728 x 90

سی.ان.ان: آمریکا فرمانده برنامه پهپادی که کشتی‌ها را مورد حمله قرار می‌داد تحریم کرد

تحریم فرمانده برنامه پهپادی سپاه پاسداران توسط آمریکا
تحریم فرمانده برنامه پهپادی سپاه پاسداران توسط آمریکا

سایت سی.ان.ان روز ۷آبان درباره تحریم سرکرده پهپادی نیروی هوافضای سپاه پاسداران توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا نوشت: دولت بایدن روز جمعه تعدادی از شرکتها و افراد مرتبط با برنامه پهپادهای نظامی ایران و هم‌چنین فرماندهی پهپاد نیروی هوافضای سپاه پاسداران را تحریم کرد که آمریکا می‌گوید رژیم ایران با فرماندهی آن‌ها، حمله مرگبار به یک کشتی باربری در اوایل سال جاری را انجام داده است.
سی.ان.ان افزود: به گفته وزارت خزانه‌داری آمریکا، «سرتیپ پاسدار سعید آقاجانی که بر فرماندهی پهپاد سپاه پاسداران نظارت دارد، برنامه‌ریزی، تجهیزات و آموزش عملیات پهپاد سپاه پاسداران را هدایت می‌کند».
در این بیانیه آمده است: «فرماندهی پهپاد سپاه پاسداران تحت رهبری وی، حمله ۲۹ ژوییه ۲۰۲۱ به کشتی تجاری مرسر استریت در سواحل عمان را که منجر به کشته شدن ۲ خدمه شد، سازماندهی کرد.
یک تیم متخصص وزارت دفاع آمریکا در ماه اوت به این نتیجه رسید که پهپاد پشت آن حمله مرگبار، در ایران تولید شده است.
حمله به مرسر استریت که منجر به کشته شدن ۲ خدمه شد، تنشها را در منطقه تشدید کرد و اعتراض یکپارچه ائتلاف کشورهای جی۷ را برانگیخت که وزرای خارجه آن، ایران را مقصر دانستند و این حمله را «به‌عنوان نقض آشکار قوانین بین‌المللی» محکوم کردند.
وزارت خزانه‌داری روز جمعه در بیانیه مطبوعاتی خود اعلام کرد که "آقاجانی هم‌چنین در پشت حمله پهپادی به پالایشگاه نفت عربستان سعودی در سال۲۰۱۹ بود."
معاون وزیر خزانه‌داری والی آدیمو در بیانیه‌یی گفت: "تکثیر پهپادهای ایران در سراسر منطقه صلح و ثبات بین‌المللی را تهدید می‌کند. ایران و شبه‌نظامیان نیابتی آن از پهپادها برای حمله به نیروهای آمریکایی، شرکای ما و کشتیرانی بین‌المللی استفاده کرده‌اند."

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/279e07a0-23ab-4110-bf2c-a922bc36d48c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات