمان، و ریزش کوه و رانش زمین در روستاها و جاده‌ها، خسارات اراضی کشاورزی، قطع راههای ارتباطی شهرها و روستاها، تخریب محورها و دهها پل‌های ارتباطی از عوارض بارش باران از روز دوشنبه است.

 

هموطنان در شهر پلدختر بار دیگر با خانه بدوشی روبه‌رو هستند. یک کارگزار رژیم به‌عنوان مدیر کل مدیریت بحران وزارت نیرو اعتراف می‌کند: مردمان شهرهای هم‌چون پلدختر که کاسه صبرشان از خانه به دوشیها لبریز شده، می‌گویند مسئولان تلاشی برای حل مشکل سیل پذیر بودن این شهر و استان نمی‌کنند.

مردم پلدختر می‌گویند که زیرساخت‌های کشاورزی مانند شیلات و زمینهای زراعی، واحدهای دامداری، هم‌چنین جاده‌ها و امکانات آب شرب روستاها به‌دلیل بروز سیل به‌شدت خسارت دیده‌اند و مشخص نیست روستاییانی که هنوز کمرشان زیر بار خسارتهای سیل فروردین راست نشده، چطور می‌توانند این حجم از خسارت را پشت سر بگذارند.

یک عضو مجلس آخوندی هم اعتراف می‌کند:‌دولت کار خاصی برای پیشگیری از وقوع سیلاب‌های ویرانگر انجام نداده است. و عدم مهندسی و لایروبی رودخانه‌ها از عوامل مهم بروز سیل در ایران است.

 

ایلام و لرستان و مناطقی مانند معلولان و پلدختر در حالی با ویرانیهای گسترده سیل مواجه شده‌اند که زیرساختهای ویران شده در سیل فروردین ۹۸هم‌چنان بازسازی نشده است.

 

سیل در لرستان؛ قطع راه ارتباطی صدها روستا

  • بر اثر سیل و طغیان رودخانه‌ها راه ارتباطی حدود ۳۵۰روستا قطع شده است. آسیب سیل در شهرستانهای دلفان، کوهدشت، پلدختر و الیگودرز بیشتر ار دیگر مناطق استان بوده است.
  • بارندگی‌های شدید در چند روز اخیر به زیرساختها و بناهای استان لرستان خسارت‌های سنگینی وارد کرده و رودخانه‌ها را به طغیان واداشته است.
  • بر اثر سیل راه ارتباطی حدود ۳۵۰روستای استان قطع شده است. در برخی شهرها پل‌ها تخریب شده و حدود ۳۰کیلومتر از جاده پلدختر به خرم‌آباد زیر آب رفته و بخش‌هایی از آن تخریب شده است.
  • خبرگزاری حکومتی ایسنا روز چهارشنبه هفتم اسفند (۲۶فوریه): دهها روستا دچار آب گرفتگی شده‌اند و آب لوله‌کشی دهها روستای دیگر قطع شده است.
  • معاون فرمانداری رژیم در بروجرد می‌گوید بر اثر طغیان رودخانه تعدادی از خیابانهای شهر غیرقابل عبور شده‌اند و رفت آمد به کندی صورت می‌گیرد. به‌گفته او دست‌کم ۱۲روستای بروجرد دچار اب‌گرفتگی شده‌اند و آب وارد برخی خانه‌های مسکونی شده است.

 

به گزارش خبرگزاری حکومتی تسنیم شهردار رژیم در پلدختر گفت روزهای گذشته ۱۰۰۰واحد مسکونی در ضلع غربی شهر پلدختر تخلیه شده است و در صورت افزایش دبی رودخانه کشکان آب وارد شهر پلدختر خواهد شد.

راه ۱۵۰روستا در الیگودرز ۷۰روستا در دلفان ۶۰روستا در کوهدشت ۱۵روستا در پلدختر و ۲۰روستا در چگنی بر اثر طغیان رودخانه‌ها قطع است.

 

وضعیت پل روستای چم مهر

 

شهرستان دلفان.روستای خلیفه_آباد.تلف شدن گوسفندان بر اثر سیل۷اسفند

 

معمولان.روستای افرینه.وضعیت پل دمرود ۷اسفند

 

معمولان روستای چم شهران در محاصره سیل ۷اسفندماه

 

سیل و آبگرفتگی در لرستان

سیل و آبگرفتگی در لرستان

بارش شدید باران و وقوع سیل راه ارتباطی بیش از ۱۰۰روستا در این استان را قطع کرد.

قطع راه ارتباطی بیش از ۱۰۰روستا

قطع راه ارتباطی بیش از ۱۰۰روستا

 

گرفتار شدن یک تریلر در سیلاب خروشان کشکان

هم اکنون وضعیت رودخانه تیره،جنب خیابان آیت... بروجردی دورود

 

سطح آب کشکان در شهر پلدختر، محدوده‌ٔ کارخانه یخ /ساعت ۶:۴۰دقیقه صبح چهارشنبه

 

دوباره چم کبود زیر آب!

 

طغیان کشکان در روستای افرینه پلدختر

طغیان کشکان در پلدختر و هم‌سطح شدن با ساحل

پل روستای کیان آباد تیمورآباد بر اثر سیل تخریب شد

پل روستای کیان آباد تیمورآباد بر اثر سیل تخریب شد

 تخریب بخشی از باند رفت محور خرم‌آباد پلدختر منطقه مورانی

تخریب بخشی از باند رفت محور خرم‌آباد پلدختر منطقه مورانی

تخریب پل روستای چم_دیوان بخش ویسیان شهرستان چگنی

تخریب پل روستای چم_دیوان بخش ویسیان شهرستان چگنی

جاده پلدختر اندیمشک مسدود شد

جاده پلدختر اندیمشک مسدود شد

ورود آب کشکان به داخل روستای چم‌مهر پلدختر

ورود آب کشکان به داخل روستای چم‌مهر پلدختر

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/707426ea-abe9-41d9-8c4e-9dac120ce607"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات