728 x 90

سی ان ان: پهپاد تهاجمی ایرانی حاوی قطعات ساخت از دهها شرکت آمریکایی است

پهپاد  شاهد-۱۳۶
پهپاد شاهد-۱۳۶

خبرگزاری سی.ان.ان در یک خبر اختصاصی روز چهارشنبه ۱۴دی درباره ساخت پهپادهای رژیم ایران از قطعات تهیه شده از شرکت‌های آمریکایی نوشت: یک پهپاد تهاجمی ایرانی حاوی قطعات ساخت از دهها شرکت آمریکایی است
در خبر سی.ان.ان آمده است: بر اساس ارزیابی اطلاعاتی اوکراین، قطعات ساخته شده توسط بیش از دوجین شرکت آمریکایی و غربی در داخل یک پهپاد ایرانی که در پاییز گذشته در اوکراین سرنگون شد، پیدا شد.
این ارزیابی که اواخر سال گذشته با مقامات دولت ایالات متحده به اشتراک گذاشته شد، میزان مشکلی که پیش روی دولت بایدن است را نشان می‌دهد که قول داده است تولید هواپیماهای بدون سرنشین ایران را، متوقف کند.

خبر هم‌چنین اشاره دارد به نقش ۱۳شرکت آمریکا در ساخت این قطعات: بر اساس این ارزیابی، از ۵۲ قطعه‌ای که اوکراین‌یها از پهپاد ایرانی شاهد-۱۳۶ خارج کردند، ۴۰ قطعه توسط ۱۳ شرکت مختلف آمریکایی ساخته شده است.

بر اساس این ارزیابی، ۱۲ قطعه باقی مانده توسط شرکتهایی در کانادا، سوئیس، ژاپن، تایوان و چین ساخته شده است.

در این خبر آمده است که بیش از ۸۲درصد قطعات آمریکایی است: بررسی جداگانه پهپادهای ایرانی سرنگون شده در اوکراین که توسط شرکت تحقیقاتی Conflict Armament Research مستقر در انگلستان انجام شد، نشان داد که ۸۲درصد از قطعات توسط شرکت‌های مستقر در ایالات متحده ساخته شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d078d445-afd8-4e5e-a0e3-d1df1b5e6948"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات