728 x 90

سی.ان.ان: آمریکا کشتیهای رژیم ایران که احتمالاً به سمت اقیانوس اطلس و ونزوئلا می‌روند را ردیابی می‌کند

کشتی مکران رژیم آخوندی که هفت قایق روی آن هستند
کشتی مکران رژیم آخوندی که هفت قایق روی آن هستند

سی.ان.ان روز ۱۳خرداد درباره تردد کشتیهای رژیم آخوندی به سمت ونزوئلا نوشت: پنتاگون و آژانس‌های اطلاعاتی ایالات متحده دو کشتی رژیم ایران را که تهران ادعا می‌کند به ونزوئلا می‌روند، از نزدیک ردیابی می‌کنند.
در پنتاگون و سایر آژانس‌ها، مقامات گفتند، در حال حاضر عبور کشتی‌ها نگران‌کننده نیست، اما آنها تحت نظارت هستند و جامعه اطلاعاتی در حال کار برای ارزیابی اهداف رژیم ایران است. این دو کشور که هر دو تحت تحریم‌های شدید آمریکا هستند متحدان و شرکای تجاری هستند که به یکدیگر کمک کرده‌اند تا در برابر اقدامات آمریکا مقاومت کند.


در حالی که هنوز مشخص نیست که آیا این کشتی‌ها سلاح حمل می‌کنند یا خیر، به‌گفته چندین مقام آمریکایی، تصاویر ماهواره‌یی نشان می‌دهد که یکی از آنها حامل نوعی قایق کوچک حمله سریع است که رژیم ایران برای آزار و اذیت کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا در خلیج‌فارس استفاده کرده است. و اگر شناورهای ایرانی توانایی دستیابی به اقیانوس اطلس را پیدا کنند، تحلیلگران می‌گویند این یک گام مهم برای نیروی دریایی این کشور است که در گذشته این کار را انجام داده و موفق نشده است.
مقامات گفتند ایالات متحده تقریباً دو هفته است که کشتی‌ها را ردیابی می‌کند. این شناورها طی چند روز گذشته در سواحل شرقی آفریقا بوده‌اند.

در حالی که در ابتدا انتظار می‌رفت که آنها جنوبی‌ترین نقطه قاره آفریقا را در نوار جنوبی قاره، حدود ۹ژوئن تا ۱۱ژوئن دور بزنند، اما کارشناسان ردیابی حرکت آنها می‌گویند اکنون انتظار نمی‌رود که تا ژوئیه به آنجا برسند.

سخنگوی پنتاگون جان کربی، که به‌طور کلی در مورد احتمال حمل هر گونه سلاح ایرانی به نیم‌کره غربی صحبت می‌کرد، گفت که این یک "اقدام تحریک آمیز" و تهدیدی برای متحدان آمریکا است.
کربی در بیانیه‌یی به سی.ان.ان گفت، "در حالی که وزارت دفاع در مورد امور اطلاعاتی اظهارنظر نمی‌کند، ما یادآور می‌شویم که تحویل چنین سلاحهایی اقدامی تحریک‌آمیز و تهدیدی برای شرکای ما در این نیم‌کره است. به همین ترتیب ما حق انجام اقدامات مناسب برای خود هماهنگ با شرکای‌مان برای جلوگیری از تحویل یا حمل و نقل چنین سلاحهایی را محفوظ می‌داریم. "

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/714c337f-2580-40dc-bf09-0e3594027087"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات