728 x 90

سومین روز اعتصاب کارگران فولاد اهواز و طلافروشان تهران، مشهد، اصفهان، یزد، تبریز، اراک و قم

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

سومین روز اعتصاب کارگران فولاد اهواز و طلافروشان تهران، مشهد، اصفهان، یزد، تبریز، اراک و قم

تجمع اعتراضی بازنشستگان مخابرات در ۱۵ استان

نه تهدید نه زندان دیگر اثر ندارد، مرگ بر ستمگر درود بر کارگر، بازنشسته داد بزن حقتو فریاد بزن

 

امروز دوشنبه ۴دیماه بازنشستگان مخابرات در ۱۵ استان از جمله در شهرهای شیراز، سنندج، شهرکرد، خرم‌آباد، اردبیل، اصفهان، مریوان، تبریز، اراک، اهواز، همدان، بیجار، رشت، ساری، زنجان در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در مقابل ادارات شرکت حکومتی مخابرات تجمع اعتراضی برپا کردند.

در همین روز اعتصاب کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز برای سومین روز ادامه یافت. راهپیمایی اعتراضی از محل شرکت تا میدان بقایی صورت گرفت. کارگران شعار می‌دادند: «نه تهدید نه زندان دیگر اثر ندارد»، «مرگ بر ستمگر درود بر کارگر» و «هیهات مناالذله». کارگران خواستار رفع ممنوعیت ورود کارگران تعلیق شده به شرکت و بازگشت کارگران اخراج شده قبلی به کار هستند. کارت ورود ۳۸نفر از کارگران توسط مدیریت و حراست این شرکت برای مقابله با اعتراضات کارگران مسدود شده است.

امروز هم‌چنین پرستاران و بازنشستگان در تهران، اهواز، قزوین و ایلام دست به تجمع اعتراضی زدند. بازنشستگان وزارت نفت، تأمین اجتماعی و فرهنگیان بازنشسته، مقابل سازمان برنامه و بودجه در تهران تجمع کردند و بازنشستگان در اهواز، قزوین و ایلام از جمله در مقابل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تجمعات اعتراضی برگزار نمودند. آنها شعار می‌دادند: «دولت خیانت می‌کند، مجلس حمایت می‌کند»، «ظلم و ستم کافیه، سفره ما خالیه»، «عزا عزاست امروز، حقوق بازنشسته زیر عباست امروز»، «صندوقو غارت کردید، ما را بیچاره کردید»، «معلم زندانی آزاد باید گردد»، «کارگر زندانی آزاد باید گردد» و «تا حق خود نگیریم از پا نمی‌نشینیم»، «بازنشسته داد بزن حقتو فریاد بزن».

روز دوشنبه ۴دی اکثر طلافروشی‌های تهران و طلافروشان همدان در اعتراض به قوانین جدید مالیاتی رژیم که قصد بالابردن مالیات و غارت اموال آنها را دارد اعتصاب کردند. طلافروشی‌های مشهد، اصفهان، یزد، تبریز، اراک، قم و... که از روزهای قبل اعتصاب خود را شروع کرده‌اند هم‌چنان در اعتصاب به‌سر می‌برند.

سایت حکومتی ایلنا ۵ شهریور امسال نوشت: «در مدت دو سال، یک تورم حداقل ۲۵۰درصدی به سفره‌های مردم تحمیل شده است، دستمزد کارگران یک‌سوم خط فقر هم نیست». این در حالیست که اختلاسهای نجومی و فساد سیستماتیک حکومتی اقتصاد ایران را نابود کرده است. یک قلم در هفته‌های اخیر در جدال باندهای حکومتی یک اختلاس نجومی به‌مبلغ ۳ ملیارد و ۳۷۰ ملیون دلار در شرکت صنعتی رژیم به‌نام کشت و صنعت چای دبش بر ملاشد. سایت حکومتی جماران نوشت: این اختلاس «سهم قابل توجهی از کل درآمد ارزی ایران است... . به‌طور قطع، نهادها و دستگاههای اداری و مالی متعدد درگیر این فساد هستند»... .

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۴ دی ۱۴۰۲ (۲۵ دسامبر ۲۰۲۳)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3679006a-d3bf-439f-a243-877f6c7e46b8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات