728 x 90

سوزوگداز خبرگزاری سپاه پاسداران از نامه ۱۳۰تن از اعضای کنگره به بورل برای لیست‌گذاری سپاه پاسداران

سوزوگداز خبرگزاری سپاه پاسداران از نامه ۱۳۰تن از اعضای کنگره
سوزوگداز خبرگزاری سپاه پاسداران از نامه ۱۳۰تن از اعضای کنگره

خبرگزاری سپاه پاسداران ۲۲فروردین نسبت به بیانیه ۱۳۰تن از اعضای کنگره آمریکا که در نامه‌یی به جوزف بورل خواستار لیست‌گذاری سپاه شده بودند به سوزوگداز پرداخت و نوشت:

یک گروه دو حزبی متشکل از ۱۳۰ قانونگذار آمریکایی دوشنبه ۲۱فروردین (۱۰ آوریل) با ارسال نامه‌ای، از اتحادیه اروپا خواستند سپاه پاسداران ایران را در فهرست سازمانهای به‌اصطلاح «تروریستی» قرار دهد.

به گزارش «جوییش اینسایدر»، در این نامه خطاب به جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادعا شده که سپاه «آزادانه و آشکارا توطئه‌هایی را برای هدف قرار دادن شهروندان در سراسر اتحادیه اروپا انجام داده است». این گروه از قانونگذاران آمریکایی به رهبری کتی منینگ، توماس کین و بیل کیتینگ از اعضای مجلس نمایندگان، در این نامه از بورل خواستند با توجه به «تهدید سپاه» با این موضوع با حداکثر فوریت رسیدگی کند.

بورل در ماه ژانویه گفت که بلوک ۲۷ عضوی اتحادیه اروپا به‌رغم رأی موافق اکثریت پارلمان اروپا، نمی‌تواند سپاه را به‌عنوان گروه تروریستی معرفی کند. در پی آن، شورای امور خارجه اتحادیه اروپا تصمیم گرفت توصیه پارلمان را به‌دلیل موانع حقوقی اجرایی نکند.

بورل اظهار داشت: این چیزی است که نمی‌تواند بدون یک دادگاه، بدون تصمیم دادگاه در ابتدا، تصمیم‌گیری شود. نمی‌توانید بگویید شما را تروریست در نظر می‌گیرم زیرا شما را دوست ندارم.

اوایل فرودین هم ۱۲ نماینده مجلس سنای آمریکا در نامه‌یی به جوزپ بورل از او خواسته‌اند سپاه پاسداران را در فهرست سازمانهای «تروریستی» قرار دهد.

تحرکات اروپایی‌ها برای اقدام ضد سپاه پاسداران با واکنش مقام‌های جمهوری اسلامی روبه‌رو شده و هشدار داده در صورت هر گونه اقدام اتحادیه اروپا علیه سپاه پاسداران، پاسخی متناسب به این اقدام خواهد داد.

رئیسی در اشاره به قطعنامه غیرالزام‌آور پارلمان اروپا، این حرکت را از روی استیصال خواند و افزود این اقدام «پس از تلاشهای ناموفق خیابانی آنها برای ضربه به مردم ایران انجام شد تا بلکه به خیال خود بتوانند نظام را متوقف کنند. سپاه پاسداران نیروی رسمی و بخشی از سازمان نظامی کشور است و این اقدام برخلاف قوانین بین‌الملل و منشور ملل متحد است».

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/eccda8a9-6aac-43de-8230-1e5e780bfb5e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات