728 x 90

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه؛ فرسودگی ناوگان حمل و نقل، فاجعه مرگبار در دانشگاه

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه
سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه طی بیانیه‌یی سیاست‌های غلط حمل‌ و نقل رژیم آخوندی را محکوم کرد و نسبت به تکرار حوادثی شبیه واژگون شدن اتوبوس حامل دانشجویان دانشگاه آزاد هشدار داد.

 

در قسمتی از این بیانیه آمده است:‌ "در حال حاضر اتوبوس‌هایی که در کلان شهر تهران فعالیت می‌کنند به‌دلیل سوء مدیریت، در بدترین وضعیت ممکن قرار دارند و حتی اتوبوس‌ها با وجود پارگی لاستیک و فرسودگی هشتاد درصدی لاستیک در حال جابه‌جایی مسافر هستند و متأسفأنه هر لحظه ممکن است سانحه دلخراشی روی دهد".

 

در بیانیه سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در رابطه با جان‌باختن ۱۰تن از دانشجویان دانشگاه علوم و تحقیقات آمده است:

متأسفانه به‌دلیل ناکارآمدی مدیریت در کشور این‌بار شاهد جان باختن ۱۰تن و مجروح شدن ۲۷تن از بهترین فرزندان میهن که اکثر آنها در پایان مقطع تحصیلی ارشد بودند، هستیم. در این سانحه دلخراش راننده اتوبوس نیز جان باخت. سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با خانواده‌های دغدار و جامعه دانشجویان کشور ابراز همدردی می‌کند و آرزوی صبر و سلامتی برای بازماندگان این سانحه دردناک و غم‌انگیز دارد.

 

در رابطه با این سانحه، آنچه مسلم است مسئولان دانشگاه آزاد که به‌دلیل سودآوری بیشتر، اتوبوس فرسوده را بکار گرفته‌اند و مسیر تردد اتوبوس را ایمن نکرده‌اند تقصیر مستقیم دارند. دولت و دیگر سازمانهای ذیربط نیز که در رابطه با تعویض وسائل حمل‌ و نقل عمومی و حمایت مالی از چرخه حمل‌ و نقل عمومی مسئولیت دارند، مقصر در پدید آمدن چنین سوانح دلخراش در کشور هستند.

 

آنچه مسلم است مالکین وسایل حمل‌ و نقل عمومی و حمل‌ و نقل بار به‌دلیل درآمد ناچیز و تحمیل شرایط سخت بر ایشان نه تنها بدون حمایت دولت قادر به تعویض و سیله نقلیه خود نیستند بلکه از تأمین لوازم یدکی ضروری هم‌چون لاستیک و حتی تأمین معیشت خانواده خود درمانده‌اند.

 

در حال حاضر اتوبوس‌هایی که در کلان شهر تهران فعالیت می‌کنند به‌دلیل سوء مدیریت چه در بخش عمومی (اتوبوس های فرسوده تحت تملک شرکت واحد) و چه در بخش خصوصی در بدترین وضعیت ممکن قرار دارند و حتی اتوبوس‌ها با وجود پارگی لاستیک و فرسودگی هشتاد درصدی لاستیک در حال جابه‌جایی مسافر هستند و متأسفأنه هر لحظه ممکن است سانحه دلخراشی روی دهد.

 

در بخش حمل‌ و نقل بار نیز به‌رغم اعتصابات یک‌سال گذشته کامیونداران، هیچ تمهیداتی برای تأمین قطعات یدکی مورد نیازشان به قیمت ارزان و متناسب با درآمدشان صورت نگرفته است و به‌لحاظ معیشت در وضعیت نامناسبی قرار دارند.

 

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه ضمن هشدار برای افزایش وقوع حوادث مشابه در بخش حمل‌ و نقل مسافر و بار به‌دلیل فرسودگی ناوگان حمل‌ و نقل عمومی همچنین عدم تعمیر بموقع وسایل نقلیه به‌دلیل گرانی چند برابری لوازم یدکی و لاستیک، سیاست‌های غلط و بی‌عملی دولت را در این زمینه قویاً محکوم می‌کند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/97c4db32-2db0-4871-bc4e-f4aa1730cf51"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات