728 x 90

سونامی در اندونزی با دهها کشته و مجروح

سونامی در اندونزی
سونامی در اندونزی

مقام‌های اندونزی از کشته شدن دست‌کم ۶۲نفر در اثر فعال‌شدن آتش‌فشان کراکاتوا و وقوع سونامی در تنگه سوندا، بین دریای جاوه و اقیانوس هند خبر دادند.

سخنگوی آژانس ملی سوانح طبیعی اندونزی روز یک‌شنبه دوم تیر ۹۷ گفت بیش از ۵۸۰تن زخمی و شماری ناپدید شده‌اند.

 گردشگران با استفاده از شبکه‌های اجتماعی شرحی از رخدادها را گزارش داده‌اند.  یک گردشگر نروژی نوشت در حالی که فرار می‌کرده می‌دیده که آب دریا تا ۲۰متر ساحل را درنوردیده‌است: موج بعدی به هتل من رسید و خودروهای پارک‌شده کنار جاده را واژگون کرد.

این گردشگر نوشته که موفق شده با خانواده‌اش از مرکز سونامی بگریزد و مردم بومی در حال کمک‌کردن به آنها هستند.

مدیر سازمان مدیریت حوادث طبیعی اندونزی تصاویری را در توییتر منتشر کرده که خودروهای واژگون شده و خیابانهای سیل‌زده را نشان می‌دهد. به تعدادی از ساختمانها آسیب رسیده است.

مقامات اندونزی پیش‌بینی می‌کنند که تعداد کشته‌ها و زخمی‌ها افزایش پیدا بکند.

تنگه سوندا در بین دو جزیره جاوه در شرق و سوماترا در غرب اندونزی واقع است و دریای جاوه در اقیانوس آرام را به اقیانوس هند متصل می‌کند.

در اواخر سپتامبر گذشته، حدود دو هزار نفر در یک سونامی ناشی از زلزله‌ای به بزرگی ۷.۵در یک شهر ساحلی اندونزی کشته شدند. ارتفاع امواج ناشی از سونامی در پالو در جزیره سولاوسی به بیش از سه متر رسیده بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7f6aeba2-358f-4140-b9da-12035f812797"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات