728 x 90

سی.ان.ان: وضعیت توافق اتمی در حالت بلاتکلیفی و بحرانی

فعالیتهای غنی‌سازی  رژیم ایران
فعالیتهای غنی‌سازی رژیم ایران

سی.ان.ان (۱۱شهریورماه) در گزارشی گفت: «وزارت‌خارجه آمریکا می‌گوید واکنش رژیم ایران به توافق هسته‌یی «سازنده» نیست. به نظر می‌رسد که تلاش برای نجات توافق اتمی ایران در روز پنجشنبه پس از این‌که واشنگتن گفت آخرین پاسخ تهران به پیشنهاد اتحادیه اروپا «سازنده نبوده» به‌نظر می‌رسد در وضعیت بلاتکلیفی و بحرانی قرار گرفته است... ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در بیانیه‌یی در تلگرام گفت: ایران روز پنجشنبه پس از بررسی دقیق پاسخ خود را به اتحادیه اروپا ارسال کرد.

 

آسوشیتدپرس نیز در مورد این تحول نوشت: رژیم ایران در اوایل روز جمعه در مذاکرات درباره پیش‌نویس نهایی نقشه‌مسیر برای بازگشت طرف‌ها به توافق هسته‌یی مندرس خود با قدرتهای جهانی، پاسخ کتبی ارسال کرد. هر چند آمریکا پیشنهاد تهران را مورد تردید قرار داد... . علی خامنه‌ای، ولی‌فقیه ایران، که حرف آخر را در مورد همه مسائل دولتی در حکومت دینی کشور می‌زند، در هفته‌های اخیر عمدتاً در مورد مذاکرات در سکوت بوده است... .

وزارت‌خارجه آمریکا گفته است پاسخ ایران را از طریق اتحادیه اروپا دریافت کرده و گفته است ما در حال بررسی آن هستیم و از طریق اتحادیه اروپا پاسخ خواهیم داد، اما متأسفانه سازنده نیست».

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/db45b40a-b28e-4d2b-ba3a-21057c6dce85"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات