728 x 90

سوریه، حملات هوایی روسیه در نقض قرار داد آتش بس

حملات هوایی روسیه به استان درعا
حملات هوایی روسیه به استان درعا

بنا به گزارش وال‌استریت ‌ژورنال سوم تیرماه ۹۷، روسیه، متحد بشار اسد، روز یکشنبه در جنوب غربی سوریه اقدام به حملات هوایی کرد و قرارداد آتش‌بس با آمریکا و اردن را زیر پا گذاشت، این در حالیست که نیروهای متحد بشار اسد برای تصرف مناطق قدرت اپوزیسیون فشار می‌آورند.

حملات هوایی روسیه همزمان با بمبهای بشکه‌یی و خمپاره‌باران رژیم سوریه آخرین علائم از اقدامات نظامی است که در جنوب غربی کشور در حال انجام است.

بنا‌به‌گفته فعالان اپوزیسیون سوریه، در بمبارانها ۵شهروند غیرنظامی کشته و همچنین یک بیمارستان و یک مرکز امداد اورژانس نابود شدند...

وال استریت ژورنال نوشت، به‌نظر می‌رسد ایالات متحده آمریکا قصد ندارد به درگیری بین اپوزیسیون سوریه از یک‌سو و نیروهای روسیه و نیروهای تحت حمایت رژیم ایران که از بشار اسد حمایت می‌کنند کشیده شود.

بنا‌به‌گفته چندین تن از فرماندهان شورشیان، شنبه شب که حملات هوایی روسیه در حال شروع بودند آمریکا به شورشیان گفت انتظار دخالت نظامی واشینگتن به‌نفع آنها را نداشته باشند.

سازمان ملل در مورد تاثیرات انسانی و منطقه‌یی درگیریهای جنوب سوریه هشدار داده و گفته است در حدود ۶۰۰۰شهروند غیرنظامی تا کنون از خانه‌های خود در نزدیکی خط مقدم فرار کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

روز شنبه شورای استانی درعا با انتشار مطالبی در شبکه‌های اجتماعی، روستاها و مناطقی که هدف حملات هوایی رژیم اسد و حامیانش قرار گرفته است را "منطقه فاجعه زده" اعلام و درخواست کمک اضطراری کرد.

این شورای استانی همچنین خواستار کمک فوری نهادهای مدنی به غیرنظامیان شد و گفت ۵۰هزار تن از ساکنان مناطق شرقی درعا مجبور به مهاجرت دسته‌جمعی شده‌اند.

نیروهای رژیم اسد و حامیانش از ۳۰خرداد، مناطق مسکونی حومه شرقی و شمالی استان درعا را که تحت بمباران قرار داده‌اند. در نتیجه این حملات وحشیانه دهها هزار غیرنظامی مجبور به فرار به سوی مناطق نزدیک به مرز اردن و ارتفاعات جولان شده‌اند.

این استان در مذاکرات آستانه به‌عنوان منطقه کاهش تنش اعلام شده بود و آمریکا و روسیه نیز این منطقه را طی مذاکرات خود یک منطقه امن معرفی کرده بودند.

آمریکا در تاریخ ۶و ۲۴خرداد ۷۹نسبت به آغاز عملیات رژیم بشار اسد در درعا هشدار داد و سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نسبت به این تحول ابراز نگرانی کرده بود.

بنا‌ به گزارش جدید سازمان ملل ‌متحد طی هفت سال گذشته متوسط طول عمر مردم سوریه به ۲۰سال کاهش یافته است.

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5dd790b1-488b-43fa-85a7-bc2a2c8c15aa"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات