728 x 90

سی ان.بی.سی: استفاده از VPN در ایران سر به فلک کشیده است

وی پی ان
وی پی ان

سایت سی ان.بی.سی روز ۱۵مهرماه نوشت: استفاده از VPN در ایران سر به فلک کشیده است، زیرا شهروندان زیر سانسور اینترنت تحت سرکوب تهران هستند.

بر اساس ارقام Top۱۰VPN، تقاضا برای خدمات VPN در پنجشنبه ۳۱شهریور در مقایسه با ۲۸روز گذشته بیش از ۲۱۰۰درصد افزایش یافت.

استارت‌آپ سوئیسی پروتون گفت که ثبت‌نام‌های روزانه در بالون سرویس VPN خود را تا ۵۰۰۰درصد در اوج در مقایسه با سطوح متوسط مشاهده کرده است.

ایرانیان در دو هفته و نیم گذشته در پی اعتراضات به مرگ مهسا امینی با اختلالات شبکه «منع رفت و آمد» مواجه بوده‌اند... گروه‌های نظارت بر اینترنت و فعالان حقوق دیجیتال می‌گویند که هر روز شاهد اختلالات شبکه «به سبک منع آمد و شد» هستند و دسترسی از حدود ساعت ۴ بعدازظهر قطع می‌شود. به وقت محلی تا آخر شب... . استفاده از VPN در کشورهای به‌شدت محدود شده مانند ایران بدون چالش نبوده است.

Deryck Mitchelson، افسر ارشد امنیت اطلاعات منطقه EMEA در Check Point Software گفت: «برای رژیم‌ها مسدود کردن آدرس‌های IP سرورهای VPN بسیار آسان است زیرا می‌توان آنها را به‌راحتی پیدا کرد. به همین دلیل متوجه خواهید شد که VPNهای باز فقط برای مدت کوتاهی قبل از شناسایی و مسدود شدن در دسترس هستند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2fc69d74-797f-45cf-8601-6b9ce8e6bca5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات