728 x 90

سی‌وسومین روز حمله روسیه به اوکراین - اودسا سنگربندی شد

شهر اودسا برای حمله روسیه آماده می‌شود
شهر اودسا برای حمله روسیه آماده می‌شود

آخرین تحولات اوکراین

رویترز - اطلاعات نظامی انگلستان می‌گوید در ۲۴ساعت گذشته هیچ تغییر قابل توجهی در وضعیت نیروهای روسی در اوکراین اشغالی ایجاد نشده است.

رویترز - شهردار اسلاووتیچ روز دوشنبه گفت، نیروهای روسی این شهر اوکراین را ترک کرده‌اند که محل استقرار کارگران نیروگاه هسته‌یی از کار افتاده چرنوبیل است.

رویترز - زلنسکی در حالی که یکی دیگر از مقامات ارشد اوکراینی، روسیه را متهم کرد که قصد دارد کشور را به دو قسمت تقسیم کند، گفت: اوکراین مایل است در مورد بی‌طرف شدن به‌عنوان بخشی از یک توافق صلح گفتگو کند

رویترز - ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در سخنانی که روز یکشنبه پخش شد، گفت: اوکراین آماده است درباره اتخاذ وضعیت بی‌طرف به‌عنوان بخشی از توافق صلح با روسیه بحث کند، اما چنین توافقی باید توسط طرف‌های ثالث تضمین شود و به همه‌پرسی گذاشته شود

رویترز - دفتر رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه روز یکشنبه در تماسی تلفنی به ولادیمیر پوتین، همتای روس خود گفت که پس از حمله مسکو به اوکراین، به آتش‌بس و شرایط انسانی بهتر نیاز است.

رویترز - عزاداران اوکراینی برای شرکت در مراسم تشییع جنازه نظامی خطرات موشکی را نادیده می‌گیرند. ابرهای دود سیاه که بر فراز خط افق لیویو جمع شده بود، به سختی طی شب محو شدند، این در حالی بود که عزاداران روز یکشنبه در شهر لیویو تجمع کرده بودند تا سربازان اوکراینی کشته شده در جنگ علیه روسیه را دفن کنند

توئیتر - ۲۷مارس- به‌گفته نیروهای مسلح اوکراین، تخمین خسارات جنگی روسیه تا ۲۷مارس بشرح زیرند:

۱۶هزار و ۶۰۰سرباز، ۱۲۱هواپیما، ۱۲۷ هلیکوپتر، ۵۸۲ تانک و...

نکستا- کلیپ سخنرانی پرزیدنت زلنسکی: قیمت امنیت چیست این خیلی مهم است. قیمتش هواپیما و تانک است دفاع هوایی ضدموشکی است سلاحهای ضدکشتی است اینها مواردی است که دوستان ما دارند. ضمن این‌که اینها فقط برای دفاع از اوکراین نیست، قیمتی است که برای آزادی اروپا داده می‌شود. تنها یک درصد هواپیماهای ناتو و یک درصد تانکهای ناتو تنها یک درصد و ما بیشتر از این نخواسته‌ایم برای این جنگ کافیست. برای اینها ما ۳۱روز است در انتظاریم. پس جامعه یورو آتلانتیک را چه کسی اداره می‌کند؟ آیا این هم دست مسکو است چون تهدید می‌کند؟

 

سنگربندی شهر اودسا در اوکراین

سنگربندی شهر اودسا در اوکراین

 

اودسا آماده حمله گسترده روسیه

شهر بندری اودسا در آستانه حمله گسترده روسیه است. اودسا از اهمیت استراتژیک برای اوکراین برخوردار است و در صورتی که تحت کنترل روس‌ها درآید، ضربه شدید اقتصادی به اوکراین وارد می‌شود، زیرا مسیر تجاری اوکراین با خارج قطع خواهد شد. ساحل این بندر مین‌گذاری شده و تانک‌ها در نواحی ساحلی مستقر شده‌اند تا کشتی‌های روسی را هدف قرار دهند. همچنین برخی خیابانهای شهر از موانع ضدتانک پر شده است.

 

مردم اودسا پرچمهای کشورشان را برافراشته‌اند

مردم اودسا پرچمهای کشورشان را برافراشته‌اند

 

اوکراین آماده اعلام وضعیت بی‌طرفی است

رویترز - ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در مصاحبه‌یی که روز یکشنبه پخش شد، گفت: اوکراین آماده است به‌عنوان بخشی از توافق صلح درباره اتخاذ وضعیت (استاتوی) بی‌طرف با روسیه بحث کند، اما باید توسط طرفهای ثالث تضمین شود و به همه‌پرسی گذاشته شود.

زلنسکی در گفتگو با گروهی از خبرنگاران روسی از طریق تماس ویدیویی گفت که تهاجم روسیه باعث ویرانی شهرهای روسی زبان در اوکراین شده است و گفت که آسیب وارده بدتر از وضعیت در جنگ روسیه در چچن است.

 

دیدار هیأتهای اوکراین و روسیه در ترکیه

نمایندگان هیأت‌های اوکراینی و روسی امروز (۸فروردین) گفت و گوهای خود را از سر خواهند گرفت. داوید آراخامیا، مذاکره‌کننده ارشد اوکراین در فیس‌بوک اعلام کرد: «در گفت و گوهای ویدئوکنفرانس تصمیم گرفته شد که دور بعدی مذاکرات از ۲۸ تا ۳۰مارس در ترکیه برگزار شود». آراخامیا افزود که مذاکرات تاکنون "بسیار دشوار" بوده است. در ۱۰مارس گفت و گوهایی در سطح وزیران در آنتالیای ترکیه برگزار شد که هیچ پیشرفتی برای استقرار آتش‌بس در اوکراین در پی نداشت.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c726f92c-bf97-452b-95ac-defa1f4544b8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات