728 x 90

سی.ان.ان: تحلیلگران بر این باورند که جنگ تمام‌عیار اسراییل و حزب‌الله محتمل‌تر شده است

حمله اسراییل به جنوب لبنان - عکس از آرشیو
حمله اسراییل به جنوب لبنان - عکس از آرشیو

سایت سی.ان.ان روز شنبه ۲۶خرداد در گزارشی از درگیریها اسراییل با حزب‌الله لبنان نوشت تحلیلگران بر این باورند که جنگ تمام‌عیار اسراییل و حزب‌الله محتمل‌تر شده است - حتی اگر هر دو طرف تمایلی به آن نداشته باشند.

اسرائیل و حزب‌الله لبنان، گروه مورد حمایت رژیم ایران، حملات برون‌مرزی را پس از ماه‌ها درگیری با شدت کم تشدید کرده‌اند، که ارتش اسراییل را بر آن داشت تا هشدار دهد که آماده انجام یک حمله گسترده به مرز شمالی خود است.

کارشناسان می‌گویند با توجه به این‌که هر دو طرف بیش از هشت ماه در حال تبادل آتش هستند، اسراییل احساس می‌کند که دیگر نمی‌تواند جبهه شمالی خود را نادیده بگیرد یا اقدام در آنجا را به تأخیر بیندازد.

به نظر تحلیلگران، یک جنگ تمام‌عیار محتمل‌تر شده است - حتی اگر هر دو طرف تمایلی به آن نداشته باشند.

 

تایمز اسراییل روز جمعه ۲۵خرداد نوشت: ارتش اسراییل یک موشک‌انداز را که می‌گوید حزب‌الله از آن برای حمله به شهر شمالی استفاده می‌کرد مورد حمله قرار داد.
ارتش اسراییل می‌گوید روز جمعه به یک موشک‌انداز حزب‌الله در یارون Yaroun در جنوب لبنان حمله کرد. این موشک‌انداز در حمله به منطقه شمالی آویویم (Avivim) مورد استفاده قرار گرفته بود.
ارتش اسراییل اضافه کرد که جت‌های جنگنده هم‌چنین یک انبار تسلیحات در رامیه Ramyeh، ساختمان مورد استفاده حزب‌الله در حوله Houla و زیرساخت‌های دیگر را در عیتارون Aitaroun هدف قرار گرفتند...

۱۰ موشک دیگر از لبنان به سمت متولا Metula در خاک اسراییل شلیک شد و آژیرهای این شهر در شب به صدا درآورد.
در این حملات راکتی آسیبی وارد نشد.

 

اکسیوس روز جمعه ۲۵خرداد نوشت: بایدن مشاور ارشد خود را برای گفتگو در رابطه با تشدید تنش در لبنان به اسراییل می‌فرستد
دو مقام اسراییلی به آکسیوس گفتند که انتظار می‌رود آموس هوخشتاین (Hochstein)، فرستاده بایدن، روز دوشنبه برای جلوگیری از تبدیل تنش اخیر بین اسراییل و حزب‌الله به یک جنگ تمام عیار، وارد اسراییل شود.
مقامات آمریکایی می‌گویند طی چند روز گذشته، جلوگیری از خشونت در مرز اسراییل و لبنان از تبدیل شدن به یک جنگ به اولویت فوری برای کاخ‌سفید تبدیل شده است، و بعد از برقراری آتش‌بس در غزه، در رتبه دوم قرار دارد.
- در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه، حزب‌الله با انجام بزرگترین حملات خود علیه اسراییل از ۷ اکتبر به این سو، تلافی کرد.
شبه‌نظامیان حدود ۴۰۰موشک و پهپاد را به سمت اهدافی در شمال اسراییل شلیک کردند.
- مقامات اسراییلی اعلام کردند که پنجشنبه آینده، یک هیأت بلندپایه اسراییلی به ریاست ران درمر، وزیر امور استراتژیک نتانیاهو و زاچی هانگبی مشاور امنیت ملی برای گفتگو در مورد لبنان، غزه و برنامه هسته‌یی ایران وارد کاخ‌سفید خواهند شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/83a40552-6875-483a-b16b-5345c63d2107"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات