728 x 90

سوز و گداز اسلامی رئیس سازمان انرژی رژیم از افشاگریهای اتمی مقاومت ایران

کنفرانس در واشنگتن در بیستمین سالگرد افشاگری نطنز
کنفرانس در واشنگتن در بیستمین سالگرد افشاگری نطنز

اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی رژیم در واکنش به اظهارات رافائل گروسی با سوز و گداز نسبت به افشاگریهای مقاومت ایران گفت: ما از مدیرکل آژانس انتظار نداریم هیاهویی که ضد انقلاب علیه برنامه هسته‌ای ایران ایجاد کرده‌اند و بیش از ۲۰سال است که اینها را دامن می‌زنند و دنبال می‌کنند، اهمیت بدهد و مزاحمت برای برنامه توسعه‌ای کشور ایجاد کند.

قدر مسلم اینکه اگر برجام یک دلیل داشته باشد، که تنها یک دلیل داشته، برای عبور و پاسخ دادن به همین اتهامات بوده که ۲۰ سال است علیه کشور مطرح می‌کنند و حرف جدیدی نیست.

اسلامی تأکید کرد: موارد ادعایی، مکان‌های ادعایی و مدارک ادعایی ساخته و پرداخته ضد انقلاب است و بارها جوابش را گرفته‌اند. اگر قرار باشد این به عنوان یک اهرم فشار سیاسی استفاده شود، راه به جایی نخواهد برد؛ کما اینکه در برجام هم توافق کردند و کنار گذاشتند.

رئیس سازمان انرژی اتمی رژیم گفت: ایران عضو NPT است، کلیه فعالیت‌های هسته‌ای کشور طبق ضوابط پادمان انجام می‌شود. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران مستقر است و فعالیت‌های هسته‌ای ایران را تحت نظارت دقیق خودش دارد و ایران تمام فعالیت‌های خودش را از نخستین روز با هماهنگی و ضوابط آژانس دنبال کرده است.

 

رافائل گروسی روز گذشته در مصاحبه‌ با شبکه خبری سی‌ان‌ان بار دیگر گفت این آژانس "به هیچ وجه" از درخواست خود مبنی بر ضرورت ارائه پاسخ از سوی رژیم ایران در مورد منشاء بسیاری از آثار اورانیوم اعلام نشده در چندین سایت عقب‌نشینی نمی‌کند، گفت: کلیه فعالیت‌های هسته‌ای نظام طبق ضوابط پادمان انجام می‌شود.

گروسی در این مصاحبه خطاب به رژیم آخوندی گفت: «به ما پاسخ‌ها و [دسترسی به] افراد و اماکن را بدهید تا بتوانیم چیزهای زیادی که شفاف‌سازی در خصوص آنها لازم است را شفاف‌سازی کنیم. همچنین تأکید کرده است که سازمان انرژی اتمی هیچ‌گاه از تحقیقات خود دست نخواهد کشید.

او در این مصاحبه همچنین افزود: «ما تعهدی قانونی برای روشن ساختن مسائلی داریم که رژیم ایران هنوز باید در مورد آنها شفاف‌سازی کند.»

گروسی گفت رژیم ایران تاکنون توضیحات فنی باورپذیری که آژانس برای روشن کردن منشاء بسیاری آثار اورانیوم و وجود تجهیزات در بسیاری مناطق به آن نیاز دارد، ارائه نکرده است.

گروسی در ادامه افزود: «مسئله خیلی ساده است. در این باره به ما توضیح دهید: اگر آنجا ماده هسته‌ای وجود داشته، الان کجاست؟ اگر تجهیزاتی بوده، آنها الان کجا هستند؟ در این صورت می‌توانیم گزارشی ارائه دهیم و بگوییم، بله این موضوع روشن شد.»

رافائل گروسی اواسط خرداد ماه ۱۴۰۱ در اظهاراتی خطاب به شورای حکام آژانس گفت ایران همچنان از ارائه پاسخ درباره ذرات یافت شده اورانیوم در سه سایت هسته‌ای اعلام‌نشده، خودداری کرده و نتوانسته است نگرانی‌ها در مورد زیر پا گذاشتن توافق منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای را کاهش دهد.

 

کیهان خامنه‌ای امروز سه‌شنبه اول شهریور نوشت: تمامی آن ادعاها که برجام را مایه پیشرفت معرفی می‌کرد و می‌کند، سراسر دروغ است و هیچ تحریمی با این توافق برداشته نمی‌شود.

بعد از این همه عجله برای برجام و تعطیلی تاسیسات هسته‌ای نظام، نه تنها هیچ عایدی نصیب اقتصاد ما نشد، بلکه حتی غربی‌ها یک باک بنزین به هواپیمای ظریف ندادند تا خودش را به خانه برساند!

 

دو مقام آمریکایی به رویترز (اول شهریور) گفتند که رژیم آخوندی از دو خواسته اصلی خود در مورد حذف سپاه پاسداران از لیست تروریستی و توقف تحقیقات آژانس  کوتاه آمده است. آنان هم‌چنین گفت: : براساس توافق، رژیم ایران اجازه ندارد اورانیوم غنی شده ۲۰ و ۶۰درصدی را داشته باشد. سانتریفیوژهای پیشرفته ای که در حال کار است متوقف و حذف خواهند شد، رژیم ایران باید برنامه هسته ای خود را از بین ببرد...

در واکنش به این گزارش، مرندی، مشاور هیأت مذاکره‌کننده اتمی رژیم گفت: هیچ توافقی قبل از مختومه شدن پرونده آژانس علیه جمهوری اسلامی، اجرا نخواهد شد. (تلگرام چندثانیه رژیم اول شهریور)

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c7eef8ed-1735-4059-b228-a78f1f1c1b40"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات