728 x 90

سی.ان.ان: بیش از ۳۴۰۰۰کشته بر اثر زلزله در ترکیه و سوریه

زلزله ترکیه
زلزله ترکیه

وبسایت سی.ان.ان روز دوشنبه ۲۴بهمن درباره شمار قربانیان زلزله ۷.۸ریشتری ترکیه و سوریه نوشت: شمار قربانیان این زلزله به بیش از ۳۴۰۰۰کشته رسیده است.
۱۶۷ساعت پس از زمین‌لرزه ترکیه در حالی که نیروهای امدادی با زمان رقابت می‌کنند، یک بازمانده از زیر آوار بیرون کشیده شد.

یک هفته پس از زلزله ویرانگر ترکیه، تیم‌ها هم‌چنان برای نجات قربانیانی که ممکن است زیر آوار زنده باشند، تلاش می‌کنند، حتی با وجود این‌که آژانس‌های امدادی و مقامات هشدار داده‌اند که احتمال یافتن بازماندگان به‌طور فزاینده‌یی بعید می‌شود.

ویدئویی از CNN Turk وابسته به CNN نشان می‌دهد که پس از ۱۶۷ساعت، مردی در آنتاکیا در استان هاتای در جنوب ترکیه از زیر آوار نجات یافت. مرد دیده می‌شود که توسط نیروهای امدادی بلند می‌شود و سپس آنها را در آغوش می‌گیرد و دستانش را می‌گیرد.

روز یکشنبه در حالی که یک زن ۸۵ساله پس از ۱۵۲ساعت در حفره‌ای حدود ۳۰ تا ۴۰سانتی متری گیر افتاده بود توسط برادر زاده‌اش نجات داده شد.

مقامات محلی یکشنبه گفتند که دو نفر، یک مرد ۲۵ساله سوری و یک کودک، حدود ۱۵۱ و ۱۵۲ساعت پس از وقوع زمین‌لرزه در هاتای نجات یافتند.

به گفته مقامات، این مرد پس از این‌که تیم های واکنش هنگام انجام یک بررسی صوتی در ویرانه‌های یک ساختمان آپارتمانی در آنتاکیا صداهایی را در زیر آوار تشخیص دادند، نجات یافت.

این فناوری هم‌چنین توسط تیمها برای یافتن کودکی که سن او فاش نشده است، استفاده شد.

سی.ان.ان در گزارشی دیگر نوشت: تعداد کشته‌ها: بیش از ۳۴۰۰۰نفر در سراسر ترکیه و سوریه کشته شده‌اند، جایی که تلاشهای امدادی به‌دلیل جنگ داخلی طولانی‌مدت پیچیده شده است. سازمان داوطلبانه کلاه سفیدها در آخر هفته اعلام کرد که عملیات نجات در مناطق تحت کنترل شورشیان در شمال غرب سوریه به پایان رسیده است.

سفیر آمریکا از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا نقاط دسترسی بیشتر به سوریه را تأیید کند.

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، وعده داده است که کمکهای ترکیه را در شرایطی که این کشور با عواقب زلزله ویرانگر دوشنبه گذشته دست و پنجه نرم می‌کند، تقویت کند.
در یک تماس تلفنی روز یکشنبه، فون در لاین به رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه گفت: «کمیسیون حمایت بیشتری را بسیج خواهد کرد و به آخرین درخواست ترکیه برای ظرفیت سرپناه بیشتر به‌ویژه چادر، پتو، بخاری، پاسخ خواهد داد.

اتحادیه اروپا امیدوار است در جریان کنفرانس کمکهای مالی که قرار است در ماه مارس در بروکسل برگزار شود، بودجه بیشتری برای ترکیه و سوریه فراهم کند.

این بلوک در بیانیه‌یی خبری در روز چهارشنبه گفت که عملیات آن در مناطق آسیب‌دیده یکی از «بزرگ‌ترین عملیات جستجو و نجات» است که از طریق مکانیسم حفاظت مدنی آن انجام شده است. بر اساس این گزارش، در مجموع ۲۱کشور عضو اتحادیه اروپا و سه کشور شرکت‌کننده تاکنون ۳۸ تیم واکنش متشکل از ۱۶۵۱نفر و ۱۰۶ سگ جستجو و نجات ارائه کرده‌اند.

مادوی سون سوون، سخنگوی UNOCHA گفت: کاروانی متشکل از ۱۰ کامیون کمک‌رسانی سازمان ملل متحد روز یکشنبه از طریق گذرگاه مرزی باب الحوا ترکیه وارد شمال غرب سوریه شد.

رویترز، ۲۴بهمن ۱۴۰۱:
بیش از ۴۳۰۰نفر در شمال غرب سوریه در اثر زمین‌لرزه تا ۱۲فوریه کشته شدند - سازمان ملل.
- دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل‌متحد (OCHA) روز دوشنبه در بیانیه‌یی اعلام کرد تا ۱۲فوریه در پی زمین‌لرزه مرگبار و پس لرزه‌ها در همسایه ترکیه، بیش از ۴۳۰۰نفر در شمال غرب سوریه کشته و بیش از ۷۶۰۰نفر زخمی شدند.
نیروهای امدادی در مناطق تحت کنترل مخالفان در شمال غرب سوریه تلفات کمتری را از روز جمعه اعلام کردند و پیش‌بینی می‌کنند در ساعات آینده تلفات بیشتری را اعلام کنند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d22d0b6f-649b-480a-913d-66fb7915e2df"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات