728 x 90

قیام سراسری - ۶۹

سی و پنجمین روز قیام، ادامه اعتراضات در تهران و شهرهای مختلف

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

قیام سراسری - ۶۹

سی و پنجمین روز قیام، ادامه اعتراضات در تهران و شهرهای مختلف

تبریز در سالروز تولد ستارخان سردار ملی بپا می خیزد

روز پنجشنبه ۲۸مهر و پنجشنبه شب، در سی و پنجمین روز قیام سراسری، مردم در تهران و شهرهای مختلف از جمله تبریز، سنندج، گرکان، کرج، پردیسان قم، اصفهان، خوراسگان اصفهان، کرمانشاه، کرمان، پیرانشهر، یزد، بابل، بابلسر و جونقان دست به تظاهرات و رویارویی با نیروهای سرکوبگر زدند.

 

در تبریز شامگاه پنجشنبه همزمان با سالگرد تولد سردار ملی ستارخان، مردم در مناطق مختلف شهر با شعار مرگ بر دیکتاتور تظاهرات کردند و با مزدوران درگیر شدند و با بر افروختن آتش خیابان‌ها را بستند.

 

در مناطق مختلف تهران از جمله اکباتان، صادقیه، گیشا، چیتگر، پونک و سعادت‌آباد و... . تظاهر کنندگان شعار می‌دادند «مرگ بر خامنه‌ای»، «خامنه‌ای ضحاک می‌کشیمت زیر خاک» و «مرگ بر این ولایت این همه سال جنایت». در چیتگر تظاهر کنندگان در واکنش به شلیک گاز اشک‌آور، به مأموران دشمن تهاجم و آنها را فراری دادند.

 

در سنندج جوانان شورشگر پایگاه بسیج ضدمردمی را به آتش کشیدند. در تظاهرات پیرانشهر جوانان با نیروهای سرکوبگر درگیر شدند. در کرج جوانان دلیر به یک آمبولانس بدون شماره که مورد استفاده لباس شخصیها بود تهاجم کردند و مزدوران داخل آن را گوشمالی دادند. در جونقان در چهارمحال و بختیاری، جوانان شورشگر خودروی نیروهای سرکوب را به آتش کشیدند.

 

پاسدار محمد کاظم تقوی سرکرده انتظامی خراسان رضوی گفت: «در حوادث اخیر بیشترین آسیب به بسیج و نیروی انتظامی وارد شد به‌طوریکه در این مدت افزون بر ۲۰۰نفر از همکاران ما در استان مجروح شدند» (ایرنا ۲۹مهر).

 

همزمان روز گذشته ۲۸مهر ایرانیان آزاده و هواداران مجاهدین در محکومیت جنایت بزرگ در اوین و در حمایت از زندانیان سیاسی در لندن و برلین و استکهلم دست به تحصن زدند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۹مهر۱۴۰۱ (۲۱ اکتبر۲۰۲۲)

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5956af47-718d-4bc7-9fe8-d622baf35e77"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات