728 x 90

سنتکام: انهدام ۵ سامانه هوایی بدون سرنشین حوثی‌های مورد حمایت ایران بر فراز دریای سرخ

سنتکام
سنتکام

سنتکام، فرماندهی مرکزی آمریکا روز چهارشنبه ۹ خرداد خبر داد: «روز ۲۸ ماه بین ساعت ۱۲:۰۵ و ۱:۴۰ بعدازظهر (به وقت صنعا)، حوثی‌های مورد حمایت ایران پنج موشک بالستیک ضد کشتی را از مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن به سمت دریای سرخ پرتاب کردند. بر اساس گزارش رسیده سه موشک به کشتی تجاری "لاکس" که یک کشتی فله‌بر متعلق به یونان با پرچم جزیره مارشال است، اصابت کرده. اما این کشتی به سفر خود ادامه داده است. هیچ آسیبی توسط کشتی‌های ایالات متحده آمریکا، ائتلاف یا کشتی‌های تجاری گزارش نشده است.


به‌طور جداگانه، بین ساعت ۱۰:۰۴ صبح تا ۱:۳۰ بعدازظهر (به وقت صنعا). ، نیروهای فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) با موفقیت پنج سامانه هوایی بدون سرنشین که از منطقه تحت کنترل حوثی‌ها در یمن پرتاب شده بودند را بر فراز دریای سرخ منهدم کردند.
مشخص شد که این پهپادها تهدیدی فوری برای کشتی‌های تجاری در منطقه است. این اقدامات برای محافظت از آزادی دریانوردی و ایمن‌تر کردن آب‌های بین‌المللی برای کشتی‌های آمریکایی، ائتلاف و کشتی‌های تجاری انجام می‌شود».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fd61b192-e1bf-492e-9933-7ce90fa76014"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات