728 x 90

سیاست بازی موش و گربه در همکاری با دیده‌بان هسته‌یی

فعالیت اتمی  ایران
فعالیت اتمی ایران

رژیم آخوندی در ادامه سیاست بازی موش و گربه خود بار دیگر برای همکاری با دیدبان هسته‌یی اعلام آمادگی کرد. خبرگزاری فرانسه نوشت: پس از آن‌که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی تأکید کرد که نمی‌تواند ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌یی تهران را تضمین کند، رژیم ایران بار دیگر بر "آمادگی" خود برای همکاری با دیدبان هسته‌یی سازمان ملل تأکید کرد.

یافته‌های هفته گذشته آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) تلاشهای دیپلماتیک برای احیای توافق هسته‌یی ۲۰۱۵ بین ایران و قدرتهای بزرگ از جمله آمریکا را پیچیده‌تر کرد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: ایران آماده همکاری با آژانس برای پاکسازی تصورات نادرست و غیرواقعی در مورد فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌یی خود است.

کنعانی افزود: تهران آمادگی خود را برای ادامه همکاری سازنده با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام می‌کند و هم‌چنین به تعهدات آژانس اشاره می‌کند.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش چهارشنبه گذشته خود گفت که «در موقعیتی نیست که تضمین دهد برنامه هسته‌یی ایران منحصراً صلح‌آمیز است».

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ایران را تحت فشار قرار داده است تا پاسخ‌هایی درباره حضور قبلی مواد هسته‌یی در سه سایت اعلام‌نشده بدهد. این موضوع منجر به تصویب قطعنامه‌ای در انتقاد از ایران در نشست ژوئن شورای حکام آژانس شد. (خبرگزاری فرانسه ۲۱شهریور)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/96b30394-f0fd-49c8-a7a9-df6b3e2d5920"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات