728 x 90

سومین شب تظاهرات مردم همدان علیه بی‌آبی

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

سومین شب تظاهرات مردم همدان علیه بی‌آبی

«تا آخوند کفن نشود این وطن وطن نشود»، «توپ تانک فشفشه آخوند باید گم بشه»

پنجشنبه شب ۳شهریور مردم همدان در اعتراض به بی‌آبی، برای سومین شب متوالی در خیابان بوعلی دست به تظاهرات زدند. بیش از یک هفته است مردم این شهر با قطعی ۱۲ساعته و بعضاً ۲۴ساعته آب شرب روبه‌رو هستند و ساعت‌های طولانی را در صف تانکرهای آب سپری می‌کنند. گروهی از مردم به‌ویژه کودکان به‌دلیل استفاده از آب آلوده، دچار مسمومیت شده و بستری شده‌اند.

مردم خشمگین در تظاهرات خود شعار می‌دادند: «تا آخوند کفن نشود این وطن وطن نشود»، «ننگ ما ننگ ما مسئول الدنگ ما»، «مسئول بی‌کفایت خجالت خجالت»، «نترسید نترسید ما همه باهم هستیم»، «ننگ ما ننگ ما مسئول الدنگ ما»، «ایرانی می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد»، «توپ تانک فشفشه آخوند باید گم بشه» و «ایرانی می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد».

کارگزاران رژیم آخوندها به جای حل مشکل آب، با اعزام نیروهای سرکوبگر به مقابله با مردم برخاستند. چهارشنبه شب یگان ویژه و نیروی سرکوبگر انتظامی به مردم حمله کردند و شماری از معترضان به‌خصوص زنان را مصدوم نمودند. مردم با شعار بی‌شرف بی‌شرف به مقابله برخاستند.

پنجشنبه شب اعتراضات علیه بی‌آبی به شهرستان کازرون رسید و مردم بناف کازرون تجمع اعتراضی برپا کردند.

علی‌اکبر محرابیان وزیر نیروی دولت رئیسی چهارشنبه دوم شهریور اذعان کرد مشکل تأمین آب شرب در مناطقی مانند چهارمحال و بختیاری و همدان در «زیرساختها و تکمیل سرمایه‌گذاری برای تأمین آب شرب پایدار این مناطق است» وی افزود: «در شهر همدان از سال‌ها پیش یعنی شاید ۱۷-۱۸ سال پیش، سال‌های ۸۴، ۸۵، پیش‌بینی شده بود یک طرح انتقال آب انجام بشود اما حدوداً ۳۰درصد این طرح پیشرفت داشته است» (تلویزیون حکومتی ۲شهریور). فاشیسم دینی حاکم بر ایران از یک‌سو زیرساختها را به نابودی کشانده و از سوی دیگر سرمایه‌های مردم ایران را چپاول می‌کند یا در پروژه‌های ضدمیهنی اتمی و موشکی و جنگ‌افروزی و صدور تروریسم به هدر می‌دهد. دزدی نجومی چند میلیارد دلاری باندهای مافیایی حکومتی در شرکت عظیم فولاد مبارکه اصفهان که اخیراً افشا شده یک نمونه است.

 

خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران با درود بر زنان و مردان بپا خاسته در همدان گفت بحران بی‌آبی در مناطق مختلف ایران از همدان تا بروجرد، کرمانشاه، زنجان و کازرون و خوزستان و سیستان‌و‌بلوچستان گسترش می‌یابد. آب و آزادی حق همگان است که آخوندهای حاکم از مردم ما دریغ کرده‌اند. باید خشم و خروش متحد مردم سراسر کشور رو به رژیم قتل‌عام کننده حرث و نسل ملت ایران فریاد شود.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۳شهریور ۱۴۰۱ (۲۵ اوت ۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/44971f9b-ad58-415b-9a42-5b76b6c7592c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات