728 x 90

سی.ان.ان: آمریکا بر این باور است روس‌ها آموزش پهپادهای ایرانی را آغاز کرده‌اند

پهپادهای رژیم ایران
پهپادهای رژیم ایران

سی.ان.ان روز چهارشنبه ۱۹مرداد در مطلبی از استفاده روسیه از پهپادهای رژیم ایران نوشت: آمریکا بر این باور است روس‌ها آموزش پهپادهای ایرانی را آغاز کرده‌اند.

به گفته جیک سالیوان مشاور امنیت ملی و تصاویر ماهواره‌ای که منحصراً توسط CNN به دست آمده است، یک هیأت روسی از ژوئن حداقل ۲بار از یک فرودگاه در مرکز ایران بازدید کرده است تا پهپادهای دارای قابلیت حمل سلاح را بررسی کند.
آمریکا بر این باور است که مقامات روسی طی چند هفته گذشته آموزش پهپادها را در ایران آغاز کرده‌اند، که تازه‌ترین نشانه این است که روسیه قصد دارد این سامانه‌ها را با ادامه جنگ در اوکراین خریداری کند.
یک مقام آمریکایی به سی.ان.ان گفت: طی چند هفته گذشته، مقامات روسی به‌عنوان بخشی از توافقنامه انتقال پهپاد از ایران به روسیه، آموزش‌هایی را در ایران گرفته‌اند.

این مقام گفت که اطلاعات مربوط به این آموزش اخیراً از طبقه‌بندی خارج شده است.
CNN برای اظهارنظر با سفارت روسیه در واشنگتن تماس گرفته است. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین ماه گذشته گفته بود که روسیه «هیچ نظری در مورد این موضوع» در پاسخ به سؤال خبرنگاران در مورد پهپادها نداشته است.

به گفته جیک سالیوان مشاور امنیت ملی و تصاویر ماهواره‌یی که منحصراً توسط CNN به دست آمده است، سی.ان.ان اولین بار ماه گذشته گزارش داد که یک هیأت روسی از ژوئن حداقل ۲بار از یک فرودگاه در مرکز ایران برای بررسی پهپادهای دارای قابلیت حمل سلاح بازدید کرده است.
مقامات آمریکایی به سی.ان.ان گفتند که ایران در ماه ژوئن در فرودگاه کاشان در جنوب تهران، پهپادهای شاهد-۱۹۱ و شاهد-۱۲۹ را به روسیه نمایش داد.

هر دو نوع پهپاد قادر به حمل موشک‌های هدایت‌شونده دقیق هستند. سالیوان در ماه جولای گفت که ایالات متحده معتقد است رژیم ایران قصد دارد صدها پهپاد را که روسیه می‌تواند در جنگ خود در اوکراین استفاده کند، به روسیه بفروشد.
پنتاگون به ارسال موشکهای ضد راداری که قبلاً فاش نشده بود به اوکراین اعتراف کرد.
ارتش اوکراین در وهله اول پهپادهای بیرقدار ساخت ترکیه را برای نابودی پست‌های فرماندهی، تانک‌ها و سامانه‌های موشکی زمین به هوا مستقر کرده است، در حالی که روس‌ها از پهپادهای اورلان-۱۰ برای شناسایی و جنگ الکترونیک استفاده می‌کنند.

اما آمریکا معتقد است روس‌ها برای تأمین تجهیزات خود با مشکل مواجه شده‌اند و این باعث شده است که آنها برای خرید تجهیزات به رژیم ایران مراجعه کنند. مقامات ایالات متحده هم‌چنین استدلال کرده‌اند که روابط رو به رشد ایران و روسیه نشان می‌دهد که چرا ایالات متحده باید حضور و نفوذ خود را در خاورمیانه حفظ کند.
در همین حال، اوکراین از ایالات متحده خواسته است که پهپادهای مسلح قوی‌تری مانند گری ایگل ارائه دهد، اما ایالات متحده از ترس این‌که روسیه آن را بیش از حد تشدید کننده تلقی کند، تمایلی به ارائه آنها نداشت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/07cacfea-227b-4427-9b09-b77d5ee604b0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات