728 x 90

سی.ان.ان: پهپادهای ایرانی در اوکراین از فناوری‌های غربی سرقت شده استفاده می‌کنند

قطعات پهپادهای سرنگون شده ساخت رژیم ایران در اوکراین
قطعات پهپادهای سرنگون شده ساخت رژیم ایران در اوکراین

به گزارش سی.ان.ان که روز جمعه ۸اردیبهشت منتشر شده است پهپادهای ایرانی در اوکراین از فناوری‌های غربی سرقت شده استفاده می‌کنند.

بر اساس تحقیقات جدید سازمان تحقیقات تسلیحات جنگی Conflict Armament Research نشان می‌دهد که پهپادهای شاهد-۱۳۶ فروخته شده توسط ایران به روسیه از موتوری مبتنی بر فناوری آلمانی برخوردار هستند که تقریباً ۲۰سال پیش به‌طور غیرقانونی توسط ایران به دست آمده است.

این پهپادها توسط روسیه در جنگ علیه اوکراین استفاده می‌شوند. این نتایج بر توانایی ایران برای تقلید و ظرافت فناوری نظامی که به‌طور غیرقانونی به دست آورده است، تأکید می‌کند.

 

این موضوع بر اساس یافته‌های ارائه شده توسط سازمان تحقیقات تسلیحات جنگی Conflict Armament Research (CAR) مطرح شده است. این سازمان به عنوان یک سازمان مستقر در انگلستان فعالیت می‌کند و به بررسی اجزای تسلیحات و مواد منفجره مورد استفاده در نبردهای جنگی می‌پردازد.

بر اساس گزارش این سازمان، پهپادهای شاهد-۱۳۶ که ایران به روسیه فروخته بود، از موتوری مبتنی بر فناوری آلمانی استفاده می‌کنند که تقریباً ۲۰سال پیش به‌طور غیرقانونی به دست ایران رسیده بود. این موضوع نشان دهنده توانایی ایران برای تقلید و استفاده از فناوری نظامی غربی است که به‌طور غیرقانونی به دست آورده است. به عبارت دیگر، این خبر نشان می‌دهد که رژیم ایران چگونه با سرقت فناوری از غرب، یک صنعت قدرتمند تسلیحاتی را ایجاد کرده و آن را به دیگر کشورها و موسساتی مانند روسیه فروخته است.

 

تصاویری از قطعات پهپادهای شاهد-۱۳۶ رژیم ایران که به روسیه فروخته شده است - از سایت سی.ان.ان

 پهپادهای ایرانی در اوکراین از فناوریهای غربی سرقت شده استفاده می‌کنند - 0

پهپادهای ایرانی در اوکراین از فناوریهای غربی سرقت شده استفاده می‌کنند - 1

پهپادهای ایرانی در اوکراین از فناوریهای غربی سرقت شده استفاده می‌کنند - 2

پهپادهای ایرانی در اوکراین از فناوریهای غربی سرقت شده استفاده می‌کنند - 3

پهپادهای ایرانی در اوکراین از فناوریهای غربی سرقت شده استفاده می‌کنند - 4
 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ba70ef37-2c23-4f67-a53d-11e8efef4f7a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات