728 x 90

سود نجومی فیلترینگ به جیب آخوندها

فیلترینگ
فیلترینگ

آخوندها از قدیم در فرهنگ کوچه و بازار مردم ایران به «دوگانه» خوری معروف بوده‌اند. «دوگانه» خوری معادل همانی است که مردم می‌گویند: فلانی هم از «توبره» می‌خوره هم از «آخور»، ضرب‌المثلی که ناشی از تشبیه گروهی از انسان‌ها به یکی از چارپایان اهلی است و در بطن خود توصیفی است مرکب از بیان نوعی «شارلاتان بازی» درآوردن افراد سودجو و تحقیری که در آن به‌روشنی به‌چشم می‌خورد. آخوندها در میان دهها و صدها مورد اقداماتی از این دست، اکنون به متخصصان برجسته و بی‌همتای خوردن همزمان هم از «آخور» و هم از «توبره» تبدیل شده‌اند، یک نمونه را از خلال یک گزارش مطبوعاتی رسانه‌های خودشان می‌توان دید.

روزنامه حکومتی اقتصاد پویا روز ۳خرداد ۱۴۰۲ در گزارش تحلیلی کوتاهی از سودهای ناشی از فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی ایران نوشت: هشت ماه پس از اعمال فیلترینگ در ایران، اولاً بازار فیلترینگ رونق فراوانی یافته و ثانیا مردم را هم به زحمت و پرداخت هزینه فیلترشکن ناگزیر کرده است. همان فیلترینگی که آخوندها در این مملکت راه انداخته‌اند.

همین رسانه حکومتی افزوده است: «تراکنش فروش فیلترشکنهای پولی از ماهانه ۵۰میلیارد تومان در سال۹۷، اکنون به عدد ماهانه ۵۰۰میلیارد تومان رسیده است». روح‌الله مؤمن نسب، دبیرکل باند فاشیستی جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی در دانشگاه شاهد هم در خصوص هزینه فیلترینگ و دور زده شدن این فیلترینگ از هزینه ۲۰۰ میلیاردی برای فیلترینگ هوشمند خبر داد و گفت این طرح با عوض شدن الگوی کد اینستاگرام دور زده شد و تمام این هزینه‌ها از بین رفت»!

از سوی دیگر محمد فاضلی، یک جامعه‌شناس حکومتی نوشت: آقای مؤمن نسب گفته ۲۰۰میلیارد تومان بابت فیلترینگ هوشمند اینستاگرام هزینه شد که با عوض شدن الگوی کد اینستاگرام، دور زده شد. فیلترینگ از وی.پی.ان گرفته تا هوشمندش، درآمدزایی خوبی دارد.

کاش فهرست هزینه‌های این دویست میلیارد تومان، منتشر شود که واقعاً برای چه کاری هزینه شده است؟

بله واقعاً این ۲۰۰میلیارد تومان کجا و به جیب کدام باند آخوندی ـ پاسداری سرازیر شده است؟

و حاصل هزار درصد افزایش درآمد فیلترینگ از سال۹۷ تاکنون، را چه کسانی خورده و می‌خورند؟

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d7249ea0-087e-453a-bce8-833b6154f698"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات