728 x 90

قیام سراسری - شماره ۷۶

سی و هشتمین روز قیام سراسری، تظاهرات و اعتراضهای دانشجویان و دانش‌آموزان و اعتصاب معلمان

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

قیام سراسری - شماره ۷۶

سی و هشتمین روز قیام سراسری، تظاهرات و اعتراضهای دانشجویان و دانش‌آموزان و اعتصاب معلمان

 

امروز یکشنبه در سی و هشتمین روز قیام سراسری، تهران و شهرهای مختلف کشور شاهد تظاهرات دانشجویان و دانش‌آموزان و اعتصاب معلمان بود. در تهران دانشجویان دانشگاه شریف در مقابل ورودی سلف‌سرویس با شعار «آزادی آزادی آزادی» و «بسیجی جیره خور آخرشه خوب بخور» تظاهرات کردند و با مزدوران بسیجی درگیر شده و آنها را بیرون کردند. دانشجویان دانشگاه علامه تهران با شعار «به من نگو فتنه‌گر فتنه تویی ستمگر» و «علف هرز تویی، زن آزاده منم» در محوطه دانشگاه تظاهرات کردند و با مزدوران لباس‌شخصی درگیر شدند.

دانشجویان معماری دانشگاه سوره تهران با آویزان کردن طنابهای دار و نوشتن اسامی شهدای قیام اعتراض خود را به نمایش گذاشتند.

دانشجویان دانشگاههای امیرکبیر، علوم اجتماعی تهران، آزاد کرج، گوهردشت، مازندران، رازی کرمانشاه، آزاد دزفول، اصفهان، آزاد همایونشهر، معماری و هنر یزد، آزاد جهرم، فردوسی مشهد و... با شعارهای «ننگ ننگ ما رهبر الدنگ ما»، «این همه سال جنایت مرگ بر این ولایت»، «دانشگاه غرق خونه کلاس درس حرومه»، «دانشجو می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد»، «توپ تانک فشفشه آخوند باید گم بشه» و «دانشجوی با غیرت حمایت حمایت» و... دست به تظاهرات زدند.

دانش آموزان دختر در اردبیل در خیابان شعار می‌دادند «حکومت بچه کش نمی‌خواهیم نمی‌خواهیم». دختران دانش‌آموز در سنندج و مهاباد با شعار «مرگ بر دیکتاتور» در خیابان تظاهرات کردند و مردم با به صدا در آوردن بوق خودروها با آنها همراهی می‌کردند و مأموران سرکوبگر رژیم برای مقابله با مردم تیراندازی کردند. دانش‌آموزان دختر در خیابان کاشانی تهران دست به تظاهرات زدند.

معلمان آزاده در شهرهای مختلف از جمله سقز، کرمانشاه، کامیاران، مریوان، اسلامشهر و. . دست به اعتصاب زدند. در رشت جوانان شورشی تصویر بزرگ خامنه‌ای را به آتش کشیدند.

سایت حکومتی اعتماد آنلاین روز ۳۰مهر نوشت: «دسـت‌کم فقط در استان تهران ۵ تا ۶هزار نفر در اعتراضهای خیابانی یک ماهه گذشته بازداشت شده‌اند». روز قبل از آن سایت خبر فوری رژیم نوشت: «دست‌کم در کل کشور بیش از ۲۰هزار نفر در ناآرامی‌های اخیر دستگیر شده‌اند».

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱ آبان ۱۴۰۱ (۲۳ اکتبر ۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/af8a1a60-4298-4bf1-b338-d916f5735a21"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات